Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Nedeljsko delo trgovin
 
bruh
Ogledov: 2378
Predlog ustvarjen 24.11.2017
Arhivirano
Zadnja sprememba 22.11.2017 11:07:34

  Predlog   Število glasov   Komentarji (34)  
Burek Man | 24.11.2017 | 15:27
Kako lahko v nekem podjetju dela nekdo, ki ni povezan s tem podjetjem?

bruh | 24.11.2017 | 16:19
Enostavno, če je zaposlen drugje, ima že plačane vse prispevke in zavarovanje, nedeljski trgovec mu plača zavarovanje in ostale davke samo za nedeljo. Vse kar mora storiti, je priti na delo, če želi. Če zaposlitve nima, mu ZZZS že tako in tako plačuje obvezno zavarovanje, trgovec pa zanj plača vse prispevke nedeljskega dela. S tem lahko  nezaposleni ali že zaposleni osebi celo teče delovna doba, dan po dan.
Burek Man | 24.11.2017 | 16:45
Torej ideja je odpustiti 2500 (ali kolikorkoli že pride tistih 10%) delavk, in namesto njih zaposliti agencijske delavce, ki bi delali samo ob nedeljah?
bruh | 24.11.2017 | 16:53
Nikoli nisem omenil, da bi koga odpustili. Če že tako ali tako ne želijo delati v nedeljo, kar je osnova te teme, potem bodo v nedeljo prosti v vsakem primeru. Če pa želijo delati tudi v nedeljo, pa naj delajo v trgovini, ki nikakor ni povezana s podjetjem, v katerem so zaposleni. Kar pa se tiče agencij, je pa to druga žalostna tema.
Burek Man | 24.11.2017 | 16:56
Ja zdaj imajo delavke za 7 dni na teden (ob nedeljah malo krajši delovni čas).

Če te delavke ne rabijo delat ob nedeljah, potem jih ne rabijo toliko, ker morajo pokrit samo še 6 delovnih dni, torej jih nekje 10% lahko odpustijo. 

Če ob nedeljah smejo delat samo zaposleni drugje, potem pač rabiš najet nekoga prek agencije, ali s.p.-ja, da ti dela ob nedeljah, drugače boš težko bil odprt. 
5r | 27.11.2017 | 12:06
Možno bi bilo, da bi iz Merc... šle delat v Špa. ali Tu. ali Evros... ;)   Oz. da bi pač kar nekdo bil tam. Kakšno delo bi pa ta trgovec lahko opravljal, izkušnje in drugo pa podjetja ne sme skrbet. Najbolje da je kar odprto brez ljudi.
anonimna178 | 25.11.2017 | 07:50
Načeloma predlog ni tako slab..spremenila bi le to..da v nedeljah smejo delati tudi zaposleni v podjetju ampak z njihovim soglasjem, ker jim je pač v interesu zaslužiti kak cent več za nedeljsko delo..zaposlenim, ki do tega ni, naj v nedeljah ostanejo doma s svojimi družinami. V nedeljah naj si trgovska podjetja uredijo dodatno delovno silo..študenti ipd...trgovcem bi se tudi lahko spremenilo dnevno št. ur opravljenega dela. iz recimo 6 ur in nekaj minut ( kot je sedaj) na 8 ur dnevno, kar bi za njih pomenilo, da bi bili prosti dva dni v tednu ne en dan, kot so sedaj..
Burek Man | 25.11.2017 | 23:41
To je treba potem spravit tudi na vse druge poklice (fabrike, policisti, zdravniki, gasilci, kelnarji, ipd).

Sicer pa, nevem kdo koga kaj sili, delovni pogoji so znani, za podpis pogodbe, sta pa potrebna dva. 
gepard tiger | 25.11.2017 | 08:12
Dobro plačilo za delo v nedeljo ali za praznik in nobeden se ne bo pritoževal. Če bi zaposleni dobil 100 evrov neto za nedeljsko delo, bi vsi radi prišli delat.
bruh | 27.11.2017 | 10:16
Če se ne motim, je prišlo do te cele zgodbe zaradi tega, ker zaposleni v trgovinah niso želeli delati v nedeljo, ker naj bi bil prost dan. Da delodajalec ne bi mogel "prisiliti" zaposlenega v nedeljsko delo, se prepove delo zaposlenih v tem podjetju v nedeljo. S tem se odstrani vsako orodje izsiljevanja. Kdo koga kaj sili? Če službo potrebuješ, boš pristal na vse...očitno še nisi imel službe.
Sicer pa danes človek najde čas za trgovine večinoma čez vikend, tako, da zaprtje trgovin v nedeljo ne sodi več v moderen način življenja.
minek73 | 01.12.2017 | 07:03
Država se naj neha vtikati v to in še v večino drugih stvari.
Eva Rajh | 01.12.2017 | 11:33
 
