Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


ukinitev dajatve za uporabo cest za motorna vozila
 
kala
Ogledov: 267
Predlog poslan 14.11.2017
Razprava se zaključi 28.11.2017
Zadnja sprememba 13.11.2017 19:26:20

9 Za | 9 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (7)  
Burek Man | 14.11.2017 | 12:39
Tudi za tistega, ki prevozi 1km je treba cesto zgraditi. In tistih 60eur letno (en tank), ni nek hud znesek za to.

Edino bolj fer kot na kubikaturo bi bilo mogoče zaračunavati na težo avtomobila.

Gorivo je pa že zdaj zadosti/preveč obdavčeno:

http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podroc..e_naftnih_derivatov/

liter 95 bencina stane ~48 centov proda pa se za 1.28eur
kala | 14.11.2017 | 16:10
Za vozila z malim motorjem znesek res ni velik, zato se ga še lažje ukine. Za osebna vozila z kubaturo nad 4000 ccm je pa dajatev 565 evrov, kar je po moje oderuško.
Se pa strinjam glede obračunavanja na težo. 
Bistvo mojega predloga je, da plačaš kolikor uporabljaš ceste oziroma porabiš goriva. To tudi že deluje z visoko obdavčitvijo goriva.
DavidS | 14.11.2017 | 17:28
S plačilom nadomestila se plača pravica oziroma možnost uporabe cest, ne pa sama uporaba. Na vas je, da to možnost izkoristite malo, veliko ali pa sploh ne. 

In ker je cesto potrebno enako zgraditi za tistega ki se pelje enkrat kot za tistega ki se pelje stokrat, je pravično da enako prispevata za gradnjo in vzdrževanje cestnega omrežja. 

Enako, kot vinjete.


Dajatev za avtomobile z večjimi motorji pa je višje zato, ker jih vlada smatra za luksuz, in ga pač obdavči višje kot osnovne življenjske potrebe.
kala | 15.11.2017 | 17:20
In ker je cesto potrebno enako zgraditi za tistega ki se pelje enkrat kot za tistega ki se pelje stokrat, je pravično da enako prispevata za gradnjo in vzdrževanje cestnega omrežja. Enako, kot vinjete.

Moram rečt, da take "pravičnosti" jaz ne razumem. To je tako, kot da bi tebi zaračunali obisk trgovine naprimer 5 evrov, ker jo je treba zgradit, tako zate ki boš kupil kilo kruha, kot za nekoga ki bo napolnil cel voziček.
DavidS | 17.11.2017 | 09:05
Ne razumete razlike med infrastrukturo in potrošnimi dobrinami.

Če kupite en kruh, tega kruha več ni na razpolago za ostale. Pek mora speči novega, treba ga je dostaviti v trgovino, zložiti na polico in zaračunati kupcu. Stroški gradnje trgovine so v primerjavi z vsemi ostalimi stroški zelo majhni.

Če se peljem po cesti, se lahko takoj za menoj po isti cesti pelje nekdo drug. Brez kakršnega koli dodatnega stroška. Cesto je sicer treba vzdrževati, ampak pri cestah je daleč največji strošek izgradnja, vzdrževanje (tisto, povezano z obrabo) pa je relativno poceni.

Če že želite primerjati z drugimi stvari, vzemite naročnino na kabelsko TV. Če jo gledate 10 ur dnevno, plačate isto naročnino kot tisti, ki jo gleda 2 uri tedensko. Ker so za kabelsko TV stroški večje uporabe zelo majhni v primerjavi s stroški izgradnje omrežja in operativnimi stroški ki niso povezani s količino časa, ki ga uporabniki preživijo pred ekranom.
kala | 15.11.2017 | 17:32
Sicer sem pa dal še en predlog, ki ga pa urednik te strani ni dal naprej. 
"Zmanjšanje nadomestila za uporabo cest na vsote, ki so veljale do leta 2013"
Razlaga kot zgoraj, povečanje iz 194 na 565 evrov za vozila nad 4000 ccm.
sergejr | 15.11.2017 | 21:00
Imamo premajhno državo. Večina državljanov ima do meje manj kot 100km in vsaj občasno (redkeje ali bolj pogosto) lahko tanka v tujini. Že zdaj se bolj splača povsod, razen v Italiji. Razlike pa so dovolj majhne, da tankamo v tujini le priložnostno, če smo že ravno tam.
Poceni gorivo prinaša tudi zaslužke od tujcev. Če bi bilo gorivo dražje od vseh sosedov in ker imamo premajhno državo, ne bi nihče več točil pri nas.

Italija si lahko privošči draga goriva, ker večina državljanov nima alternative, kje tankati. Pa še pri njih obmejni črpalkarji crkujejo. Pri njih se gredo obmejni prebivalci načrtno "bencinski turizem".