Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prevoz tovornih vozil po železnici
 
blatnik
Ogledov: 3288
Predlog ustvarjen 07.07.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 07.07.2010 14:45:50

  Predlog   Število glasov   Komentarji (2)  

Nisem ekspert na tem področju vendar me vseeno zanima zakaj ne moremo sprejeti zakona, da bi bilo nujno vsa tovorna vozila v tranzitu, naložiti na posebne vagone in jih z železnico prepeljati čez naše ozemlje?

Vsekakor bi bil dovoljen tudi promet po cestah vendar bi bila cestnina precej dražja. Tako bi šel ves tovor, ki ni tako ekspresen raje po železnicah, ki bi na ta račun zaslužila nekaj več denarja.

Edina ovira je lahko le v tem, če tovorna vozila prispevajo več v državno blagajno, če tankajo gorivo pri nas in če DARS zasluži več od tovornih vozil kot od osebnih avtomobilov. Ampak, če bi preračunali zadeve, bi sigurno lahko postavili takšno ceno, da bi se tudi s prevozom po železnicah v državno blagajno nabralo dovolj denarja (mogoče doplačilo subvencije za okolje).

S tem bi precej razbremenili naše okolje (izpusti CO2, hrup, gneča, uničene ceste...) in prenatrpane slovenske ceste, ki so že tako ali tako v precej zdelanem stanju!


Ključne besede tovorna vozila, tovornjaki, avtomobili, co2, vlaki, železnice, vagoni
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

Domen Fras | 08.07.2010 | 01:33
Bom ti kar na hitro odgovoril zakaj je tvoj predlog razumevajoč žal pa tudi ne mogoče za izvršitev. Slovenija leži sicer da res na zelo pomembnem ozemlju, ki je zelo pomemben tudi za EU vsaj kar se tiče prometa (žalostno je, da naša država tega ne zna izkoristiti). glavna slovenska povezava sta V. in X. koridor ki potekata kot t.i. križ čez Slovenijo. A najpomembnejši je koridor, ki povezuje Luko Koper, Ljubljano, Maribor in dalje skozi Gradec in naprej po Avstriji in celi Evropi. 

V kolikor bi ob meji tako kot imajo to narejeno v Avstriji zahtevali od prevoznika dovolilnico drugače pa ga enostavno strpali na vlak, bi to povzročilo ogromen in prevelik upad prevoza po Sloveniji in s tem tudi zmanjšanje prihodkov s področja prometa, ki se steka v državni proračun. Avstrija si to lahko privošči ker ima drugačno obliko države kot Slovenija - je precej večja država in najpogestejša država v katero želi prevozniki priti iz Slovenije preko Avstrije je Nemčija no nadalje tudi Poljska. 

slovenija pa je nažalost premajhna in bi jo ob sprejetju takega zakona prevozniki raje obvozili čez Italijo ali čez Madžarsko in Hrvaško do Luke Koper. Kajti Luka KOper je v Sloveniji tista destinacija kamor vsi prevozniki potujejo - to je glavni cilj. in če prevoznik ve, da bo moral čez Slovenijo z vlakom, kjer vožnja traja več ur, mislim, da tovorni vlak nekje 4 - 5 ur ali še morda več, bo definitivno izbral alternativo in bo šel čez Italijo do Luke Koper.

Tako da dokler ne uredimo železniške infrastrukture, da bo tovorni vlak od Gradza do Luke Koper potreboval enako kot tovornjak ali še hitreje lahko samo pozabimo s temi prisilnimi vožnjami z vlakom in dražjimi cestninami. (IZ Gradca zato, ker so tam pred dvema letoma postavili logistični center, ker slovenska politika in gospodarstvo niso znali zmeniti kdo bi več zaslužo pri logističnem centru Oreh, ki bi naj stal v Hočah in omogoča veliko prostih delovnih mest in veliko denarja - saj v Gradcu posel cveti - sem preveril na lastne oči.)

Pahor in Vlačič sta sicer že začela nekaj malo bolj intenzivo delat na področju slov. železnic. vendar mislim, da se še niso čisto zmenli kdo bo več zaslužo pri tem poslu. in mislim, da se še hitro ne bodo zato tudi takih prog (hitrih namreč) še hitro ne bomo imeli. 
Capin | 11.07.2010 | 09:58
Žal res ne gre drugače...čas je denar....železnice pa vemo kako hitre so..