Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Spremembe pri internem ocenjevanju na maturi
 
jxa
Ogledov: 1225
Predlog poslan 15.06.2017
Z odzivom organa 05.09.2017
Zadnja sprememba 14.06.2017 14:08:51

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (3)  

 Predlagam, da ustno in ostale oblike internega ocenjevanja na maturi ukinemo, saj nimajo nobenega smisla, razen pri tujih jezikih. Znanje, ki se ga preverja na ustnih izpitih bi lahko pri vseh predmetih, razen pri tujih jezikih, maturanti predstavili na pisnih testih. 
Predlagam torej, da se ukine sedanje interno (ocenjujejo učitelji, ki učijo dijaka) ocenjevanje pri matematiki in slovenščini (izpeljave in dokaze ter znanje teorije matematike se da preveriti na pisnem izpitu, književnost, o kateri teče beseda na ustnih izpitih slovenščine pa prav tako). Ustno ocenjevanje iz tujih jezikov bi obdržal, le da bi se učitelji ocenjevalci po šolah malo zamenjali. Še vedno bi dijake lahko izpraševal njihov učitelj, oceno pa bi moral potrditi učitelj z neke druge šole. Prav tako predlagam ukinitev internega ocenjevanja projektnih nalog pri izbirnih predmetih na maturi, saj bi bilo bolje, če bi si naloge izmenjali učitelji po Sloveniji in jih brez želje po dobrem uspehu svojih maturantov ocenili objektivno. 

Do takšnih idej sem prišel sam po opravljanju mature nekaj let nazaj. Še vedno je vse enako, lahko pa si preberete, kako je potekalo na naši šoli. Prepričan sem, da se podobne stvari dogajajo po vseh šolah v Sloveniji.

Podoben predlog sem nedolgo nazaj objavil, a je zmanjkal zgolj en glas, da bi ga obravnavali pristojni, zato vas prosim za podporo. Predlog sem tudi prenovil v skladu z ugotovitvami s komentatorji

SLOVENŠČINA. 
Pridem v učilnico, kjer opravljam ustni izpit. Izžrebam listek z vprašanjem, se usedem in se začnem pripravljati na odgovarjanje, nato pride nek profesor slovenščine, ki uči na isti šoli, (v komisiji sta dva profesorja slovenščine: eden, ki te uči in potem izprašuje in še nek drug profesor)  do mene, si prebere vprašanje, ki sem ga dobil in mi začne na uho hitro šepetati odgovor. Govoril je brez prestanka nekaj minut, jaz pa sem si skušal čim več slišanega zapisati. Potem sem  odgovarjal svojemu profesorju in seveda z lahkoto dobil 20 od 20 točk. Profesor, ki me uči, je seveda opazil pomoč drugega profesorja, a se je naredil povsem neumnega. Pogovarjali smo se s sošolci, ta profesor je pomagal vsem. In tudi drugi profesorji so pamagali skoraj vsem. Celi generaciji. Pa tudi za druge šole sem že slišal enake primere. V čem je smisel takšnega preverjanja znanja, če po celi sloveniji profesorji "svojim dijakom" za dobro povprečje dajejo previsoke ocene?

MATEMATIKA

Če si imel srečo in nisi bil med prvimi v Sloveniji, ki so pristopili k ustnemu izpitu iz matematike, si pogledal na neko posebej za ustne izpite splošne mature narejeno spletno stran, kjer so bila objavljena vprašanja. Pri matematiki obstaja knjiga z ustnimi vprašanji na maturi in z vsemi odgovori. Vseh skupaj ni tako malo, zato se je izplačalo pogledati na omenjeno spletno stran, katera izmed vprašanj iz knjige pridejo v poštev. Naučil si se le tiste in ni bilo težko dobiti 20 od 20 točk.

ANGLEŠČINA

Nič tako škandaloznega se ne dogaja pri angleščini kot npr. pri slovenščini, vsak profesor zastavlja tudi svoja vprašanja (teme smo poznali že prej), tako da izmenjava vprašanj (kot pri matematiki) ni preveč koristna. Edini problem je ta, da poznam veliko ljudi, ki ne govorijo preveč dobro angleško, pa so vseeno dobili tudi 20 od 20 točk. Nikogar ne poznam, ki bi na ustnem izpitu iz angleščine dobil manj kot 17 točk. 17 točko od 20 je 85 %. Menite, da so vsi tudi na pisnem delu zbrali 85 % točk ali več?

