Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Stres v osnovni šoli in t.i. "nabiranje točk"
 
Ferenc
Ogledov: 1377
Predlog poslan 26.05.2017
Z odzivom organa 14.11.2017
Zadnja sprememba 30.05.2017 11:37:40

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (10)   Popravki predloga  
Burek Man | 27.05.2017 | 14:24
Proti

Naj se navadijo, ne pa da se jih ujčka v osnovni šoli, pa v sredni šoli, pa potem mamice hodijo na govorilne ure na faksu, pa še zraven na razgovor za delo.

Pod stresom so učitelji zaradi pritiskov staršev, ker pač mislijo da je njihov otrok "za same petice", otrok pač ni, in če dobi trojko, potem jok in stok in govorilne ure, in teženje, in inštrukcije, itd itd...

Lahko pa še v službah predlagamo ukinitev vseh naročil po firmah, ker je po velikih naročilih zadnjih nekaj dni vedno veliko dela, in so vsi pod stresom, ker je treba izpolnit naročilo.
Ferenc | 29.05.2017 | 10:11
Očitno še nimate otrok in temu primerno tudi komentirate svoj razlog "proti".

Dovolite še naslednjo pojasnilo.

Žal za stresom trpijo tudi že zelo majhni otroci, kar niti ni presenetljivo, saj živimo v času ostrih zahtev, hitenja, tekmovalnosti in iskanja rezultatov. 

Celotna družba je usmerjena v neko iskanje popolnosti in v tekmovalnost. Tudi zato otroci trenutno šolo začenjajo pri šestih letih, kar je prezgodaj. Pri šestih letih naj bi se otrok učil prijateljstva in deljenja. Šola pa stimulira predvsem rivalstvo in individualizem. Kar pa v končni fazi niso veščine, ki bi nas kasneje podpirale – ne v službi in ne v družini. V razvitih deželah, kjer je dobra praksa sodelovanja v razredih in pomoč med otroki, so rezultati fenomenalni. 

Naš šolski sistem je naravnan še vedno na učenje na pamet, ne pa na dolgotrajno znanje. Pa seveda tudi na zbiranje točk, da se potem lahko vpišemo na izbrane srednje šole ali fakultete. Sistem sploh ni namenjen temu, da bi v življenju potem počeli stvari, ki nas veselijo. Predvsem se vidi to tam, kjer sin starši želijo dobrih ocen, otrok pa sploh ne ve, zakaj hodi v šolo. Učenje je lahko tudi enostavno. 
Ferenc | 30.05.2017 | 10:20
Do konca šolskega leta je še slab mesec, učenci in dijaki so zakopani v učenje, vrstijo se kontrolne naloge in ustni preizkusi znanja. To obdobje je bilo vedno stresno, a v zadnjem času so, opozarjajo strokovnjaki, pritiski in boj za višje ocene čedalje hujši. Pa so ocene res edini pokazatelj znanja in jamstvo za boljšo prihodnost ali gre v resnici za prevelika pričakovanja staršev in okostenel šolski sistem?

http://www.rtvslo.si/tednik/
heizenberg | 31.05.2017 | 09:52
Vse za podporo kapitalizmu in polne žepe kapitalistov ...
Ferenc | 31.05.2017 | 14:11
Šola 70% mladostnikom ni všeč. Ali se je je kdo od pristojnih mogoče kdaj vprašal, kje pri mladostnikih tičijo razlogi za šolsko nevšečnost? Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) redno izvaja raziskave med učenci starimi od 11 do 15 let. Skoraj polovica (45 %) mladostnikov poroča, da je z delom za šolo (pre)obremenjena (13 % 11-letniki, 15% 13-letniki, 55% 15-letniki). Stres s starostno skupino narašča. Določena količina stresa je otroku potrebna in omogoča, da se otrok razvije, da raste, da zori, da dobiva občutek, da zmore in dobi občutek samostojnosti, in ravno to velja za mladostnike. Raziskava NIJZ je pokazala, da dekleta šolo doživljajo bolj obremenjujoče kot fantje. Otroci mladostniki so načeloma slabše prilagojeni na stres in velike obremenitve. Slabše kot odrasli ocenjujejo, ali so neke situacije realno obremenjujoče za njih ali pa ne. Pri razumevanju dane situacije naj bi jim pomagali starši.Raziskave tudi kažejo, da je velik dejavnik stresa prav pritisk staršev. Skozi ocene dajejo krivdo na otroka, da ni dovolj dober, kaj pa bodo drugi rekli, mene pa to boli. Takšno etiketiranje (ožigosanje) otroka lahko privede do velikih osebnostnih težav otrok. Tisti, ki dajejo fokus na ocene, ni nujno, da bodo imeli super življenje – ni ocena vredna to kar je kvaliteta življenja. 