Gospod "bruh", ki ste avtor tega predloga: Jaz se strinjam z vašim predlogom in predlogom ge. "anonimna 178". Čeprav je res, kot pravi "Burek Man", da sta za podpis pogodbe potrebna dva, to še ne pomeni, da morajo biti pogoji za delo tako slabi, kot so. Vsak si zasluži počitek v nedeljo in čas za družino (ali kar ga najbolj veseli). Ker pa je del v Sloveniji tako malo, so vsi prisiljeni v podpis takih pogodb, saj rabijo denar, in zato sprejmejo te žalostne pogoje. Tako da prosim tudi vas, G. "Burek Man", da poskusite biti malo bolj sočutni, saj če ti prodajalci ne sprejmejo takih pogodb, nimajo kje delati. ... 
Obenem bi g. "bruhu" svetovala, da se poveže ali z Združeno levico ali z društvom Študentska iskra, ki se ukvarjata z delavskimi pravicami. Vem, da bi vaš predlog podprlo ogromno zelo pametnih, razgledanih in dobronamernih ljudi. Tule gor pa so žal tisti, ki iščejo prepire in so z veseljem glasovali proti. Tako da kar pogumno naprej, sprožite postopek v politiki :) 
P.S. - na referendumu sem glasovala proti delu v nedeljah. Tako kot večina ljudi. Samo ga niso sprejeli. Če pa je moderno življenje tako, da ljudje hodijo med vikendom po nakupih, to še ne pomeni, da so prodajalci to dolžni podpirati. Obenem pa se z zaprtjem trgovin ljudi malo bolj usmeri v to, da čas preživljajo bolj kvalitetno (v naravi, doma z otroki ob igri ...), kot pa je zapravljanje denarja za stvari, ki jih nihče ne potrebuje. Pa srečno vsem :)
Burek Man | 01.12.2017 | 14:00
Glej, če bi bil predlog, da sme delavec delat največ 6 dni v tednu, ali pa da je nedeljsko delo plačano *1.5, ali kaj podobnega, sem takoj za.

Če pa od vseh poklicev, kjer se dela ob nedeljah (fabrike, proizvodnja, taksisti, zdravniki, zdravstveni delavci, žičničarji, gostinci, kuharji, policisti, gasilci, tehnična podpora na raznih telekomih, t2-jih (080-...), sistemski administratorji, električarji, darsovci, vozniki avtobusov, turistični delavci, dostavljalci hrane, kurirji, novinarji, celotna tv in radio produkcija, itd itd, da o župnikih in ostalih "glasnih" o tej temi ne omenjam) izberete prodajalke, in rečete, da ne, one pa smejo delat ob nedeljah... to sem pa proti. 
špela123 | 14.12.2017 | 12:59
Menim, da bi bile trgovine ob nedeljah lahko odprte, in sicer za višjo plačo. Delali bi lahko tisti delavci, ki bi to želeli (roko na srce, verjetno bi jih bilo veliko, saj ljudje potrebujejo denar). Marsikomu tudi nedelje ne pomenijo kot ne vem kakšen poseben dan. Dala pa bi tako, da lahko delajo naprimer največ dvakrat na mesec v nedeljo. 
Larisa1901 | 14.12.2017 | 13:09
Menim, da bi za nedeljsko delo lahko dali višjo urno postavko, ne pa minimalca, kot to je v večini trgovin. Če bi dali višjo urno postavko, bi si zaposlni lahko sami določili ali si želijo delati na nedeljo za višjo urno postavko, ali pa tega denarja ne potrebujejo. Če bi bile trgovine odprte v nedeljo, bi mi kot stranke bile bolj zadovoljne, zaposleni bi bili bolj zadovoljni, ker bi dobili kakšen euro več, prav tako bi bila trgovina zadovoljna, ker bi imela večji promet, saj večina družin hodi v večje nakupe on nedeljah, ko so vsi doma in to lahko naredijo kot družina. 
Jan Komar | 14.12.2017 | 13:11
Menim da bi trgovine ob nedeljah vsekakor morale delovati. Vedno se bodo našli ljudje, ki bodo želeli delati, in vedno se bodo našli ljudje, ki bojo želeli kupovati v nedeljo. V tujini, se nihče ne ozira na dejavnike, plače, važno je da so potrošniki zadovoljni, lastniki pa imajo ob tem še povečan dobiček.  Vsekakor bi bilo primerno, da so delavci plačani več kot na katerikoli drugi dan, vendar ne preveč. 

cuspak cuspak | 14.12.2017 | 13:28
Moje mnenje je, da bi trgovine ob nedeljah še vedno mogle delovati saj še vedno marsikdo gre po nakupih ob nedeljah saj druge dneve nimajo časa.  Veliki nakupovalni centri bi vsekakor mogli bit odprti ob nedeljah, sam še vedno lahko ohranijo trenuten delavnik kot je od 9h do 15h. Je pa res da bi delavci vsekakor bili več plačani ne dan nedelje. Glede na to, da Čuš meni, da je 15 evrov na uro za nedeljsko delo še vedno prenizka postavka in da sporazum ne rešuje ključnih problemov, kot so evidenca delovnega časa, plačilo nadur in nadurnega dela, izraba odmora med delovnim časom, dnevni in tedenski počitek, obveščanje sindikata in mobing ter sistematizacija delovnih mest.

