Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ukinitev ustnih izpitov na fakultetah in akademijah
 
alen
Ogledov: 2521
Predlog ustvarjen 25.06.2017
Arhivirano
Zadnja sprememba 25.06.2017 14:40:45

  Predlog   Število glasov   Komentarji (9)  

PREDLOG

Predlagam, da se na vseh fakultetah in akademijah, ki so članice Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru, Univerze na Primorskem in Univerze v Novi Gorici, ukinejo ustni izpiti. Možne naj bodo redke izjeme za predmete, ki so tesno povezani z retoriko, npr. na AGRFT.

 

UTEMELJITVE

  1. V praksi so ti izpiti videti takole: odpišeš pisni del izpita, nato ga profesor en teden popravlja (če se mu da, tudi prej), nato pa recimo v ponedeljek zvečer objavi seznam ustnih izpitov in termine, pri čemer je prvi po navadi že takoj naslednji dan zjutraj. Če ne pristopiš k ustnemu izpitu, avtomatsko padeš.
  2. Ko je izpitno obdobje in ni predavanj, nas mnogo (ne vsi, vendar mnogo) študentov ne živi v kraju šolanja, pač pa smo doma in se vozimo na izpite. Lahko si mislite, kako lepo je, da v ponedeljek opolnoči izveš, da imaš v torek ob 8.00 ustni izpit v kraju, ki je 100+ km oddaljen od tvoje hiše. To se pogosto dogaja. Včasih pa seznama sploh ni in prideš na ustni izpit in zgleda, kot da si v čakalnici bolnišnice. Zabiješ 3 ure za brezveze, ker je cela vrsta sošolcev pred tabo.
  3. Ustni izpiti so včasih tudi po več dni za pisnim izpitom. Do ustnega izpita študent že pozabi marsikaj, saj imamo tudi druge izpite pri drugih predmetih, s katerimi se mimogrede lahko prekrivajo ustni izpiti in so komplikacije. Rezultat tega je, da se moraš še enkrat učiti iste stvari za ustni izpit, ker si dosti že pozabil, namesto da se raje učiš za druge izpite.
  4. K ustnemu izpitu lahko praviloma pristopijo samo tisti, ki so opravili pisni izpit. Če pa ustnega ne opraviš, pa moraš v večini primerov še enkrat na pisnega in tako naprej. Že to je zelo sporno. Lahko pišeš pisni del, ki je dosti težji in obsežnejši, tudi 10, pa potem na ustnem zablokiraš in imaš negativno pisno in ustno. Odločitev za ustne izpite (večina profesorjev jih nima, po navadi jih imajo samo star(odobn)i profesorji) je samo odraz sadizma profesorjev in želje, da bi čim več študentov pometali na izpitu.
  5. Na ustnem izpitu je večji manevrski prostor za subjektivnost ocenjevalca. Prepogosto se zgodi, da ti profesor po zastavljenem vprašanju sploh ne da minute za razmislek, preden odgovoriš, zato si ves živčen in hitiš in ti uide kaka neumnost, ki ti na pisnem sicer ne bi, profesor pa to vidi kot smrtni greh in ti že zbije eno oceno. Poleg tega po izkušnjah dajejo veliko na tvojo retoriko, namesto da bi se osredotočili samo na vsebino tvojih besed.
  6. Dostikrat se tudi zgodi, da so ustni izpiti izven izpitnega obdobja, kar je kršitev pravil, nam študentom pa lahko sfižijo načrte za potovanja.
  7. Tisto, kar te vprašajo na ustnem, so po navadi teoretična vprašanja, ki bi jih lahko zlahka umestili v pisni del izpita. Če lahko ustno poveš nekaj, lahko isto posreduješ tudi pisno, ane?
  8. Na ustnem izpitu tudi nimaš »vpogleda« v ocenjevanje, saj se ustni izpiti ne snemajo. Ne moreš dokazati, da si bil krivično ocenjen.