Pri tem šolskem kurikulumu, ki je, nam ocena ne pove praktično popolnoma nič. Mi moramo vedeti, da mora otrok znati pisati in brati in mora znati ustvarjalnorazmišljati (op. Biti mora inovativen). Praktično povedano, ocene so vezane na »piflarijo« in na brezglavo učenje. Ocene pa so pomembne, točke pa še bolj, kar prinaša vstopnico za šolo, v katero si otrok želi vstopiti. Ocena ni izraz nj. Uspešnosti in njegove osebnosti. Nekateri otroci dobivajo pohvalo glede na oceno. V boju za boljše ocene so starši pripravljeni odšteti tudi veliko denarja za inštruktorje. Kaj to pomeni, da učitelji drvijo skozi šolski kurikulum in dajejo prioritete le nadarjenim učencem, vsem ostalim pa so na voljo inštruktorji zunaj šole, za t.i. velike denarje ali pa …? 

Raziskave kažejo, da pri mladih zaradi obremenitev povezanih s šolo nevarno naraščajo doživljanja psihosomatskih simptomov kot so nespečnost, nervoza, razdražljivost, glavobol, občutek potlačenosti, bolečine v križu, bolečine v želodcu (28 % mladostnikov vedno občuti vsaj dva psihosomatska simptoma).  Okoli 23 % mladostnikov občuti žalost in depresivnost (14 %  11-letniki, 24 % 13-letniki, 30 % 15-letniki), zaskrbljujoč je podatek, da je 12 % takih, ki so pomislili na samomor. 

Ustavimo takšno brezglavo »nasilje« nad otroki, za katero je nedvomno odgovoren sedanji šolski sistem, ne pa starši. Psihologi/psihiatri so že podali predlog za ureditev posebnega otroškega oddelka v UPK Polje. Hmm!? 

Ferenc | 01.06.2017 | 17:21
Tempirana bomba - ni življenje tisti, ki nas ubija, ubijamo sami sebe, s svojo okostenelo miselnostjo. 
yowie | 29.05.2017 | 13:01
Problem v šoli ni samo ocenjevanje, ampak mnogo širši... 
1. še danes ne razumem, zakaj je v šoli takšna togost - npr. 2. januar odpade pouk zaradi PRAZNIKA, ali katerikoli drug dan, in to morajo NADOMEŠČATI (in ne nadomeščajo s tistimi urami, ki so jih imeli na urniku, ampak s športnim dnevom...) - naj mi nekdo razloži kaj je sploh namen takega nadomeščanja?
2. čemu so sploh namenjene ocene? Primerjavi med učenci znotraj razreda? (v razredu se itak ve, da ta obvlada matematiko, drugi slovenščino itd. Med razredi pa je taka razlika v učiteljicah in njihovem kriteriju, da je to nemogoče (podobno med šolami) - preverjanja znanja pa morajo biti!!!

Stres v osnovni šoli in t.i. "nabiranje točk"

Otroci danes v šolah doživljajo stres mnogo pogosteje (več), kot ga je »naša« generacija.

Vzroki za to so različni, eden od njih je zagotovo tudi ta, da je naš šolski sistem po mojem mnenju zastavljen povsem napačno. Sloni zgolj in samo na ocenah. Če smo te včasih dobivali vse leto, pa je zdaj tako, da se vse zgosti naenkrat. Ob koncu šolskega leta je to mesec maj in začetek junija. Otroci so praktično vsak dan pod pritiskom. Danes test pri angleščini, jutri spraševanje pri matematiki, pojutrišnjem spet test in tako iz dneva v dan. Tako se niti ne čudim, da je med otroki vse več tistih, ki takšnih pritiskov ne prenesejo in jih popade takšna tesnoba, da si niti v šolo ne upajo več.

