Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ponovna uvedba popoldanskega s.p. za upokojence
 
m m
Ogledov: 1108
Predlog poslan 02.06.2017
Z odzivom organa 08.08.2017
Zadnja sprememba 23.05.2017 16:53:03

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (9)   Popravki predloga  

PONOVNA UVEDBA "POPOLDANSKEGA S.P. ZA UPOKOJENCE"

Obstaja zakon, koliko let državljan RS dela in pod kakšnimi pogoji se lahko upokoji. Ko je upravičen do pokojnine, jo dobi in tudi uživa. Pred časom je bil t.i. popoldanski s.p. dovoljen, potem je bil zakon spremenjen, češ, če je upokojenec sposoben delat naj dela, če ne naj pač živi od tega kar ima. Dejstvo je, da se mora upokojenec odpovedati delu pokojnine in odpreti delni s.p. in da so pokojnine pri nas izredno slabe. S 400 evri se ne da preživeti, tako kot se trdi, ampak preživotariti. Oseba, ki živi sama recimo v bloku z kurjavo, elektriko, telefonom, tv in recimo še internetom in stroški upravnika,  da za stroške 200 evrov, brez oblačil, brez hrane, brez dopolnilnega zavarovanja, brez nezgodnega zavarovanja, brez avtomobila, brez sredstev za nego, brez nakupa karkoli v lekarni, da o čemurkoli drugem ne govorimo ( pralni prašek, šamponi), kaj da bi si lahko plačal protibolečinsko masažo, operacijo srca...koliko časa se čaka nanjo???........in presneto žalostno je, da se še vedno slišijo stavki, koliko ljudi je na robu preživetja, upokojenci so pa tiho in jih je sram, ker nimajo za hrano....

Da mora upokojenec dati od sebe tisti delček varnosti, zato da poskuša bolje živeti je nepošteno, ker je to za njega dodaten pritisk. Gre za to, da človek v penziji ni vedno zdrav in ne more delati  polno paro ves čas, če pa ne dobiš sredstev niti za osnovno varnost, če ne dobiš polne prislužene pokojnine in nisi najboljšega zdravja in lahko delaš le občasno se zgodi dvoje, lahko životariš, si na plečih drugih, ali pa kar se večino dela, dela na črno. Noben nadzaro tega ne bo ustavil.Nihč se ne vpraša, koliko stane zaposlovanje kup inšpektorjev, kar bi z ustreznim zakonom lahko spemenili, Mnenja sem, da je potrebno gledati v obojestransko korist, ne le v korist blagajne zpiza in zz. V občasna in dopolnilna dela, ki jih naj bi upokojenci lahko delali spada le nabiranje raznih pridelkov, prodaja regrada, ročnih del....če pa nekdo želi delati  v svojem poklicu, kot mehanik, pek, ....je pa nemogoče. Vladi predlagam, da se sprosti nazaj popoldanski s.p. in se upokojencem pusti cela pokojnina, da lahko delajo, saj pod manjšim pritiskom, se lahko bolje dela in obenem se lahko povečajo prispevki za popoldanski s.p., tako da bo za vse dobro, oz. da se razlika v blagajni izravna. S tem bo priteklo v blagajno več denarja in tudi upokojenci ne bodo več lačni.  odpre se lahko tudi več delovnih mest, če se dovoli zaposlovanje v popoldankem s.p.ju. če se to kakorkoli zlorablja se pa takrat uvede konkretne ukrepe. Tako bi imel tudi že zgaran človek možnost dostojno živeti, ustvarjati in še koga zaposliti. Pod manjšim pritiskom se bolje dela.

V Nemčiji npr. lahko upokojenec poleg seveda večje penzije, ki jo v celoti obdrži, zasluži še NEOBDAVČENIH 450 evrov mesečno. Na hrvaškem lahko poleg polne penzije dela še polovični delovni čas,...pri nas so seveda možnosti dela preko pogodb ampak je preveč omejena možnost samostojnega dela. Mislim, da je človeku potrebno dati možnosti da dela, potem lahko tudi prispeva v blagajne, če se pa dohodek zmanjša in zmanjša možnost dela in ustvarjanja, je nemogoče narediti karkoli ne zase, ne za v blagajno, ne za druge.


PONOVNA UVEDBA "POPOLDANSKEGA S.P. ZA UPOKOJENCE"

Obstaja zakon, koliko let državljan RS dela in pod kakšnimi pogoji se lahko upokoji. Ko je upravičen do pokojnine, jo dobi in tudi uživa. Pred časom je bil t.i. popoldanski s.p. dovoljen, potem je bil zakon spremenjen, češ, če je upokojenec sposoben delat naj dela, če ne naj pač živi od tega kar ima. Dejstvo je, da se mora upokojenec odpovedati delu pokojnine in odpreti delni s.p. in da so pokojnine pri nas izredno slabe. S 400 evri se ne da preživeti, tako kot se trdi, ampak preživotariti. Oseba, ki živi sama recimo v bloku z kurjavo, elektriko, telefonom, tv in recimo še internetom in stroški upravnika,  da za stroške 200 evrov, brez oblačil, brez hrane, brez dopolnilnega zavarovanja, brez nezgodnega zavarovanja, brez avtomobila, brez sredstev za nego, brez nakupa karkoli v lekarni, da o čemurkoli drugem ne govorimo ( pralni prašek, šamponi), kaj da bi si lahko plačal protibolečinsko masažo, operacijo srca...koliko časa se čaka nanjo???........in presneto žalostno je, da se še vedno slišijo stavki, koliko ljudi je na robu preživetja, upokojenci so pa tiho in jih je sram, ker nimajo za hrano....

Da mora upokojenec dati od sebe tisti delček varnosti, zato da poskuša bolje živeti je nepošteno, ker je to za njega dodaten pritisk. Gre za to, da človek v penziji ni vedno zdrav in ne more delati  polno paro ves čas, če pa ne dobiš sredstev niti za osnovno varnost, če ne dobiš polne prislužene pokojnine in nisi najboljšega zdravja in lahko delaš le občasno se zgodi dvoje, lahko životariš, si na plečih drugih, ali pa kar se večino dela, dela na črno. Noben nadzaro tega ne bo ustavil.Nihč se ne vpraša, koliko stane zaposlovanje kup inšpektorjev, kar bi z ustreznim zakonom lahko spemenili, Mnenja sem, da je potrebno gledati v obojestransko korist, ne le v korist blagajne zpiza in zz. V občasna in dopolnilna dela, ki jih naj bi upokojenci lahko delali spada le nabiranje raznih pridelkov, prodaja regrada, ročnih del....če pa nekdo želi delati  v svojem poklicu, kot mehanik, pek, ....je pa nemogoče. Vladi predlagam, da se sprosti nazaj popoldanski s.p. in se upokojencem pusti cela pokojnina, da lahko delajo, saj pod manjšim pritiskom, se lahko bolje dela in obenem se lahko povečajo prispevki za popoldanski s.p., tako da bo za vse dobro, oz. da se razlika v blagajni izravna. S tem bo priteklo v blagajno več denarja in tudi upokojenci ne bodo več lačni.  odpre se lahko tudi več delovnih mest, če se dovoli zaposlovanje v popoldankem s.p.ju. če se to kakorkoli zlorablja se pa takrat uvede konkretne ukrepe. Tako bi imel tudi že zgaran človek možnost dostojno živeti, ustvarjati in še koga zaposliti. Pod manjšim pritiskom se bolje dela.


PONOVNA UVEDBA "POPOLDANSKEGA S.P. ZA UPOKOJENCE"

Obstaja zakon, koliko let državljan RS dela in pod kakšnimi pogoji se lahko upokoji. Ko je upravičen do pokojnine, jo dobi in tudi uživa. Pred časom je bil t.i. popoldanski s.p. dovoljen, potem je bil zakon spremenjen, češ, če je upokojenec sposoben delat naj dela, če ne naj pač živi od tega kar ima. Dejstvo je, da se mora upokojenec odpovedati delu pokojnine in odpreti delni s.p. in da so pokojnine pri nas izredno slabe. S 400 evri se ne da preživeti, tako kot se trdi, ampak preživotariti. Oseba, ki živi sama recimo v bloku z kurjavo, elektriko, telefonom, tv in recimo še internetom in stroški upravnika,  da za stroške 200 evrov, brez oblačil, brez hrane, brez dopolnilnega zavarovanja, brez nezgodnega zavarovanja, brez avtomobila, brez sredstev za nego, brez nakupa karkoli v lekarni, da o čemurkoli drugem ne govorimo ( pralni prašek, šamponi), kaj da bi si lahko plačal protibolečinsko masažo, operacijo srca...koliko časa se čaka nanjo???........in presneto žalostno je, da se še vedno slišijo stavki, koliko ljudi je na robu preživetja, upokojenci so pa tiho in jih je sram, ker nimajo za hrano....

