Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prepoved reklamiranja izdelkov, ki vsebujejo čezmerne količine sladkorja
 
vive
Ogledov: 1054
Predlog poslan 26.01.2018
Z odzivom organa 19.03.2018
Zadnja sprememba 25.01.2018 20:02:55

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (12)  
moderator UKOM
Odziv objavljen: 19.03.2018

Odziv Ministrstva za zdravje

Ministrstvo za zdravje, ki je koordiniralo pripravo Nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015-2025, katerega glavni namen je izboljšanje prehranjevalnih navad prebivalcev, prepoznava oglaševanje živil otrokom, kot pomemben dejavnik pri razvoju navad prehranjevanja oz. poseganja po določenih živilih.

Zaradi zavedanja pomena oglaševanja in trženja določenih problematičnih skupin živil, je ministrstvo izdelalo Prehranske smernice za oblikovanje pravil ravnanja za zaščito otrok pred neprimernimi komercialnimi sporočili v zvezi z oglaševanjem sladkih, slanih in mastnih živil otrokom. Televizijske hiše morajo torej na osnovi smernic, ki jih je ministrstvo za zdravje izdelalo v sodelovanju s Svetovno zdravstveno organizacijo, oblikovati lastna pravila ravnanja v zvezi z oglaševanjem v času otroških programov.

Smernice se navezujejo na Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (Ur. l. RS št. 87/11 in 84/15), ki omogoča omejevanje oglaševanja v precej ozkem časovnem območju TV programov.

Naj pojasnimo, da omenjeni zakon sloni na evropski direktivi o medijih in državam članicam EU trenutno ne dopušča bolj rigoroznega omejevanja oglaševanja.

Kljub vsemu, pa si na ministrstvu za zdravje prizadevamo, da bi omejitve veljale tudi za širše časovno območje in v tej smeri delujemo tudi v mnogih evropskih povezavah.