Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Subvencije cestnin za slovenske avtobuse
DavidLove
Ogledov: 930
Predlog poslan 21.07.2017
Arhivirano
Zadnja sprememba 11.07.2017 18:12:18

  Predlog   Število glasov   Komentarji (3)  

Predlagam, da Ministrstvo za infrastrukturo zagotovi znesek, s katerim lahko subvencionira cestnine za avtobusne prevoznike, ki vozijo (samo) znotraj meja Slovenije. Na ta način bi bilo več avtobusnih linij, obstoječe bi bile pogostejše in manj bi bilo prometa na cestah, saj bi se verjetno mnogo več ljudi zaradi nižje konkurenčnejše cene, ki bi jo nudili prevozniki, odločalo za avtobus. Trenutno vse preveč avtobusov pelje po lokalnih cestah in ne po avtocesti, zaradi česar vozijo nekateri avtobusi tudi po 2 uri ali več na razdalji 100 km (po avtocesti). Manj gneče na cestah bi posledično pomenilo manjše tveganje za zastoje, prometne nesreče in manjše emisije toplogrednih plinov.

Pa še finančni primer: Če hočem priti z avtobusom iz Ljubljane do Kopra, moram plačati 9,60 € za direktno linijo (skoraj toliko pa tudi za avtobus, ki vozi 2 h ali več), če pa grem z nekom, ki oglašuje na www.prevoz.org, pa lahko prispem hitreje in po navadi do želene destinacije (ne samo od glavne avtobusne v LJ do glavne avtobusne v KP) za samo 5 €, ki pa seveda niso obdavčeni. Na ta način se vozi veliko študentov, zadnje čase pa vse več tudi zaposlenih ali turistov. Tukaj se po nepotrebnem izgublja davek, eni pa s temi prevozi že služijo več kot porabijo goriva.

 


Ključne besede avtobus subvencija cestnina
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

starfotr | 22.07.2017 | 10:02
Za ta denar, se lahko prlješ zelo daleč, ne pa samo dobrih 100 km daleč. Avtobusni prevozi na daljše linije so lahko zelo ugodni, klub plačilu cestnin. Poglej si flixbus ali podobno.

Sem proti subvencijam. Saj študentje imajo že tako zelo ugodne prevoze, kaj bi še radi?
DavidLove | 22.07.2017 | 12:28
 
Ne gre (le) za študente. Veliko je tudi potnikov, ki niso študenti in nimajo subvencije.
DavidS | 21.07.2017 | 10:27
Ne vem, če bi nižje cestnine ravno kaj dosti pomagale. Večina avtobusov (v bistvu vsi razen direktnih linij na daljših razdaljah) vozi po lokalnih cestah zato, ker so tam naselja in postaje, kjer pobirajo in odlagajo potnike. 
Avtocestno omrežne ni ravno zasnovano za lokalni promet.
S finančnega vidika se avtobusu ne splača voziti po lokalnih cestah - razdalja je praviloma daljša kot po AC, tam ima večjo porabo goriva kot na AC in seveda porabi tudi več časa (in v prevozništvu je čas denar - potrebno je amortizirati vozilo in plačati šoferja).

Prav tako je z vidika evropskega pravnega reda vprašljiv ukrep, ki bi za domače lokalne prevoznike urejal ugodnejše pogoje kot za ostale.

Cestnina tudi ne predstavlja odločilnega deleža v skupnih stroških vozovnice. Na relaciji LJ-KP je tako recimo cestnina za sodoben avtobus nekaj čez 11 EUR. 
Bi bila slika res bistveno drugačna, če bi vozovnica stala 8,50 namesto 9,60 EUR (če računamo da se cestnina razdeli recimo na 10 potnikov)?

Konec koncev - na kak način bi elektronsko cesninjenje, ki ga uvajamo, ugotavljalo ali nek avtobus vozi znotraj Slovenije ali morda v Trst?