Da mora upokojenec dati od sebe tisti delček varnosti, zato da poskuša bolje živeti je nepošteno, ker je to za njega dodaten pritisk. Gre za to, da človek v penziji ni vedno zdrav in ne more delati  polno paro ves čas, če pa ne dobiš sredstev niti za osnovno varnost, če ne dobiš polne prislužene pokojnine in nisi najboljšega zdravja in lahko delaš le občasno se zgodi dvoje, lahko životariš, si na plečih drugih, ali pa kar se večino dela, dela na črno. Noben nadzaro tega ne bo ustavil.Nihč se ne vpraša, koliko stane zaposlovanje kup inšpektorjev, kar bi z ustreznim zakonom lahko spemenili, Mnenja sem, da je potrebno gledati v obojestransko korist, ne le v korist blagajne zpiza in zz. V občasna in dopolnilna dela, ki jih naj bi upokojenci lahko delali spada le nabiranje raznih pridelkov, prodaja regrada, ročnih del....če pa nekdo želi delati  v svojem poklicu, kot mehanik, pek, ....je pa nemogoče. Vladi predlagam, da se sprosti nazaj popoldanski s.p. in se upokojencem pusti cela pokojnina, da lahko delajo, saj pod manjšim pritiskom, se lahko bolje dela in obenem se lahko povečajo prispevki za popoldanski s.p., tako da bo za vse dobro. S tem bo priteklo v blagajno več denarja in tudi upokojenci ne bodo več lačni.  odpre se lahko tudi več delovnih met, če e dovoli zaposlovanje vpopoldankem s.p.ju. če se to kakorkoli zlorablja se pa takrat uvede konkretne ukrepe. Tako bi imel tudi že zgaran človek možnost dostojno živeti in še koga zaposliti.


DavidS | 02.06.2017 | 16:57
Moje mnenje je, da bi moral upokojenec imeti možnost popoldanskega s.p. za lastno delo (torej brez zaposlenih - če želi podjetje, potem naj ima d.o.o.). 
Od zaslužka bi moral plačevati prispevke za zdravstvo (ker le-to temelji na načelu solidarnosti) in dohodnino, prispevkov za pokojnino pa ne, ker je pač že upokojen in se mu ta dodatna doba seveda tudi ne bi štela za pokojninsko ali zavarovalno dobo.

Lahko se uredi tudi pod enakimi pogoji, kot veljajo za delo upokojencev v podjetjih.

Vsekakor pa je sedanji sistem, kjer samozaposleni upokojenec izgubi del pokojnine, nepravičen in ga je treba ukiniti, zato podpiram vsak predlog v tej smeri.
Sony Globokar | 03.06.2017 | 19:55
Se popolnoma strinjam z  DavisS. Se pravi popoldanski s.p. in brez zaposlenih. 

Sedim zadnjič na kavi v Mariboru z upokojenim zdravnikom in njegovo ženo višjo med. sestro prav tako upokojeno. Povesta, da je v mestu mrtvilo. Da če ne bi bilo študentov bi bilo praktično prazno.

Tistih upokojencev s 400 do 500 € pokojnine (in še manj) enostavno da ni opaziti. Enkrat ali dvakrat tedensko gredo po najnujnejše v trgovino in domov. To so tisti kateri so delali v Tamu, Metalni.... Ne hodijo na kavo in ne na sprehode.. 

Cel kup, da je moških v starosti 50 let in več, kateri nimajo plačanega niti dodatnega zdravstvenega  zavarovanja, preživljajo se z občasnimi deli. Kar nekaj je takšnih kateri poskušajo vzpostaviti vezo s kakšno upokojenko z lastniškim stanovanje, ker enostavno nimajo kam (najemnine so le malenkot nižje kot v Ljubljani čeprav so cene stanovanj vsaj 50% nižje kot v Ljubljani).

Tako se živi in poskuša preživeti. Oblast si zatiska oči, še dobro, da ne govorijo o zgodbi o uspehu. 

Če sta dva upokojenca (par) v lastniškem stanovanju in on ne hodi po gostilnah in ona ne k frizerju s skupnim mesečnih dohodkom v višino vsaj 1.000 € potem še nekako flikata. Če eden ostane v takšnem stanovanju sam s 500 € pokojnine je revež.