Ključne besede univerza fakulteta ustni izpit ukinitev
Kategorija: Visoko šolstvo in znanost


Zadnji komentarji:

pončo | 20.08.2017 | 13:13
Žal sem prepozen za glasovanje, a podpiram. Fakulteta je že za menoj, a sem tudi sam (in mnogi moji sošolci) imel redno takšne izkušnje. (Na Fakulteti za elektrotehniko, kjer je (bilo) mnogo dinozavrov.)
Jančica | 04.07.2017 | 08:45 Prikaži
Odločno proti!
Ustni isni izpiti so še kako potrebni. Na vseh področjih.
Si predstavljate bodočega odvetnika, učitelja, novinarja, voditelja...skratka, kogarkoli, ki MORA komunicirati -- pa tega ni sposoben, ne zna tvoriti stavkov, zmede se, ko naleti na neznano osebo in še marsikaj. Poleg tega smo ljudje na področju komuniciranja različni. Nekateri so izrazito "pisni" tipi, drugi smo "ustni". In določenih stvari se preprosto ne da napisati tako kvalitetno, kot se lahko pove. Sploh pa je medsebojno komuniciranje v živo pred vsem v zadnjem času, ko vas mlade obvladujejo kratka pisna sporočila, postalo že skoraj redkost. Tudi zato je, po moje, ustna komunikacija močno, močno nazadovala.
Če ga pa profesorji biksajo in ne spoštujejo pravil, je to problem fakultete, kjer se to dogaja. Profesor ni Bog in mu tako ne more biti vse dovoljeno. Pišite pritožbe. Ali pa jih ustno sporočite dekanu ali komu drugemu od pristojnih. V mojih študentskih časih se take nedoslednosti preprosto niso dogajale. In, ja, imeli smo pisne in ustne izpite, ponekod celo samo ustne. In še danes se mi to zdi OK. Mimogrede: študirala sem kemijo.
opazovalka | 29.06.2017 | 12:11 Prikaži
Proti! 
Kaj pa pravi ministrica za šolstvo? Ste tudi njej predstavili probleme?  Res bi morali imeti profesorji določeno v kolikem času MORAJO pregledati pisne naloge in koliko časa PRED ustnim izpitom morajo biti študenti obveščeni. Velikokrat nagaja tehnika (vsaj pri nas je velikokrat izpad, smo pač v krajih bogu za hrbtom in ni signala) in mislim, da se profesroji ne bi pretegnili, če bi zadeve pravočasno pripravili. Morda v času ko so "pripravljeni"? Ne vem sicer zakaj, menda zato, da jih pokličejo študentje iz tujine in dobijo zato še dodaten denar - celo 600.000 je pisalo pred kratkim. 
Ustni izpiti so potrebni, saj se dogaja, da je kdo konča uspešno fakulteto in ne ZNA v slovenščini povedati stavka, ki bi imel rep in glavo. Če bi ukinili ustne izpite bi bilo še slabše.
znalček | 28.06.2017 | 15:50
Nepravilnosti je treba reševati znotraj fakultete. Če se nekdo že sedaj ne drži pravilnika, mu tudi prepoved ustnih izpitov ne bi pomagala. Bi se pa domislili nekakšnih obveznih vaj.

Mogoče so pri kakšnem izpitu ustni izpiti nepotrebni, gotovo pa ne povsod. Študentski predstavniki lahko v okviru fakultet marsikaj spremenijo. naj se malo ukvarjajo s temi stvarmi, namesto s politiko.
nova_sola | 28.06.2017 | 09:47
Strinjam se s točkama 5 in 8, z ostalimi se ne strinjam, razen da bi se dalo še kaj popraviti. 

Lahko pa bi začeli snemati izpite in protokol ustnega izpita bi lahko bil bolj dogovorjen, da se študent ne bi čutil ogoljufanega. 

Ter nek nivo etičnega obnašanja naj bi se zahteval tudi od profesorjev, ne samo od študentov. 
Burek Man | 27.06.2017 | 00:05 Prikaži
Proti

strinjam se da bi planiranje ustnih izpitov ter pravočasno obveščanje lahko bilo bolje urejeno (za to obstajajo organi na fakulteti, da opomnijo profesorja, da se tako ne dela).

Sicer pa, ustni izpiti imajo svoj namen, in ta je predvsem to, da študent pokaže da zna svoje znanje predstaviti tudi ustno, ne samo nekaj kracati po papriju. Tako znanje izražanja je zelo pomembno potem naprej, v profesionalni karieri (pa če je treba kaj razložiti šefu ali pa stranki).