IZBIRNI PREDMETI

Pri enem izbirnem predmetu je bilo takole: 10 točk smo dobili vsi, brez kakršnegakoli dela. Naslednjih 5 možnih točk si pridobil s povprečno oceno pri tem predmetu. (Če si imel povprečje 4, so se desetim točkam prištele še 4.) Ostalih 5 možnih točk pa si pridobil z oceno iz praktičnih vaj in poročila. Na koncu se je izkazalo, da je le eden v razredu dobil manj kot 16 točk. Pri tem izbirnem predmetu naj bi interno oceno sicer določalo le poročilo iz praktičnih vaj.

 


Ključne besede
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

Micheal Benson Benson | 18.09.2017 | 13:43
 
Da bi se pravilno predstavil, sem gospod Micheal Benson zasebni posojilodajalec, podarjam posojila z 3-odstotno obrestno mero, to je finančna priložnost na vašem vratnem koraku, hitro dobite posojilo 2017. Obstaja toliko ljudi, ki tam iščejo finančne priložnosti ali pomoč za vogalom in mestom in še vedno ne morejo dobiti ene, ampak tukaj je. Možnosti financiranja na vašem vratnem koraku in kot takšne si ne morete privoščiti Zamuditi to priložnost Ta storitev je namenjena posameznikom, podjetjem, podjetnikom in ženskam ter razpoložljivosti kakršnega koli zneska po vaši izbiri za več informacij. Pišite nam po elektronski pošti: MICHEALBENSONLOANAGENCY@GMAIL.COM
Obrazec za posojilo in ga vrnite.

Polno ime .................

Zasebna telefonska številka ................

Država ..................

Naslov ................

Država ...............

Starost ..............

Prijavili ste se prej ali ne. .............

Stanje ..............

Potreben znesek posojila. ..................

Obdobje posojila ................

Poklic .................

Mesečni prihodek .....................

V skladu s temi podatki vam bomo poslali našo soglasje s časovnim razporedom odplačil, in če se strinjate s Pravili in pogoji, boste morali pridobiti posojilo v roku, ki je bil odobren, glede na resnost, nujnost in zaupanje, ki smo vam
Čakam vaš hiter odziv.

S spoštovanjem

Micheal Benson
alen | 17.06.2017 | 15:08
Jaz sem pred dvema letoma opravil maturo in bilo je podobno. Pa sem obiskoval najelitnejšo gimnazijo na Primorskem, Gimnazijo Koper. Kako mora potem šele biti v bolj ruralnih šolah ...?

Pri kemiji nam je učiteljica poročila laboratorijskih vaj sama popravila in nam jih vrnila, da jih dopolnimo, preden jih oddamo v oceno. Seveda ni nihče dobil manj kot 18/20 točk.

Pri matematiki sem se učil samo iz tiste zbirke vprašanj, ki so jo objavili na internetu, in sem izvlekel najlažji listek, sem pa naredil en srednje velik kiks. Ker sem bil med učitelji matematike priljubljen zaradi znanja in sodelovanja, mi je bilo pogledano čez prste in sem dobil 20/20. Poleg tega so punco, ki je bila vprašana z mano, toliko izpraševali, da sem imel dodatnih 10 minut za pripravo.

Pri slovenščini sem bil prvi na vrsti v generaciji in nisem se mogel učiti iz zbirke na internetu. Izvlekel sem ravno tisto, česar nisem hotel, sem pa vseeno obdržal listek, ker sem se bal, da dobim kaj hujšega. Govoril sem take bedarije, da me je še danes sram. Zamešal sem Simona Gregorčiča in Srečka Kosovela. O obnovi Matkove Tine nisem vedel praktično nič, mi je pa učiteljica, ki je sedela poleg mojega izpraševalca, veliko prišepetavala, poleg tega sem bil tudi pri slovenistih dobro zapisan, zato sem dobil 18/20 točk, čeprav si jih nisem zaslužil niti 14.

Pri angleščini in italijanščini je bilo vse korektno, kolikor se spomnim.

Tako da ja, se strinjam, da je preveč subjektivnosti, ki ji je treba narediti konec. Predlagam pa, da bi se sploh vse ustne izpite (tudi pri tujih jezikih) in interne dele (poročila) ukinilo, ker so časovno in denarno potratni ter preveč subjektivni. Hkrati pa povzročajo dodaten stres dijakom.
DavidS | 15.06.2017 | 20:18
Ali pa maturo preprosto ukinemo....