Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

odprava napredovanja v plačilne razrede

4012 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Moj predlog se nanaša na odpravo napredovanj v plačilne razrede.

Ne razumem koristi tega sistema, zato je moje osebno mnenje, da bi plačilni razred moral biti eden za vsako delovno mesto v javni upravi in sicer do take višine, kot ga je možno na določenem delovnem mestu najvišje doseči.

Moje osebno mnenje na podlagi opazovanj je, da so mladi še bolj zagnani v delo kot starejši, ki jim po tem sistemu avtomatsko pripada višji plačilni razred na vseh delovnih mestih. Izkušnje so tako in tako potrebne na vsakem delovnem mestu in zaradi tega mislim, da tisti zaposleni v javni upravi, ki določeno delo opravljajo že dalj časa, ga ne opravljajo nič boljše in hitrejše kot mladi, ki se priučijo in so še polni elana, si želijo izzive, si želijo novih znanj, so inovativni in so zavzeti za delo. Če je na primer za določeno delovno mesto možno iz 17 plačilnega razreda z leti priti do 27 plačilnega razreda, zakaj ne bi že v startu bil za to delovno mesto določen 27 plačilni razred.

Opazujem tudi, da je veliko nezadovoljstva med delavci glede primerjanja med zaposlenimi v javni upravi, kdo je v višjem plačilnem razredu in zakaj. Pri tem mislim na tiste, ki so na istem delovnem mestu. Pride do razprtij, nezadovoljstva, posledično tudi do slabše opravljenega dela.

Skratka ne razumem čemu in komu koristi to, da z leti napreduješ v plačilne razrede in zakaj ne bi bila plača enotna za vsako posamezno delovno mesto.

12 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR afrodita 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 9. 2017

Odziv Ministrstva za javno upravo

Veljavna ureditev uvrščanja delovnih mest in nazivov v plačne razrede in ureditev napredovanj v plačne razrede temelji na določbah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15 in 23/17 – ZDOdv: v nadaljevanju: ZSPJS). Podrobneje pa je postopek napredovanja javnih uslužbencev v plačne razrede urejen v Uredbi o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede (Uradni list RS, št. 51/08, 91/08 in 113/09, v nadaljevanju: Uredba).

Z obstoječo ureditvijo, ki določa možnost napredovanja za deset plačnih razredov na delovnem mestu oziroma za pet plačnih razredov v posameznem nazivu, če javni uslužbenec zaseda delovno mesto, kjer je mogoče tudi napredovanje v višji naziv (16. člen ZSPJS), se želi stimulirati javnega uslužbenca. Pogoj za napredovanje v plačni razred je torej delovna uspešnost v napredovalnem obdobju, ki se ocenjuje glede na rezultate dela, samostojnost, ustvarjalnost in natančnost pri opravljanju dela, zanesljivost pri opravljanju dela, kvaliteto sodelovanja in organizacijo dela ter druge sposobnosti v zvezi z opravljanjem dela (prvi odstavek 17. člena ZSPJS, Priloga III Uredbe). Samo ocenjevanje javnih uslužbencev pa se izvaja tudi zaradi spremljanja njihovega dela, predvsem z namenom preverjanja doseganja zastavljenih ciljev, kar pripomore k učinkovitejšemu in uspešnejšemu delu. Se je pa ob analiziranju izvajanja ocenjevanja delovne uspešnosti kot ena od anomalij plačnega sistema izkazal obstoječi način ocenjevanja v povezavi z veljavno ureditvijo napredovanja, predvsem pa distribucija ocen, ki kaže, da je preko 90% vseh zaposlenih v javnem sektorju ocenjenih z nadpovprečno oceno (odlično), kar povzroča avtomatično napredovanje v višje plačne razrede, kar pa ni bil namen samega instituta napredovanja.

Na ministrstvu se zavedamo, da je veljavni sistem napredovanja in nagrajevanja v javnem sektorju potrebno izboljšati, zato je že pripravljen predlog sprememb in dopolnitev Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki vsebuje elemente za nujno potrebno večjo povezanost rezultatov dela z višino plače javnih uslužbencev ter dvig učinkovitosti javnega sektorja. Sedanja ureditev plačnega sistema po našem mnenju ne daje zadostnih podlag za aktivno upravljanje s človeškimi viri, saj ne omogoča zadostnega stimuliranja najboljših kadrov in med drugim otežuje zaposlovanje visoko usposobljenih in motiviranih kadrov.

Upoštevaje izkušnje pri uporabi zakona v praksi in težave pri njegovem izvajanju ter sodobnih načinov upravljanja s človeškimi viri, je priprava zakonskih določb temeljila na naslednjih izhodiščih:

  • Vzpostaviti fleksibilen in stimulativen plačni sistem,
  • Omogočiti več motivacijskih elementov za nujno potrebno učinkovitejše upravljanje z zaposlenimi v javnem sektorju,
  • V večjem obsegu kot do sedaj višino plače javnega uslužbenca povezati z rezultati dela.
  • Predlagane zakonske rešitve, ki jih je pripravilo Ministrstvo za javno upravo, pa so še predmet usklajevanj z reprezentativnimi sindikati javnega sektorja.

    Priloge:

    Popravki predloga

    Verzija predloga z dne, 19. 7. 2017 | 10:01:03

    odprava napredovanja v plačilne razrede

    Moj predlog se nanaša na odpravo napredovanj v plačilne razrede.

    Ne razumem koristi tega sistema, zato je moje osebno mnenje, da bi plačilni razred moral biti eden za vsako delovno mesto v javni upravi in sicer do take višine, kot ga je možno na določenem delovnem mestu najvišje doseči.

    Moje osebno mnenje na podlagi opazovanj je, da so mladi še bolj zagnani v delo kot starejši, ki jih po tem sistemu avtomatsko pripada višji plačilni razred na vseh delovnih mestih. Izkušnje so tako in tako potrebne na vsakem delovnem mestu in zaradi tega mislim, da tisti zaposleni v javni upravi, ki določeno delo opravljajo že dalj časa, ga ne opravljajo nič boljše in hitrejše kot mladi, ki se priučijo in so še polni elana, si želijo izzive, si želijo novih znanj, so inovativni in so zavzeti za delo. Če je na primer za določeno delovno mesto možno iz 17 plačilnega razreda z leti priti do 27 plačilnega razreda, zakaj ne bi že v startu bil za to delovno mesto določen 27 plačilni razred.

    Opazujem tudi, da je veliko nezadovoljstva med delavci glede primerjanja med zaposlenimi v javni upravi, kdo je v višjem plačilnem razredu in zakaj. Pri tem mislim na tiste, ki so na istem delovnem mestu. Pride do razprtij, nezadovoljstva, posledično tudi do slabše opravljenega dela.

    Skratka ne razumem čemu in komu koristi to, da z leti napreduješ v plačilne razrede in zakaj ne bi bila plača enotna za vsako posamezno delovno mesto.

    Komentarji