Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Predlogi za povečanje produktivnosti v železniškem prometu
 
lipi
Ogledov: 376
Predlog poslan 08.09.2017
Glasovanje se zaključi 06.10.2017
Zadnja sprememba 07.09.2017 10:27:55

10 Za | 3 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (8)  
Predlagam, da se najprej tiste železniške postaje, kjer ni mogoče kupiti vozovnice pri prodajalcu, opremi z avtomati za nakup vozovnic, nato pa naj se z njimi opremi še vse ostale železniške postaje. S tem se bo znatno pripomoglo k produktivnosti v železniškem prometu, saj ne bo za vsako malenkost potrebna človeška delovna sila. Predlagam tudi, da bi namesto sprevodnikov na vsakem vlaku imeli le kontrolorje, ki bi po vzoru Ljubljanskega potniškega prometa izvajali kontrolo, če so potniki kupili vozovnice. S tem bi na področju železniškega prometa prispevali k povečanju produktivnosti. Delovne sile že primanjkuje in bodo takšni ukrepi slejkoprej nujni.
Ključne besede Železniški promet, avtomatizacija, povečanje produktivnosti
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

Barbara Gyoerfi | 13.09.2017 | 08:56
Pri Italijanih je bilo nekoč tako, verjetno še danes, kupiš karto kadarkoli. Na postajah je veliko avtomatov, v katerih karto potrdiš, da se ti vpiše datum potovanja, to storiš mimogrede pred odhodom. Mislim, da bi bilo smiselno urediti marsikaj, kar je bilo predlagano - nakup od doma, nakup preko avtomata, ter nakup vnaprej. Tako bi lahko kupil več kart, ko ne potrebuješ mesečne vozovnice. 
Digifotko | 09.09.2017 | 21:16
Glasoval sem proti, razlog pa je zelo preprost - zakaj ne moreš kupiti karte od doma, preko interneta, kot je v navadi v letalskem in večinoma tudi v ladijskem prometu? Sprintaš in pokažeš, še enostavneje pa preko mobilca in črtne ali qtr kode
DavidS | 10.09.2017 | 09:44
Še zmeraj potrebuješ zraven tega prodajno mesto na postaji....nimajo vsi interneta, še manj pa želijo vsi preko interneta opravljati plačilni promet.

In na manj prometnih postajah je seveda ceneje imeti avtomat kot pa uslužbenca.
Digifotko | 12.09.2017 | 21:22
Da se razumemo - proti zato, ker predlog ne vključuje možnosti nakupa preko sodobnih sredstev komuniciranja.
Na nekaterih manjših postajah že dolgo karte prodaja kar prometnik, za vstop na drugih, večjih pa velja, da če vstopiš na vlak v času, ko blagajna ne posluje, lahko kupiš karto na vlaku.
Potrebno je urediti tudi nakup mesečnih vozovnic.
DavidS | 09.09.2017 | 09:16
Vsekakor zelo smiselno.....problem je v tem, da so SŽ največja trdnjava socializma pri nas, kjer je dejansko cilj da se zaposli čim več ljudi, ne pa da se posluje čim bolj učinkovito.
anekdota | 09.09.2017 | 01:01
 
Delavne sile nikakor ne primanjkuje, temveč ravno obratno. Vedeno več človeškega dela prevzemajo stroji, kar povečuje brezposelnost.
Tudi avtomate je potrebno vzdrževati, obnavljati, polniti, zaščititi, itn.
S predlogom bi se iz podanega vidika morda lahko strinjal v kolikor se posledično zaposli več ljudi, ne pa manj. A to ni bistveno. Namreč nadzor sprevodnika ni samo zaradi ustreznih vozovnic, temveč ima precej večjo vlogo. Nadzoruje vse potnike, ustreznost obnašanja, vožnjo, vagone, ima pooblastila posredovati v primeru različnih okoliščin, itn.
Mislim, da je strokovna človeška prisotnost še vedno smiselna in potrebna, zato glasujem proti.
Burek Man | 13.09.2017 | 02:38
Če bo še več zaposlenih, bodo tudi karte dražje. Pa pomojem jih je že zdaj preveč zaposlenih na SŽ.

Po nekaterih državah celo strojevodje ni, vlak se vozi sam... pri nas pa rabimo človeško delovno silo "na tono", pa financiranje s strani države.
anekdota | 18.09.2017 | 13:45
 
To je zato, ker se državljani v vsem ne odločimo kaj so družbene prioritete in posledično ne naredimo kompromise, ki bi dopustili 100% financiranje določene dejavnosti iz proračuna, med tem ko bi manj prioritetne zadeve za družbo prevzel privatni sektor z javnim nadzorom. Ali pa bi jih zgolj sofinanciral oz. bi v manj prioritetnih javni sektor lahko sodeloval s privatnim.
Torej proračun je omejen, situacija je takšna kot je, ustvarimo kolikor pač ustvarimo.

Izključni namen kapitala in kapitalizma je profit kapitalistu. Kapitalizem ne deluje v smeri krepitve posameznika oz. mu ponuja zgolj drobtinice, večinski delež gre kapitalistu. Ker kapitalist družbi ne vrne dovolj tega kar mu je dala, imajo revni denarja vse manj, bogati vse več. Namen kapitala je torej večanje kapitala enim, na račun drugih. Zatorej so v družbi nujno potrebne dorečene prioritete, konsenz ljudi o tem, kaj je najbolj potrebno podpreti in kaj manj potrebno oz. koliko si lahko privoščimo demokratičnega in zdravega upravljanja z lastno državo in njenimi viri, ter koliko se moramo odreči zaradi vpliva globalnega kapitalizma in lastne odvisnosti od tujega kapitala, ki nam ga primanjkuje za zdravo vlaganje in smiselne investicije.

Ker je slovencev malo v primerjavi s številom drugih evropskih narodov pomeni, da je financiranje javnega potniškega prometa dokaj neprofitabilno. Toda zaradi lege je pri nas toliko bolj prifitabilen transport blaga. To dvoje lahko ločimo ali povežemo.

Ker je transport blaga profitabilen se zdi, da je dobro, da je izključno v slovenski lasti, med tem ko je trasport in prevoz ljudi manj profitabilen, se zdi, da bi lahko bi tudi v delni lasti privatnega sekotorja. Vprašanje pa je kdo in pod kakšnimi pogoji bi financiral v prevoz potnikov glede na to, da verjetno ne bi imel velikega profita. Prav tako pa se to dvoje v primeru SŽ zdi nerazdružljivo, saj tisti, ki bi fonanciral v prevoz potnikov, bi hkati tudi v prevoz blaga, če bi potekal po istih tirih.

Nasposled bi torej vaša dilema bila rešljiva s tem, da se del prevoza potnikov financira s pomočjo privatnega sektorja, s tem bi verjetno deloma razbremenili javni sektor.
Kljub temu se je potrebno zavedati, da je potrebno nadzorovati tako javni, kot privatni sektor. Nadzor stane. Hkrati pa pogosto odpravljanje posledic stane 100x več.