Mimogede, študent ki v nekaj dnevih pozabi snov si tako ali tako ne zasluži imeti narejenega izpita.
alen | 27.06.2017 | 09:12 Prikaži
Ne pomaga. Vedno pišemo pritožbe v referat, pa se nič ne spremeni. Če ni izrecno prepovedano, je po njihovem mnenju dovoljeno.

Kot pravim, ne zanikam, da imajo ustni izpiti svoj namen, ampak še vedno prednosti njihove ukinitve odtehtajo slabosti. Sploh pa imamo recimo na našem faksu v povprečju 2 ustna izpita na leto. Če to prinaša toliko izkušenj, kot pravite, ne bi vedel. Zagotovo pa prinaša preglavice nam študentom.

Tudi po ustnem izpitu lahko komot pozabiš vse takoj. Nekaj malega se že spomniš, ampak preprosto prej ali slej pozabiš, ker si bombardiran z informacijami. 
DavidS | 25.06.2017 | 21:01
1 in 2 sta enostavno rešljivi tako da se predpiše, da ustni izpiti ne smejo biti manj kot 24 ur po objavi seznama.
Pri 3 bi postavil pod vprašaj kakovost pridobljenega znanja, če ga le nekaj dni po opravljanju izpita nimate več. Žal vse preveč študentov fakulteto vidi kot pot do papirja (diplome), ne pa do znanja.....kakšen nivo znanja lahko pričakujemo od takšnega diplomanta, če že nekaj dni po izpitu snovi ne pozna več?
6 je enostavno rešljivo tako, da se to z ustreznim predpisom prepove.....

Kar se tiče ostalih točk pa - v praksi velikokrat ni dovolj da imamo znanje, treba ga je znati tudi predstaviti. Včasih v pisni obliki, včasih pa ustno. Mislim da je v nekaterih primerih vsekakor smiselno znanje preveriti tudi ustno - konec koncev je na pisnem preverjanju bistveno lažje goljufati kot na ustnem.
alen | 26.06.2017 | 11:24
1 in 2: Še vedno to ne reši problema, da je to en izpit več, dve vožnji do faksa več, doza stresa več zaman in možno prekrivanje z drugimi izpiti in zmešnjava.

3: Verjemi, da ko imaš 12 izpitov v enem izpitnem obdobju, ti kaj dosti ne more ostati v glavi, razen bistvene stvari. Da bi se pa kdo že mesce prej učil, pa še nisem spoznal korenjaka, pa sem na enem izmed najtežjih faksov. Morali bi imeti več izpitnih obdobij in manj predmetov naenkrat. Kvartalni sistem, recimo.

6: Saj ti ustni izpiti niso sploh nikjer evidentirani, ker se nanje ne prijaviš v VIS-u. Profesor lahko reče, da bo imel izpit ob 6.00 ali ob 21.00 katerikoli dan znotraj študijskega leta, kadar ni praznik ali vikend.

Ostalo: V čem točno je razlika, če isto stvar napišeš ali jo poveš na glas? Glede goljufanja pa ja, res se da bolj goljufati na pisnem izpitu, toda naloga nadzornikov med izpitom je, da zagotovijo, da to goljufanja ne prihaja. To je predpostavka. Če se je nekateri profesorji ne držijo, je to njihov problem. Nas na izpitih pregledajo od glave do pete. Pregledajo kalkulatorje, imaš lahko samo kemični svinčnik, pregledajo celo flaško vode, če nimaš kakih plonkcev, razsedejo nas na največjo možno razdaljo drug od drugega, preverijo identiteto, nonstop hodijo naokoli ipd.

Pod črto: Prednosti ukinitve ustnih izpitov vsekakor odtehtajo tistih nekaj slabosti. Na Ekonomski fakulteti UL so jih recimo pred kratkim ukinili, mislim, da so edini. To ni pošteno, da si lahko vsak faks privošči svoja pravila, celo vsak profesor svoja. Faksi neke univerze bi morali biti enotni z enakimi standardi, kriteriji, zahtevami in pravili.