Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Vlada naj zaščiti državljanje pred onesnaževanjem zaradi umazanih kamionov iz vzhodne Evrope
 
ahac36 nuncij
Ogledov: 1113
Predlog poslan 13.03.2018
Z odzivom organa 08.05.2018
Zadnja sprememba 12.03.2018 17:58:26

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (2)   Popravki predloga  
moderator UKOM
Odziv objavljen: 08.05.2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Pri omejitvah prometa tovornih vozil na slovenskih cestah se srečujemo s predlogi, ki so si povsem nasprotujoči. Na eni strani imamo predloge po popolni sprostitvi prometa tovornih vozil na avtocestah, na drugi strani pa predloge po dodatnem omejevanju ob koncih tedna, v času prometnih konic in na določenih cestnih odsekih.

Področje prepovedi vožnje tovornih vozil posamezne države urejajo na nacionalnem nivoju, zato ima vsaka država svoj režim omejitev. Ker sosednje države nimajo enotnih omejitev prometa tovornih vozil, tudi slovenskih omejitev ni možno popolnoma uskladiti z omejitvami prometa v teh državah. Omejitve prometa na cestah v naši državi so v največji možni meri usklajene z omejitvami sosednjih držav z namenom, da promet skozi državo teče čim bolj tekoče. V primeru podaljšanja omejitev prometa za vikende, bi to lahko povzročilo večje potrebe po parkirnih površinah za tovorna vozila, ki jih pa že sedaj primanjkuje.

Popolna prepoved prometa tovornih vozil emisijskih razredov EURO 1 in EURO 2 bi pa najbolj prizadela domače prevoznike, saj se ta vozila pogosteje uporabljajo na krajših razdaljah, kjer je amortizacijska doba tovornih vozil daljša. Delež tovornih vozil omenjenih emisijskih razredov, ki v tranzitu vozijo preko Slovenije, se tudi zaradi precej višje cestnine za ta vozila hitro zmanjšuje in predstavlja manjši delež prometa tovornih vozil na avtocestnem križu.

Promet tovornih vozil na slovenskih cestah se lahko omeji le iz razlogov, navedenih v prvem odstavku 28. člena Zakona o pravilih cestnega prometa, torej zaradi zagotavljanja varnosti ali nemotenega poteka cestnega prometa, vzdrževanja javnega reda ali varovanja okolja. Menimo, da v primeru predlaganih dodatnih omejitev noben izmed naštetih dejavnikov ne izstopa, zato pri omejevanju prometa tovornih vozil trenutno ne načrtujemo sprememb. Iz navedenega izhaja, da predloga ne podpiramo.

 

Priloge: