Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Avtomatizacija države

3000 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam sledeče:

  • Prepis vseh zakonov, uredb, aktov v programski jezik.
  • Povezavo vseh obstoječih baz podatkov v državi pod en skupen API.
  • Razvoj sistema za avtomatizacijo države, ki bi deloval kot narekujejo zakoni.

Takšen sistem bi lahko sam skrbel za ažurnost vseh baz, kar pomeni, da bi se po neki stopnji lahko popolnoma rešili oddajanja vlog. Teoretično bi se dalo birokratske postopke skrajšati na 0, saj bi program sam ugotavljal status skozi vpoglede v različne podatkovne baze.

Z razvojem tega sistema bi prihranili na času državljanov, kj se ne bi rabili več ukvarjati z izpolnjevanjem vlog. Vsi podatki bi bili namreč na voljo nemudoma. Vse postopke bi se dalo izvesti z enim klikom. Veliko bi pa prihranila tudi država, saj se javna uprava ne bi rabila več ukvarjati s papirologijo.

17 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L lesko 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 2. 2020

Odziv Ministrstva za javno upravo

Na Ministrstvu za javno upravo si izredno prizadevamo za odpravo birokratskih postopkov in razbremenjevanja tako poslovne populacije kot državljanov. Pri tem poenostavljanju uvajamo različne koristne digitalne rešitve, vendar pa lahko predlogu državljana sledimo zgolj v določenem delu.

Za proces priprave predpisov je izrednega pomena transparentno sodelovanje čim širše javnosti pri njihovi pripravi, kakor tudi transparentnost objav predpisov, ki so državljanom čim lažje dosegljivi. Z namenom sodelovanja pri pripravi predpisov je državljanom že na voljo spletno mesto eDemokracija, kjer se objavljajo osnutki predpisov, ki so v pripravi, in sicer z namenom, da se lahko javnost z njimi seznani in sodeluje pri oblikovanju končnih rešitev. Vsi čistopisi sprejetih predpisov so tudi objavljeni na enem mestu, in sicer v Registru predpisov - PISRS, ki ga vodi Služba Vlade RS za zakonodajo.

Na Ministrstvu za javno upravo tako povezujemo obstoječe baze podatkov že od leta 2009 naprej z interoperabilnostnimi gradniki, s katerimi skušamo obvladovati podatkovne tokove. Pri tem še posebej izpostavljamo interoperabilnostni gradnik z imenom Pladenj, s katerim povezujemo podatkovne storitve, ki jih obstoječi registri izpostavljajo, in sicer za potrebe posamičnih informacijskih rešitev s ciljem doseči enkratni zapis. V tej luči ugotavljamo, da so preko enega samega API-ja, ki ga izpostavlja interoperabilnostni gradnik Pladenj, dostopni skoraj vsi pomembni podatki iz bazičnih in ali izvedenih registrov/baz, skladno s smernicami in  priporočili Informacijskega pooblaščenca na temo povezovanja podatkovnih zbirk.

Poleg tega v okviru posebne raziskovalne naloge vzpostavljamo »semantični analizator«, s katerim želimo analizirati predvsem predpise na področju zakonodaje, ki se nanaša na podatkovne opise v povezavi z registri.

Nadalje menimo, da je predlog razvoja sistema za avtomatizacijo države, ki bi deloval kot narekujejo zakoni (kljub dobronamernosti), precej nerealen. V državni upravi se ves čas trudimo, da se večina podatkov pridobiva iz uradnih evidenc po uradni dolžnosti, torej se podatki iz obstoječih baz podatkov med seboj izmenjujejo, kar pomeni, da se s tem ne obremenjuje vlagateljev. V smeri čim bolj avtomatiziranega odločanja na ravni države se že sedaj sledi v kar nekaj primerih, ki pomembno vplivajo na kakovost življenja državljanov, kot so recimo dohodninske odločbe, ki jih državljani ne potrebujejo več vlagati oziroma izpolnjevati, ampak jim jih pred-izpolnjene pošlje Finančna uprava. Prav tako se tej logiki sledi tudi pri uveljavljanju določenih pravic iz javnih sredstev, kjer državljan poda prvo vlogo za uveljavljanje pravice (npr. otroški dodatek), v nadaljevanju pa mu tega več ni potrebno početi, ampak se pravice vsakoletno samodejno obnavljajo (ni potrebe po vsakokratni vlogi), temveč državljan prejme že pred-izpolnjen informativni izračun (vlogo oddaja le v primeru sprememb).

Kljub temu, pa Ministrstvo za javno upravo načrtuje v naslednji finančni perspektivi (gre za projekte, ki se financirajo iz evropskih sredstev) vzpostaviti projekt z naslovom »EKO sistem pametne države«, s katerim ciljamo na »algoritemsko podprto odločanje«, v skladu z novo nastajajočo Strategijo umetne inteligence oziroma programa uvajanja umetne inteligence.

Na koncu poudarjamo, da se bomo z vidika odprave administrativnih ovir in učinkovitega javnega servisa še naprej trudili k uvajanju preprostejših in digitalno podprtih postopkov, ki bodo državljane čim manj obremenjevali, vse s ciljem, da svoje pravice uveljavljajo čim hitreje in na najpreprostejši način.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 4. 2. 2018 | 23:36:25

Avtomatizacija države

Predlagam sledeče:

  • Prepis vseh zakonov, uredb, aktov v programski jezik.
  • Povezavo vseh obstoječih baz podatkov v državi pod en skupen API.
  • Razvoj sistema za avtomatizacijo države, ki bi deloval kot narekujejo zakoni.
  • Takšen sistem bi lahko sam skrbel za ažurnost vseh baz, kar pomeni, da bi se po neki stopnji lahko popolnoma rešili oddajanja vlog. Teoretično bi se dalo birokratske postopke skrajšati na 0, saj bi program sam ugotavljal status skozi vpoglede v različne podatkovne baze.

    Z razvojem tega sistema bi prihranili na času državljanov, kj se ne bi rabili več ukvarjati z izpolnjevanjem vlog. Vsi podatki bi bili namreč na voljo nemudoma. Vse postopke bi se dalo izvesti z enim klikom. Veliko bi pa prihranila tudi država, saj se javna uprava ne bi rabila več ukvarjati s papirologijo.

    Komentarji