Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


ukinitev monopola Slovenskih železnic za mestni in primestni javni potniški promet in predlog za raz
 
Bojan Popovič
Ogledov: 1103
Predlog poslan 29.08.2017
Z odzivom organa 22.10.2017
Zadnja sprememba 26.08.2017 10:22:50

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (11)  
Barbara Gyoerfi | 30.08.2017 | 03:40
Odličen predlog in končno tudi dodelan, argumentiran, lepo, da ga je napisal nekdo, ki situacijo pozna. 
Seveda se globoko strinjam s predlagateljem, ker nimam avta, sem uporabnica javnega prometa in dovolj poznam tudi situacijo v Ljubljani. Spomnim se, da se je o mestni železnici govorili že pred 12 leti, storjenega pa ni še nič. 
Slovenske železnice zanimata samo tovorni promet in zaslužek, na potnike se požvižgajo, manjka jim sposobnih ljudi (kot vsepovsod), v potuho jim je tudi pasivna država, zato nikoli ne bodo zmožni in pripravljeni stopiti v korak s časom in urediti predlaganega. V dodatno potuho jim je nekritična javnost, ki se pelje enkrat letno z muzejskim vlakom in že so navdušeni nad železnico, večina javnosti pa je do javnega prometa povsem ravnodušna. Zato je tudi takšen, kot je - obtičal je v časih Avstro-Ogrske, kot je ugotovil že predlagatelj. 
 
Kakor koli, predlog je odličen in ga podpiram. 
pilly | 02.09.2017 | 20:24
Tako je zato, ker imajo zelo nadpovprečne plače za skoraj nič dela in se ne rabijo ubadat z "malenkostmi", kot je prevoz potnikov.
pilly | 02.09.2017 | 20:24
Tako je zato, ker imajo zelo nadpovprečne plače za skoraj nič dela in se ne rabijo ubadat z "malenkostmi", kot je prevoz potnikov.
bostjanu | 30.08.2017 | 12:05
Popolnoma podpiram. 

In dodajam zanimivost ali dve ki sem jih zaznal na primer na Japonskem ki je pojem železniškega transporta. Obe sta od Japonske vlade - Oddelka za odnose z javnostmi (Public Relations Office of the Government of Japan)

Razvoj železniških postaj v smislu “From a station of passing to a station of gathering” (+dodatno vzpodbujanje uporabnikov da uporabljajo železniški promet - uspeva jim)
http://www.gov-online.go.jp/eng/publ..04/201704_06_en.html

Ne poznam stanja železniških povezav na Gorenjskem, vendar ali ne bi bilo mogoče dobro dodati tudi železniško povezavo Letališče Brnik-(Kranj?)-Ljubljana? Povezava Letališče Brnik-Kranj = Airtrain (manj zemljišča se uniči).
anekdota | 30.08.2017 | 19:18
 
To pomeni, da bi železnico prevzelo tuje podjetje. Lahko a pod pogoji, ki verjetno ne bi bili sprejemljivi tujim podjetjem. Cena prevoza bi najverjetneje narasla, ker bi bile potrebne velike investicije. Investicijo za predvsem prevoz potnikov, verjetno ne bi nihče financiral, ker bi bili dobički premajhni. To pomeni, da bi se vsedli na prevoz drugih storitev od katerih imamo kot država sedaj potrebne prihodke.

Večina se itaq vsakodnevno vozi z avtomobili, v čemer smo v Slo. pri vrhu v EU, žal, četudi se nemalo prebivastva ne bi bilo potrebno voziti na delo z osebnim avtomobilom. Posledica je, da se vrsto let vlaga predvsem v cestni promet, saj je v interesu večine očitno prav to.

Majhna država smo, pomeni tudi malo prihodkov v davčno blagajno. Posledica je, da pač ne moremo imeti vsega. Moramo delati kompromise, se odločati za tisto kar je bolj prioritetno in bolje za večino in na dolgi rok.

Zaradi narave železnic, železniškega prometa ne moremo obravnati zgolj lokalno, temveč najprej na mednarodni in državni ravni.

In ja, seveda sem za, da se razbemeni ceste kamionov in se posodobi, dogradi in preuredi železniški promet, žal brez podpore tujih investicij in EU ne bi šlo, razen kakšne malenkosti.