Več na: https://www.zurnal24.si/slovenija/dogovo..5;trgovin-300986 - www.zurnal24.si

sm1995 | 14.12.2017 | 13:29
Trgovine, ki so odprte ob nedeljah bi morale svoje zaposlene bolje plačati. 68. člen Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije (http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=KOLP388 - omenjeni so dodatki, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa, ki je za delavca manj ugoden), bi se moral spremeniti in prilagoditi boljše urne postavke. Zaposleni bi bili bolj zadovoljni, saj bi bili za tisti dan bolje plačani, morda bi jih celo več želelo delati.
Nvidiator | 14.12.2017 | 13:39
Trgovine po mojem mnenju nebi smele obratovani v nedeljo, saj se dogaja izkoriščanje s strani delodajalcev. Žal se v praksi pojem "lahko" zelo slabo interpretira v zakon, saj ima potem delodajalec vseeno možnost izkoriščati delavce in jih "prisili" v delo, čeprav oni tega ne želijo. Vzgled bi si vzeli po 6 - urnem delavniku, ki se zelo obrestuje na zdravju delavcev, prav tako pa ni kritično, da so trgovine odprte vsak dan. 1 uro na dan, si lahko vsak privošči, ne glede na to kakšno delo in obveznosti ima.
Burek Man | 14.12.2017 | 13:42
Če kupci hočejo trošit denar ob nedeljah, zakaj jim trgovci tega ne bi ponudili?

Zakaj potem ne prepovemo še vsem ostalim poklicom delo ob nedeljah? 
KlementinaŠ | 14.12.2017 | 13:39 Prikaži
Menim, da bi trgovine morale biti ob nedeljah zaprte, saj je to zgolj navada ljudi. Ker je večina ljudi ob nedeljah prostih, se takrat odpravijo po nakupih. V primeru, da bi bile trgovine ob nedeljah zaprte, bi se po nakupih odpravili kateri drug dan. Morali bi si samo drugače razporediti svoj čas. Tudi trgovci si zaslužijo proste nedelje in čas s svojimi bližnjimi. V kolikor pa že morajo delati, bi jim bilo treba povišati plače.
Burek Man | 14.12.2017 | 13:42 Prikaži
Zakaj? Bom kopiral iz komentarja spodaj:

Če pa od vseh poklicev, kjer se dela ob nedeljah (fabrike, proizvodnja, taksisti, zdravniki, zdravstveni delavci, žičničarji, gostinci, kuharji, policisti, gasilci, tehnična podpora na raznih telekomih, t2-jih (080-...), sistemski administratorji, električarji, darsovci, vozniki avtobusov, turistični delavci, dostavljalci hrane, kurirji, novinarji, celotna tv in radio produkcija, itd itd, da o župnikih in ostalih "glasnih" o tej temi ne omenjam) izberete prodajalke, in rečete, da ne, one pa smejo delat ob nedeljah... to sem pa proti. 

Brezveze. Pustite privat firmam da delajo kadar hočejo, pa je. Če bi bil predlog, da se sme delat 5 dni na teden, ali pa 6, ipd, ali pa nedeljsko delo *1.5 plačano, ok. Prepoved kar tako, samo eni veji poklicov, to sem pa proti. 
sd001 | 15.12.2017 | 09:07
Moje mnenje je, da bi trgovine v nedeljah mogle biti trgovine zaprte. Se pa strinjam s prejšnimi komentarji, da če bi že morale biti odprte, da so delavci boljše plačani. Z vašim predlogom pa se ne strinjam, saj si sploh ne morem predstavljati kako bi to dejansko izvedli v praksi. Poleg tega pa se tukaj pojavlja tudi problem konkurence, verjetno velike trgovine ne bodo dovolile, da bi pa v nedeljo šel njihov delavec h konkurenci. 
Marija Novak | 15.12.2017 | 09:12
Strinjam se z vašim komentarjem. Predlog mi ni najbolj jasen in menim, da bi ta predlog zelo težko izvedli v praksi. Ta predlog bi morali bolj podrobno preučiti in ga bolj razumljivo razložiti. 
Stran:   1 2