V osmem razredu so otroci še dodatno obremenjeni, saj je pred njimi vpis v srednjo šolo in »nabiranje točk« je ena od večjih neumnosti, ki jih seboj prinaša naš šolski sistem. V nekaterih državah so se takšnemu sistemu že davno odpovedali. Na primer v Angliji, kjer v osnovnih šolah sploh nimajo pravih ocen in vse temelji bolj na opisnem ocenjevanju. Naša šola zahteva od otrok enostavno preveč.

Predlagam opisno ocenjevanje in ukinitev t.i. »nabiranja točk«, seveda hkrati tudi redno preverjanje znanja "za življenje" preko celotnega šolskega leta. 


Ključne besede: šolski sistem, nabiranje točk, ocenjevanje, test, stres v šoli
grmma13 | 31.05.2017 | 07:49
Dobrih 30 let nazaj, ko sem obiskoval osnovno šolo, so današnji učni načrti proti takratnim neprimerljivi. Tretji razred-prvo leto angleški jezik, na koncu bralni test z razumevanjem besedila??? in odgovori. Slovenki jezih-govorni nastop (min.10 minut) z dodatnimi vprašanji??? Se sprašujem koliko odraslih lahko o določeni temi tekoče govori 10 minut? Matematika - računanje do 1.000-ne klasični računi ampak razne izpeljanke s tabelami, grafki ipd....likovni, glasbena (ocenjavanje plesa???), telovadba (ocenjevanje???).  Na srečo moj otrk zaenkrat ni nobenih težav z dojemanjem snovi, mi je pa nedojmljivo, da se v razredu že govori o tem, kdo bo ponavljal razred. Tretji razred!!! A je to možno, da v osnovi 9 letnika, takoj na začetku izobraževanja, ko komaj začne dojemati kaj pomeni hoditi v šolo, sistem zatre in mu ubije vso voljo do učenja. Pa da niti ne omenjam učinka takega dejanja na družino okolico, sošolce, prijatelj....Nikakor ne zagovarjam ležernosti in šole za razvedrilo, bi se pa bilo potrebno vsekakor vprašati ali je šolski sistem kot tak namenjen temu, da se vsak posameznik znotraj šolanja najde, ugotovi kaj obvlada in je kasneje na tem področju uspešen in ga obvlada...ocenjevanje je tukaj velik problem, sploh ker ena ocena ne pomeni iste ocene na drugi šoli; standardi so že znotraj šol od učitelja do učitelja različni, med šolami pa sploh. Zaenkrat samo držim pesti in upam, da se vsako leto izzide in dobimo učitelje, ki jim je učenje otrok v veselje, izziv in motiv, ne pa le sredstvo za nabiranje pedagoških ur in izpolnjevanje norm, po ne vem katerem kurikulumu...
jure pogačnik | 31.05.2017 | 10:35
Obstoječe izobraževanje ni OK. Osnovna in srednja šola naj data neko osnovno vedenje, morala pa bi učiti tudi, kako se soočati z življenskimi situacijami. Verjetno je ovira v tem, da tega znanja večina ustvarjalcev šolskih programov nima. Niti to ni del zahodne kulture. V naši kulturi težave najpogosteje rešujemo z begom v omamo (alkohol in druge) ali pa z nasiljen. V takšnem okolju bo vse težje biti zadovoljen in srečen, zato predlog podpiram, ker nekje je pač treba začeti, spremembe so vsekakor potrebne. 
Ivan Peter Benko | 01.06.2017 | 08:59
Šolski sistem je pač sled nekdanjega 'demokratičnega centralizma', kjer je bila resnica le ena, ki se je je bilo treba naučiti, ne pa razmišljati o njeni drugačnosti, ki bi lahko ogrozila politično filozofijo.