Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Obvezna označba sponzoriranih objav na družbenih omrežjih in drugje
 
IstiGram
Ogledov: 1642
Predlog ustvarjen 20.03.2018
Z odzivom organa 12.06.2018
Zadnja sprememba 20.03.2018 00:30:35

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (3)  

Zadnje čase je vse več uporabnikov na družbenih omrežjih, posledično je vse več "popularnih" ljudi, z ogromnim številom sledilcev, ki se sčasoma preživljajo s tem, da v videih in fotografijah (npr. na youtubeu, instagramu, facebooku, snapchatu itd.) objavljajo, kažejo ali recenzrajo produkte raznih podjetij in za to dobijo ali izdelek zastonj, ali pa kar denarno plačilo.

Ko taka oseba javno pokaže, reklamira, ali recenzira nek izdelek, gledalec težko ugotovi, a gre za iskreno recenzijo/objavo, ali pa gre za plačano reklamo, ki seveda izdelek pokaže v najboljši luči. Podobno velja tudi za vse ostale primere, kjer osebe take izdelke prikazujejo v posnetkih/slikah, ipd.

Predlagam da morajo biti vsi videi, kjer se pojavljajo sponzorirani izdelki, oz. je objavitelj pridobil neko materialno korist (zastonj izdelek ali pa denar), biti primerno označeni. Torej, naj bo na začetku videa ali pa na začetku opisa videa (slike, objave,...) napis, da gre za plačan prispevek, in kdo plačuje  objavo/reklamo le-tega.

S tem bodo potrošniki bolje obveščeni o naravi samega posnetka oz. postavitve izdelka v kader, in bodo imeli dodatno informacijo, preden se bodo odločili za nakup takega, ali podobnih izdelkov.

Torej, po  domače, če nek blogger/instagrammer dobi denar/izdelek, da ga pokaže v videu, naj bo to jasno napisano, da je objava plačana, in kdo je plačnik - lahko kar v videu ali na začetku opisa samega.  Tako imajo določene države že urejeno (amerika, velika britanija ipd,).


Ključne besede oglaševanje, družbena omrežja, sponzoriranje
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

ln | 27.03.2018 | 11:08
Primerno se mi zdi, da se plačane objave označijo. Konec koncev je res vse v dobri reklami, včasih pa je kakšen izdelek/storitev preveč dobro hvaljen/a in potem na ta račun potrošnike zavajajo, čeprav ni kvaliteten/nujen/potreben itn. Nič jih ne stane, če zraven dodajo napis, od koga so dobili plačilo, če sploh so ga. 
darkside | 21.03.2018 | 06:20
Ce nekdo nek izdelek samo hvali kako je oh in sploh ze vsaj meni to pove da gre za reklamo. Ce nekdo ne omeni kaksne so njegove slabe lastnosti pa ze tako ali tako logika pove, da gre za placano storitev.

Vecinoma ze pa itak vidis po tem kdo objavi.
Ferenc | 20.03.2018 | 16:09
Upam, da vam odprem oči in razširim obzorja na področju vsemogočnega oglaševanja in vas spodbudim k glasovanju ZA. Naj se ve, kdo in s čigavim denarjem sponzorira objave, ki so včasih brezvezno zapravljanja davkoplačevalskega denarja (npr. Modra zavarovalnica idr.).