Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Povzročanje splošne nevarnosti na avtocestah
 
Jani 40
Ogledov: 460
Predlog poslan 19.05.2017
Z odzivom organa 19.07.2017
Zadnja sprememba 23.05.2017 09:47:17

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (8)   Popravki predloga  
5r | 19.05.2017 | 16:14
Na avtocesti je dovoljeno prehitevanje le po prehitevalnem pasu! Tako, da je cik-cak, predvidevam da mislite prehitevanje po desni, že itak prepovedano.
andrejček | 19.05.2017 | 20:50
Zakon s kratico ZVCP že dolgo ne velja več--- sam v vednost.
Simon Murgelj | 21.05.2017 | 17:04
ZPrCP, 38. člen:

(4) Kadar se na cesti iz prejšnjega odstavka promet zgosti toliko, da vozila zasedajo vse prometne pasove na smernem vozišču in se premikajo s hitrostjo, ki jo pogojujejo pred njimi vozeča vozila, ni dovoljeno zapeljati z enega na drugi prometni pas, razen zaradi razvrščanja pred križiščem ali ustavitve vozila. Globa: 120€.

Zakon torej že obstaja. Kot tudi 120€ potenciala za policiste. Je pa premalo kontrole.

Morda imajo preprosto preveč dela. Trenutno npr. poteka 14-dnevna policijska "akcija za izboljšanje varnosti kolesarjev", s katero "želijo sporočiti, da [kolesarji] spadajo med najbolj ogrožene udeležence cestnega prometa", zaradi katere "bodo pozornost usmerili v kršitve kolesarjev."

Povzročanje splošne nevarnosti na avtocestah

 Na naših avtocestah se dnevno odvijajo prave cestne bitke. Ena od zelo izrazitih bitk se zgodi ob zgoščenem prometu, ko se na obeh pasovih zgosti promet in pričnejo nekateri vozniki bitko za vsak meter cestišča na način, da začnejo brezvestno cikcakat iz voznega na prehitevalni in tako naprej.  Ti vozniki predstavljajo splošno nevarnost za vse ostale udeležence v prometu.

Zato predlagam vladi, da za take voznike dopolni zakon ZVCP in njihovo početje poleg menjavanja voznega pasu, opredeli tudi kot povzročanje splošne nevarnosti za ostale udeležence v prometu. Na ta način, bi na te voznike prenesli tudi odgovornost v primeru nesreč, ki so se zgodile kot posledica njihove nevarne vožnje.

Verjamem, da se marsikatera nesreča na avtocesti zgodi tudi zaradi takih voznikov, saj prihaja do nenadnih zaviranj, oviranja  pregleda nad dogajanjem v prometu, nenadnih prilagajanj varnostne razdalje...

 

 

 


Jani 40 | 23.05.2017 | 09:56
Hvala za komentarje, 

predlog sem popravil in dopolnil. Se strinjam, v zakonu vožnja cik-cak prepovedana, vendar ni nikjer opredeljena odgovornost za prometno nesrečo, ki je nastala zaradi take vožnje.

v primeru, da se vi takemu vozilu umikate ( v ograjo ali trčite v drugo vozilo) boste po zakonu za posledice te prometne nesreče odgovorni vi, saj niste prilagodili vožnje prometnim razmeram, pa čeprav, do prometne nesreče sploh ne bi prišlo, če vas prej ne bi nepravilno prehitelo vozilo.
5r | 23.05.2017 | 16:24
In kako bi vi to potem dokazovali?? Proti neznanemu vozilu, ki vam je izsililo prednost in ste se vi iz tega razloga zaleteli drugam, namesto v to isto vozilo.  Zakon že obstaja.
Jani 40 | 24.05.2017 | 11:50
Imel sem konkreten primer na avtocesti. Voznik ki je vozil cik-cak je prav tako trčil, zato iskanje ni bilo problem. Se je pa zakompliciralo, ko je bilo potrebno poiskati zakon, kjer bi bil ta voznik odgovoren za posledice, ki jo je povzročila njegova vožnja cik-cak.  
znalček | 24.05.2017 | 15:31
Mislim, da se ne rabiš zaleteti v ograjo, če se nekdo vrine pred tabo. Nobena sprememba predpisov ti ne bo pomagala. Če te skrbi dokazovanje in ti 100 prič v sosednjih avtomobilih ni dovolj, si omisli avtomobilsko kamero.

Predlog se mi ne zdi smiseln. Ne vidim nobene razlike med tem, če se nekdo vrine pred tabo po cik-caku ali samo med običajno vožnjo, ko ga ti prehitevaš. Celo več, nevarnost je v primeru zgoščene vožnje in cik-caka manjša, saj gre za majhne hitrosti in še manjše razlike v hitrosti. V vsakem primeru gre za izsiljevanje prednosti, ki je definirana in sankcionirana v predpisih.
Jani 40 | 25.05.2017 | 06:58
verjetno, bi razmišljali drugače, če bi te nekdo prehitel po desni, takoj zapeljal  nevarno pred tebe in bi posledično prišlo do prometne nesreče.  Žal zakon posledic take  objestne vožnje ne predvideva. 

Pa še to, v zakonu to ni izsiljevanje prednosti. Prednost se po zakonu izsiljuje v križiščih.