Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Obvezna označba sponzoriranih objav na družbenih omrežjih in drugje
 
IstiGram
Ogledov: 1124
Predlog poslan 20.03.2018
Z odzivom organa 12.06.2018
Zadnja sprememba 20.03.2018 00:30:35

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (3)  
moderator UKOM
Odziv objavljen: 12.06.2018

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo odgovarja, da tako Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) kot tudi Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP), ki spadata v pristojnost Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, urejata samo razmerja med podjetjem in potrošnikom.

Navedena zakona opredeljujeta potrošnika kot fizično osebo, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene, ki niso povezani z njeno poklicno ali pridobitno dejavnostjo, podjetje pa kot pravno ali fizično osebo, ki opravlja pridobitno dejavnost, ne glede na pravnoorganizacijsko obliko.

V skladu s 15.a členom ZVPot mora biti v vseh oglaševalskih sporočilih, ki so del ali pa predstavljajo storitev informacijske družbe, če ni z drugim predpisom to že urejeno v enakem ali večjem obsegu, poleg firme in sedeža ali vsaj naslova spletnih strani, če je iz njih razvidna identifikacija podjetja, jasno prepoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo, in katero podjetje je njegov naročnik.

V skladu z 22. točko 7. člena ZVPNPP šteje za zavajajočo poslovno prakso, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno, če podjetje lažno zatrjuje ali daje vtis, da ne deluje za namene, ki so povezani z njegovo trgovsko, poslovno, obrtno ali svobodno poklicno dejavnostjo, ali se lažno predstavlja za potrošnika.

Za nadzor ZVPot in ZVPNPP je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki na podlagi opravljenega nadzora v konkretnem primeru lahko ugotavlja, ali posamezni uporabnik družbenega omrežja pri svojih objavah in oglasih nastopa v vlogi potrošnika ali podjetja.

 

Priloge: