Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Maksimalni naklon klančine
Alissa White-Gluz
Ogledov: 1434
Predlog poslan 18.07.2017
Z odzivom organa 12.09.2017
Zadnja sprememba 18.07.2017 16:04:21

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (11)   Popravki predloga  

Predlagam, da se zakonsko določi maksimalni naklon za vse novograjene klančine in se po potrebi neustrezne stare zmanjša. Zakon naj velja na nacionalni ravni (v vseh občinah). Naklon naj bo tak, da lahko povprečna oseba na invalidskem vozičku, kolesu ali z otroškim vozičkom brez pogona sama in brez hujšega napora prispe do vrha. Dogaja se namreč, da so ponekod narejene klančine s takim naklonom, da netreniran posameznik (kar invalidi in mamice z vozički po navadi so) preprosto ne more do vrha, ne da bi se prenaprezal. V določenih primerih je pa že fizično nemogoče, ker je nakoln enostavno prevelik. 

Seveda naj bodo možne tudi (redke) izjeme za klančine, kjer preprosto ne gre drugače, kot da je naklon zelo velik.


Ključne besede klančina rampa naklon invalid voziček kolo
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

starfotr | 22.07.2017 | 10:17 Prikaži
Kaj bo pa naslednji predlog? Preutrujeni invalidi in mamice morajo premagati 20 m klančino. Vsi so utrujeni in zdolgočaseni ob tako dolgem potovanju na urad. Predlagamo obvezne kioske s pijačo in prigrizki. 

Tisti, ki ne zmorejo, so utrujeni ipd. imajo 2 možnosti.

1. Prenehajo jambrat in začno krepiti svoje mišice. Kar je zelo realna, poceni in najboljša možnost za posameznike.
2. Kupijo električni voziček in še naprej lenarijo in jambrajo. Vendar naj ga kupijo na svoje stroške, ne na stroške države.
DavidLove | 22.07.2017 | 12:31 Prikaži
 
Sklepam, da niste invalid ali mamica z vozičkom. Nekatere klančine so tako strme, da jim celo električni voziček ni kos. Večkrat preverjeno pri prijatelju invalidu. Ima srečo, da je skoraj vedno v spremstvu, da mu kdo pomaga, če bi bil pa sam, pa ne bi zmogel.
jan31 | 29.07.2017 | 09:47 Prikaži
starfotr 

Kakšna bedarija od komentarja. Sram te bodi fuj! Sam sem na vozičku in kljub temu da sem v rokah močan marsikje ne morem po klančini ker je prestrma in če me ogroža sam napor me pa dejstvo da se lahko prevrnem na hrbet kar mi je dvakrat tudi uspelo na klančini. Električni voziček po meri je drag in si ga invalidi ne morejo privoščiti. Mam prijatelje katerih vozički stanejo 20 do 30 tisoč evrov. Trenirat mišice ki ne delajo zaradi poškodbe hrbtenjače ali distrofije ali česa drugega je nemogoče. Misliš da tej ljudje nebi dali vsega kar majo da bi prišli na vrh normalno na nogah?? Da se ne trudijo na vse pretege?? Misliš da je vse to hec, zajebancija?? Dobiš pošto iz urada da se moraš javiti tam a nimajo dostopa. Tako je pri nas. 

Še enkrat sram naj te bo. 
Ivan Peter Benko | 19.07.2017 | 20:00 Prikaži
Predlog ima svoj smisel, ki ga vidim kot prilagajanje svata - narave invalidom, to je peščici ljudi. Ovire so različne in vseh ni mogoče, niti smiselno prilagajati invalidom. Bolj humano se mi zdi, da bi na podobnih lokacijah postavili opozorila, naj mimoidoči pomagajo invalidom pri premagovanju ovire.
Barbara Gyoerfi | 19.07.2017 | 03:15
Tak predpis že obstaja. 
Pravilnik o zahtevah za zagotavljanje neoviranega dostopa, vstopa in uporabe objektov v javni rabi ter večstanovanjskih stavb 
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV4067

