Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba hitrih regionalih cest

4021 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam, da se v Sloveniji uvede Hitre Regional Ceste na katerih po omejitev 100 km/h in bo prepovedan promet za vozila, ki ne dosežejo hitrosti vsaj 60 km/h. Cesta naj ima eno smerno vozišče in npr. vsakih 3 km tudi odstavno nišo. Tam, ko pa je promet večji npr. v bližni večjih krajev pa naj ima dve smerni vozišči. Cesta naj bo podoba tako, kot smo imeli v Sloveniji hitro cesto H1 (Jesenice - Dobova). V velikih državah po Evropi imajo še take ceste npr. v Italiji so to SS (Države Avtoceste).

Predlagam naslednje odseke, da bi postali Hitre Regional Ceste

HR1 Arja Vas - Velenje - Slovenj Gradec - Dravograd - Maribor

HR2 Logatec - Idrija - Tolmin

HR3 Nova Gorica - Tolmin - Bovec

HR4 Nova Gorica - Sežana - Divača

HR5 Postojna - Pivka - Illirska Bistrica

HR6 Lesce - Bled - Bohinj

HR7 Jesenice - Kranjska Gora - Mojstrana

HR8 Slovenska Bistrica - Podčetrtek - Brežice

17 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J J55 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 3. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Cestno omrežje je del prometnega omrežja, ki omogoča izkoriščanje potencialov prostora za poselitev in druge dejavnosti. Razvoj cestnega omrežja mora biti usklajen z razvojem poselitve, proizvodnih in oskrbnih dejavnosti, turizma in drugih dejavnosti, ki funkcionalno zaokrožajo naselja ali druga območja. Državno cestno omrežje je sestavljeno hierarhično. Osnovno omrežje sestavlja omrežje daljinskih cestnih povezav mednarodnega pomena, omrežje cestnih povezav čezmejnega pomena in omrežje cestnih povezav nacionalnega pomena. Cestno omrežje med seboj prometno povezuje slovenska središča mednarodnega, nacionalnega in regionalna pomena ter jih povezuje z mednarodnim evropskim in čezmejnim prostorom. Glede na prometno povezovalno funkcijo, ki jo ima cesta v prostoru ter tehnične in druge lastnosti ceste, je cesti določena kategorija cesta. Tako je omrežju daljinskih cestnih povezav dodeljena kategorija avtocest in hitrih cest (AC, HC), omrežju cestnih povezav čezmejnega pomena hitra ali glavna cesta (HC, G) ter omrežju nacionalnega pomena, ki povezuje regionalna središča glavna cesta (G). Na osnovno državno cestno omrežje se navezujejo regionalne ceste (R), s katerim se prometno povezuje medobčinska in pomembnejša lokalna središča. Iz kategorije ceste pa izhajajo tudi tehnične zahteve, pogoji in normativi. Skladno s predpisi o projektiranju cest je hitra cesta (HC) namenjena prometu motornih vozil z visoko stopnjo varnosti in udobja pri vožnji z večjo hitrostjo ter imeti mora izvennivojska križanja z drugimi prometnicami, dvopasovno smerno vozišče s srednjim ločilnim pasom in odstavnim pasom. Glavna (G) in regionalna cesta (R) pa sta namenjeni vsem vrstam cestnega prometa z dvo- ali večpasovnim voziščem, z nivojskimi križišči in izven nivojskimi križanji z železniško progo, pri glavnih cestah, pri regionalnih pa če je to upravičeno zaradi varnosti cestnega prometa. Na glavnih in regionalnih cestah se torej poleg tranzitnega prometa odvija tudi izvorno – ciljni in notranji promet vseh vrst vozil.

Uvedena hierarhija cestnih povezav je za slovenski prostor ustrezna, s tem pa tudi kategorije javnih cest. Uvedba nove kategorije cest, kjer bi na posameznih glavnih in regionalnih cestah spremenili zakonsko določeno najvišjo dovoljeno hitrost zunaj naselij ter jim omejili uporabo samo za določene vrste vozil, s prometno tehničnega in varnostnega vidika ni sprejemljiva. Sprememba predlagane hitrosti ne omogočajo geometrijski in tehnični elementi obstoječih cest, niti ni sprejemljiva glede na samo prometno funkcijo cest.

Priloge:

Komentarji