Hočemo nova delovna mesta, boljši standard, večjo minimalno plačo, boljše izobraževanje, boljšo socialno podporo, več vlaganja v mlade in stare, višje pokojnine, več vlaganja v kulturo, boljšo vojsko, boljšo policijo, več vlaganja v znanost in razvoj, boljše pogoje za podjetja in tuje investicije...
Če bi vprašali 100 ljudi, vsak bi drugaće povedal kaj so prioritete države. Torej različni interesi vsak za sebe vlečejo na svojo stran. Posledica je veliko prepiranja in slabe volje, ter malo kompromisov, ki pa se jih prepušča 4 letnmemu mandatu politikov, ki večina nikoli ni poznala in živela v revščini oz. zares ne vedo kaj to sploh je. Namesto, da vpeljemo sistem, v katerem se bo večina prebivalstva sproti odločali o temu, kar se nas tiče; oz. vpeljemo neposredno demokracijo.
"Elite" in kapital izkorišča neenostnost prebivalstva, vzdržuje sistem kot je, moč ostaja v rokah premožnih, namesto da se ustvarjeno pravično deli. Namreč kadar smo ljudje v veliki večini enotni, nas ne more ustaviti nič. Za to pa je potrebno dozoreti. Človek žal najbolj dozoreva v bedi in na dnu v učenju skozi lastne napake in napake drugih.

znalček | 31.08.2017 | 08:50
Na postajah bi morali urediti tudi brezplačna parkirišča za avtomobile in kolesa, da bi se potniki pripeljali do postaje in nato prestopili na vlak. Vendar je vprašanje, če lahko proge prenesejo toliko dodatnih vlakov, sploh ob obstoječih standardih. Za koprsko progo sem prebral, da po njej ne morejo prepeljati več kot 104 vlake na dan, to je 4 na uro. Če bi vozili na 20 minut, je to že 6 vlakov v eni uri, kar je ob obstoječem tovornem in daljinskem potniškem prometu vsaj za enotirne proge proti Dolenjski, Kamniku in Gorenjski prehudo.
DavidS | 31.08.2017 | 16:47
Upam si trditi, da bi ob uvedbi naprednejšega upravljanja s prometom na naših železnicah brez težav podvojili kapacitete.

Celoten sistem temelji na osnovah izpred stotih let, v dobi računalniške avtomatizacije in GPSa bi lahko vse skupaj potekalo neprimerno bolj zgoščeno in "on-time".

Dober primer (ki sicer na prepustnost neposredno ne vpliva) so zapornice....koliko je primerov, ko pred zapornicami čakamo po 10 in več minut, zato ker vlak nekje 5 kilometrov stran sproži signal za spust zapornic, potem ima vmes še postajo, na kateri se zaustavi, in po dvanajstih minutah končno prisopiha mimo. 

Avtomatika bi brez težav poskrbela za to, da bi lahko bile razdalje med vlaki manjše brez da bi se s tem zmanjšala varnost. Položaj, smer in hitrost vlakov se da z GPSom določiti zelo natančno, predpotopne metode ki jih še uporabljamo bi se nujno morale posloviti.
Dusankp | 20.09.2017 | 11:55
Vedno bolj verjamem, da prihaja čas za PODZEMNO V LJUBLJANI.
Burek Man | 20.09.2017 | 12:12
Ljubljana je premejhna za to.

Dovolj bi že bila bolj optimalna kombinacija abvtobusov in vlakov (kot v predlogu). Če moraš čakat 40min+ na bus, da se odpelješ 10minut stran, boš šel raje z avtom. 
znalček | 23.10.2017 | 12:20
Hannover je le malenkost večji in ima tramvaje v mestnem središču speljane pod zemljo. 
DavidS | 24.10.2017 | 11:37
Hannover je enkrat večji od Ljubljana, njihova mestna železnica zabeleži 125 milijonov potnikov letno.

Kakšne so kaj te številke v Ljubljani?

Sicer pa, če želi MOL zgraditi podzemno železnico, naj kar izvoli....ampak prosim ne iz državnega proračuna.