Problem je prav v prenormiranosti te države, zaradi česar večina ljudi/investitorjev itd. predpisov sploh ne pozna in ne spremlja več, ker je vsega preveč. Za vsako stvar se izdela uredba, pravilnik, po možnosti čim bolj poln lukenj in praznin, potem pa še inšpekcija ni zavzeta glede nadzora upoštevanja predpisov. 
Težava pri tem pravilniku je tudi nezavzetost invalidov samih, ki se ne bojujejo za svoje pravice, vsaj v Pomurju je tako. Pojamrajo, da je nek objekt neprilagojen invalidom in to je vse. 
David S, torej ne gre za "dobro voljo" investitorjev, gre za zakonsko obveznost, ki jo je treba izvršiti, kot bi morali izvršiti vsak drug predpis, ne pa da je sam sebi namen. Če lahko jaz kot neinvalidka poznam ta predpis, bi ga lahko tudi drugi ljudje, vsaj invalidi.
Namen predpisa ni, da bo lahko povprečen invalid prišel na cilj, ampak vsak invalid. Zato tudi pragovi ne smejo biti višji od 2 cm, ker je vsaka višja ovira za invalida že lahko nepremostljiva in ne bi mogel priti na cilj brez pomoči. Cilj pa je samostojnost invalida, ne odvisnost od pomoči. Estetika? marsikaj je dandanes neestetsko, pa se nihče ne razburja, zakaj bi se pri klančinah, katerih estetskost je samo vprašanje okusa. 
bombon | 18.07.2017 | 17:23
Maksimalni naklon klančin je že določen na nacionalni ravni - v Pravilniku o projektiranju cest.
Alissa White-Gluz | 18.07.2017 | 21:23
 
Jaz predlagam, da naj bo ta dovolj majhen, da lahko povprečen posameznik sam pride do vrha.

Maksimalni naklon klančine

Predlagam, da se zakonsko določi maksimalni naklon za vse novograjene klančine in se po potrebi neustrezne stare zmanjša. Zakon naj velja na nacionalni ravni (v vseh občinah). Naklon naj bo tak, da lahko povprečna oseba na invalidskem vozičku, kolesu ali z otroškim vozičkom brez pogona sama in brez hujšega napora prispe do vrha. Dogaja se namreč, da so ponekod narejene klančine s takim naklonom, da netreniran posameznik (kar invalidi in mamice z vozički po navadi so) preprosto ne more do vrha, ne da bi se prenaprezal. V določenih primerih je pa že fizično nemogoče, ker je nakoln enostavno prevelik. 


Ključne besede: klančina rampa naklon invalid voziček kolo
DavidS | 18.07.2017 | 13:36
In kaj če ni možnosti narediti položnejše klančine?

Če je klančina strma, jo lahko premaga le "natrenirana" oseba ali pa "nenatrenirana" oseba s pomočjo nekoga drugega.

Če bo zakon predpisoval maksimalen naklon klančine, in takšne klančine ne bo možno (ali racionalno) narediti, bodo tam le stopnice, ki jih bo še bistveno težje premagati.
Alissa White-Gluz | 18.07.2017 | 16:07
 
Sem dodala možnost izjem v predlog. Seveda pa se v večini primerov da narediti položnejše klančine, le da se zavoljo estetike ali pa financ potem odločijo za večji naklon.
DavidS | 18.07.2017 | 23:09
In če bo predpisan maksimalen naklon, ki se ne bo skladal z estetiko ali financami, pač klančine ne bo (razen tam, kjer je pač po tem ali onem predpisu obvezna) - to je tisti glavni problem, ki ga jaz vidim pri predlogu.

Izgradnja klančine je stvar "dobre volje" (poslovnega interesa, dovzetnosti za težave gibalno oviranih ljudi, ...) investitorja v nek objekt. Bolj kot bodo neki predpisi omejili in otežili gradnjo le-te, manj bo dobre volje, manj bo klančin.

Smo torej pripravljeni tvegati izgubo X klančin, da bo Y klančin boljših?
jan31 | 29.07.2017 | 09:39
Če klančina ni ustrezna potem je enako kot da je ni oziroma kot da so tam stopnice.