Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Slovenske železnice - odprava zaostalosti

3495 OGLEDOV 1 KOMENTAR

<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }</style>

Predlagam vladi (oziroma odgovornim ki smo jih volilci postavili na njihova mesta), da kot upravljalec Slovenskih železnic (katerih lastnik smo državljani Republike Slovenije), takoj uredi potrebne ukrepe za uskladitev SŽ s stanjem v sistemu železnic kot ga poznamo v 21.stoletju v razvitih državah (kamor bi se radi usmerili kot država Slovenija). S ciljem povečati potniški promet najprej okoli večjih mest, nato še drugod po Sloveniji (z izboljšavanjem uporabniške izkušnje, urejanjem postajališč, ustreznim označevanjem, možnosti rezervacije in plačevanja preko interneta/POS-a, uskladitev voznih redov z drugimi načini javnega prevoza, ureditev enotne vozovnice,...).

Na primer:

Vlada (ali ministrstvo) naj da direktorjem SŽ (s posebnim zakonom) ultimat eno leto in kaj točno morajo v tem času doseči v podjetju da ostanejo na položaju (če že sami niso zmožni tega sami ugotoviti in izpeljati). Direktor ki se izkaže z več dosežki kot je predpisano, si pridobi dodatnih 6 mesecev na položaju (recimo, kot nagrado za samoiniciativnost). O tem bi odločala komisija nepolitičnih (ali pa tistih iz malih strank ki so presegli določen procent na volitvah in niso bile izvoljene v parlament). Hkrati je treba dati direktorjem proste roke pri izbiri sodelavcev (tisti ki ne dosegajo kriterijev grejo, tisti ki jih dosegajo/presegajo morajo biti za to ustrezno nagrajeni - večja plača). Hkrati omogočiti direktorjem možnost da zaposlijo dovolj veliko število ljudi za izvedbo nalog. Ta zakon naj določi da se tovrstni enoletni pritiski na direktorje izvajajo najprej v obdobju 10 let, in se po potrebi ponovno uvede če se cilji določeni v Zakonu ne dosežejo). Očitno je treba v tem trenutku zakonska regulacija, dokler se ne vzpostavi praksa samoiniciativnosti za vodenje SŽ. Vsekakor tudi v zakonu določiti varovalke za preprečevanje morebitnih zlorab.

Ne vem sicer če so moji predlogi izvedljivi ali smiselni Ker sam nisem strokovnjak na tem področju, so vaši predlogi zaželjeni. Vendar tako stanje kot je sedaj ne more ostati.Vlada mora nujno na tem področju narediti red. Ker sam od sebe se očitno ne bo.

Razlogi zakaj, so že nekaj let jasni. Tudi mediji so že večklrat in velikokrat opisali stanje. Ker ne bi tukaj tratil prostora, prilagam samo nekaj teh opisov (s katerimi se strinjam tudi sam):

www.dnevnik.si/1042726331/lokalno/ljubljana/ljubljanska-zelezniska-postajalisca-potnika-popeljejo-nazaj-na-divji-zahod

www.dnevnik.si/1042727137/lokalno/ljubljana/janez-kozelj-o-ljubljanskih-zelezniskih-postajaliscih-nadstresnice-imajo-celo-v-zimbabveju

www.dnevnik.si/1042726451/mnenja/komentarji/sanjamo-o-drugem-tiru-nimamo-za-postajo-na-lavrici

13 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B bostjanu 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 2. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo je predlog proučilo in v zvezi z njim pojasnjuje, da so že v teku aktivnosti z namenom povečanja potniškega prometa najprej okoli večjih mest, nato še drugod po Sloveniji. S tem namenom SŽ-Potniški promet načrtujejo nakup 25 novih potniških vlakovnih kompozicij, ki bodo občutno pripomogle k izboljšanju železniškega potniškega prometa. Javni razpis je v zaključni fazi. SŽ-Potniški promet načrtuje tudi uvedbo elektronskega nakupa vozovnic.

Usklajeno izvajanje javnega potniškega prometa bo realizirano z uvedbo enotnega integriranega multimodalnega javnega potniškega prometa. Projekt enotne vozovnice, ki je že v izvajanju za abonentske uporabnike, bo realiziran za vse uporabnike.

V zvezi s konkretnim predlogom državljana glede sprejema posebnega zakona, ki bi obvezoval direktorje SŽ k doseganju ciljev pa Ministrstvo za infrastrukturo želi pojasniti, da je način upravljanja kapitalskih naložb države, med katere sodijo tudi Slovenske železnice, že zakonsko urejen. Kapitalske naložbe države namreč upravlja Slovenski državni holding (SDH) v skladu z Zakonom o Slovenskem državnem holdingu (ZSDH-1), zakonom, ki ureja gospodarske družbe, drugimi zakoni in predpisi, akti o ustanovitvi družb ter v skladu z akti upravljanja, upoštevaje statusno organizacijo družbe s kapitalsko naložbo države in dobre prakse korporativnega upravljanja.

V skladu z veljavno zakonodajo je SDH zadolžen tudi za obravnavo uspešnosti družb in s tem v zvezi pristojen za ukrepanje ob zaostajanju za potrjenimi poslovnimi načrti. Uprave družb v lasti RS so odgovorne za poslovne rezultate in s tem za uspešnost poslovanja, nadzorni sveti pa za učinkovit nadzor nad poslovanjem in delom uprave. V primeru zaostajanja za načrti bo SDH zahteval, da nadzorni svet in uprava SŽ podata takojšnjo informacijo z navedbo razlogov ter že sprejetimi in predvidenimi ukrepi za izboljšanje stanja.

Priloge:

Komentarji