To je vse!
Sony Globokar | 03.06.2017 | 19:56
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
heizenberg | 07.06.2017 | 10:47 Prikaži
Amen. In taka država ni vredna niti pljunka!
DavidS | 07.06.2017 | 16:33
Res v Sloveniji ni vse idealno - konec koncev je ta portal namenjen predlogom za izboljšave stanja. Ampak trditi da država ni vredna pljunka pa je žaljivo vse nas, ki smo vendarle ponosni na našo državo.

Obstaja pa še 200 drugih držav, od tega več kot polovica takšnih v katerih s slovensko pokojnino živite zelo udobno.

Imate ogromno izbiro.....srečno pot?
jan31 | 04.06.2017 | 19:38
Se strinjam. Tudi tisti ki so invalidsko upokojeni bi morali imeti možnost da kaj zaslužijo. Nekdo ne more delati 8 ur na dan niti 4 nit 2. Lahko pa dela 2 uri na mesec če ima dober mesec pa naj bo to prepevanje ali karkoli. Vsekakor delo in zaslužek bi morala biti dovoljena in obdavčena. 
m m | 05.06.2017 | 13:00
Dejstvo je, da je pokojnina 500 evrov že malo bogastvo in je veliko ljudi nima.
m m | 07.06.2017 | 22:31
Ne, s 400 ali 500 evri en sam ne živi lepo. je potrebno zavarovati stanovanje, plačati dodatno zdravstveno zavarovanje, položnice, upravnika, hrano, obleko, adijo frizerji, izleti, toplice, masaže, bazen, novi čevlji, nov pralni stroj, če se pokvari, nov hladilnik, štedilnik, likalnik, kako le kako s to penzijo.Avto?  Veliko ljudi je tiho in jih je sram, se skrivajo ker čakajo sorodnike ali pa dajejo oglase, če kje komu ostaja solata, v času sezone. Sadje, ja znajdejo se, znajdemo se, ampak kako, to je pa že sramotno. It živet v druge države, če imaš tu svoje ljudi, otroke, ni   v penziji lahko.  Zato je potrebno dati možnost zaslužka, ( morala bi biti kulturna penzija, da ne bo pomote)pa je v penziji to povečini težko, ni lahko, za to se potegujemo, orali bi pa imeti solidno penzijo, in normalno živeti. Večino ljudi je v penziji bolnih, greš v lekarno po razne pripomočke, da lažje počneš karkoli ne zmoreš, pa jih ne moreš kupiti. Lahko se samo skriješ notri, da te drugi ne vidijo ali pa greš javno prosit, kar je po tolikih letih dela težko. Ni tako malo takih. Žal. Da se penzijo vzame za tiste nekaj ur dela, da se vzame varnost, ni prav. Nekdo, ki ima 300 evrov penzije,( o pa jih ni malo)  mu 70 evrov veliko pomeni, toliko se mu vzame, če želi delati dve uri na dan, potem mora plačevati še v zpiz 
V zpiz mora plačati, če dela 2 uri na dan, mislim da nekaj čez 80 evrov,, torej je 150 evrov manj. Za življenje od penzije ostane 150 evrov, je to varnost, kaj pa če pridejo tedni, ko ne zmoreš? Ti ne pokrije nihče, to pa ni pravično, milo rečeno, zato naj se da možnost popoldanskega s.p. pa se bo nekaj nabralo tudi v zzzs, saj popoldance, če je še samo toliko, mesečno plačujejo 30 ali 34 evrov vsak  mesev v blagajno. Kateri o zaposleni pa še redne prispevke poleg tega.  V zpiz bi pa res ne smeli plačevati, pa se je tudi za to plačevalo podobno vsoto kot v zzzs. Ampak dati mladim možnosti, ne pa vsevprek zapirati poti. Lep dan vsem.
lipi | 08.06.2017 | 21:35
Da, strinjam se s ponovno uvedbo tega, da lahko tudi upokojenci delajo. Treba pa je tudi ukiniti te grozne pavšalne prispevke, ki niso čisto nič ugodni. 
DavidS | 09.06.2017 | 06:59 Prikaži
Čisto nič ugodna ni tudi obdavčitev delavcev.....ne smemo priti v situacijo, kjer lahko ena skupina zaradi bistveno ugodnejše davčne obravnave predstavlja nelojalno konkurenco tistim, ki plačujejo polne davke.