Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prekomerni strošek transakcije plačilne kartice pri tehničnih pregledeh
 
ba tom
Ogledov: 995
Predlog poslan 04.09.2017
Z odzivom organa 07.11.2017
Zadnja sprememba 04.09.2017 13:40:37

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (9)  

Zaprepaden sem ob podaljšanju registracije osebnega vozila ostal ob informaciji, da imam, če podaljšanje plačam s plačilno kartico, še strošek te transakcije, ki znaša nekaj čez 4 EUR ?!? Zdi se mi nedopustno od države (pojasnili so mi, datak strošek predpisuje država), da to obeša uporabnikov, še posebej pa se mi zdi sporna višina. Če bi to resnično bil dejanski strošek transakcije, potem bi vsakršno spletno trgovanje že zdavnaj propadlo, saj je ogromno prometa z artikli, ki stanejo manj kot 4 EUR, pri čemer bi bil spletni prodajalec konstantno v izgubi (vemo pa, da je plačilna kartica praktično edino možno plačilno sredstvo na spletu). Država si je tukaj odmerila krepko več kot je treba in s tem neutemeljeno pobira dodaten davkoplačevalski denar. Želim ali konkretno utemeljitev tega stroška do centa natančno ali povrnitev vseh neupravičeno zaračunanih sredstev vsem državljanom, ki so se ujeli v to zanko. Ali država zaračunava vsem enako, vemo namreč, da imajo različne banke različne provizije? Kaj se zgodi s preplačano provizijo?


Ključne besede cestna taksa; plačilne kartice; država; neupravičeno; provizija
Kategorija: Davki in finance


Zadnji komentarji:

asluga | 08.11.2017 | 10:30
Gotovinsko plačevanje je drago. To pri nas marsikdo ne razume. Še posebno ne v javnem sektorju in sektorju države. V nordijskih državah se poslovanje z gotovino uradno odpravlja. Že vedo zakaj. Plačila cestnine z kreditno kartico obremenjevati s provizijo je v tem kontekstu absurdno! Zanimivo bi bilo slišati meneje ministra Borisa Koprivnikar|a, diplomiranega organizatorja dela in informatike, z Ministrstva za javno upravo. 
Ivan Peter Benko | 21.10.2017 | 19:36
To plačilo se nanaša pri plačilu cestnine občini. Za zavarovanje se ne plača.
Emil D | 02.10.2017 | 23:56
@5r 

Očitno prodajate nekaj in kot prodajalec plačujete to provizijo, zato se vam ta predlog ne dopade.

Stvar je v tem da je že sama provizija za kartično poslovanje absurdna. Vsa infrastruktura je pokrita z ostalimi dajatvami, naročninami, provizijami za uporabo kartice itd. Samo kartično poslovanje stane banko, državo nič.

To je zaračunavanje za storitev katera je bila že plačana (tudi preplačana) in bi ga bilo treba ukiniti. Pa ne samo pri tehničnih pregledih, tudi v vašem primeru.
znalček | 06.09.2017 | 14:28
Kar precej storitev države je mogoče plačati s kartico (razne takse, plačilo tiskovin ...) in pri njih država iz proračuna pokrije provizijo. Ne vem, zakaj tudi pri cestnini ni tako.
asluga | 06.09.2017 | 14:09
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
5r | 08.09.2017 | 16:59
Saj je dogovorjeno za provizijo, a jo žal plačaš sam. Provizija je primerljiva z Vašimi ostalimi plačili z kartico. In poslovanje z gotovino je morda drago za Vas, za prodajalca pa pošteno.
ba tom | 04.09.2017 | 14:43
Dopolnjujem informacijo: v mojem primeru je bil strošek transakcije okrog 3%. Našel pa sem naslednje: http://www.zurnal24.si/slovenija/trgovci..provizije-292044, omenjen je predpis EU iz konca leta 2015, ki pravi, da provizije pri plačilnih transakcijah z debetnimi karticami ne smejo biti višje od 0,2 odstotka vrednosti posamezne transakcije, pri plačilnih transakcijah s kreditnimi karticami od 0,3 odstotka vrednosti transakcije. Torej že od konca leta 2015 krepko preplačujemo dovoljene provizije (za 10x)? In kaj bo po januarju 2018, bodo te provizije dejansko ukinjene? Ali bo država še naprej gluha in slepa vlekla denar od svojih državljanov?
5r | 04.09.2017 | 16:14
Sem , da se možnost plačila cestnine z kreditno kartico ukine :)
Lahko se denar prenakaže iz TRR ali pa gotovinsko in bo volk sit koza pa jezna.

Sem proti predlogu, ker čemu bi nekdo cestnino plačal manj kot drugi?
ba tom | 05.09.2017 | 09:01
Ne razumem, zakaj "manj kot drugi"? Cestnina je fiksno določljiva za vsakogar glede na vrsto in karakteristike njegovega vozila. Ta strošek je treba plačati, pika. Moj predlog gre v smeri, da se ukine dodatna provizija ob plačilu s plačilno kartico, ki je sedaj neprimerno visoka in že od konca leta 2015 ni več v skladu s predpisi (EU pravi, da je lahko taka provizija največ 0.2 - 0.3 %, v primeru cestnine je pa 3%, torej 10x več). V tem času, ko večina plačilnega prometa poteka elektronsko, je tako ravnanje nedopustno. Ali ima previsoke provizije banka in je s tem v prekršku, ali pa država, ki je prav tako v prekršku in to že zelo dolgo. Gre za pobiranje dodatnega denarja, poleg dejanske cestnine, s katerim se nekdo okorišča.
5r | 05.09.2017 | 14:55
V oklepaju opusti. (Po vašem mnenju je večina kartičnih transakcij v neskladju z EU predpisi. Torej ni problem le pri tej transakciji, ampak pri večini saj je provizija še zmeraj večinoma med 1,8 in 3,2 % od zneska.) S tem, da večinoma to izgubo krijemo prodajalci sami. Seveda pa se prodajalci  že ob podpisu pogodbe za kartično poslovanje zavežemo, da znesek plačan z kartico ali gotovino mora biti isti. Vi plačate enako, a del tega zneska plačan z kartico ostane na banki. Iz česa sledi, da cestnina plačana z kartico oz. kateri koli izdelek pri prodajalcu je nižji za naveden 1,8 do 3,2% oz. dogovorjeno provizijo. V kolikor bi se ob kartičnem poslovanju provizija prevalila na kupca, bi kartice hitro omahnile v pozabo ;)