Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev dodatka k plači - povečan obseg dela

4555 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Vladi R Slovenije predlagam, da ukine javnim uslužbencem dodatek k plači - povečan obseg dela.

Navedeno se vse bolj uporablja za umetno zvišanje plač vodilnih delavcev. Posledično je to iskanje obvodov v sistemu plač in nagrajevanja v javnem sektorju. Dobro opravljeno delo zasluži dodatek - delovna uspešnost, povečan obseg dela - pa je nadurno delo.

Navedeno utemeljujem s tem, da so izdelani normativi (npr. pregled pacienta pri zdravniku traja najmaj 5 minut). V kolikor se ti normativi kršijo oz. zvišujejo trpi kvaliteta dela. Nihče ne more opravljati dveh del naenkrat lahko pa najprej eno in nato še drugo (nadurno!).

Vsi bi imeli radi višje plače. Žal pa dodatek - povečan obseg dela dobivajo le vodilni delavci.

Že gen. direktor ZPIZ-a g. Papež pove, da je povprečna starostna pokojnina bila lani manjša kot l. 2012 čeprav so ob pokojninski reformi obljubljali, da do tega nikakor ne bo prišlo. Vzrok je v prenizkih plačah in posledično nizkih pokojninah.

Navedeno lahko pojasnim s konkretnim primerom. Direktor je lani dobil 4.200 € dodatka za povečan obseg dela, njegov pomočnik 3.000 € dodatka, drugi 2.000 € itd. Le tisti povsem "navadni" delavci niso dobili ničesar dasi so bili na razpolago 24 ur na dan, vse dni v letu. Na njih se je predvsem varčevalo.

Kako je to destimulativno za mlade delavce na 670 € mesečne neto plače; kako vse to vpliva na notranje odnose, zaupanje in vzdušje v kolektivu je škoda izgubljati besede.

Kje je tu dejansko varčevanje v javnem sektorju, morala in etika pa je že drugo vprašanje.

33 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sony Globokar 121 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 6. 2017

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o sistemu plač v javnem sektorju v 22. e členu določa, da se javnemu uslužbencu lahko izplača del plače za delovno uspešnost iz naslova povečanega obsega dela za opravljeno delo, ki presega pričakovane rezultate dela v posameznem mesecu, če je na ta način mogoče zagotoviti racionalnejše izvajanje nalog uporabnika proračuna. Pisno odločitev o povečanem obsegu dela in plačilu delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela sprejme predstojnik oziroma direktor uporabnika proračuna za posamezni mesec na podlagi pisnega dogovora med javnim uslužbencem in predstojnikom oziroma direktorjem ali javnim uslužbencem, pooblaščenim za organizacijo dela, ki ga lahko skleneta za daljše obdobje. Uporabniki proračuna lahko izplačujejo sredstva za delovno uspešnost iz naslova povečanega obsega dela le, če imajo za ta namen na razpolago sredstva iz prihrankov sredstev za plače, ki nastanejo zaradi odsotnosti javnih uslužbencev ali nezasedenih delovnih mest, za katera so bila predvidena sredstva v finančnem načrtu uporabnika proračuna, in sredstev za posebne projekte. Razen navedenih virov, kot jih določa Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, se na podlagi prve točke 3. člena Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela za javne uslužbence lahko zagotavlja del plače za plačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega tudi iz sredstev projekta, ki so predvidena v finančnem načrtu uporabnika proračuna.

Uredba o delovni uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela za javne uslužbence v 2. členu določa pogoje in merila, pod katerimi se javnemu uslužbencu lahko izplača del plače za delovno uspešnost iz naslova povečanega obsega dela v posameznem mesecu, in sicer v primerih, ko javni uslužbenec opravi povečan obseg dela pri opravljanju rednih delovnih nalog uporabnika proračuna ali projekta, načrtovanega v okviru sprejetega finančnega načrta uporabnika proračuna ter v primerih, ko javni uslužbenec opravi povečan obseg dela v okviru sodelovanja pri izvajanju posebnega projekta, za katerega so zagotovljena dodatna sredstva.

Posebni projekti, za izvajanje katerih je dovoljeno izplačevati del plače za delovno uspešnost iz naslova povečanega obsega dela, se za javne uslužbence določijo z aktom vlade, za javne uslužbence drugega državnega organa pa z aktom tega državnega organa, če so za to zagotovljena namenska sredstva v proračunu.

Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 4. 3. 2017 | 21:20:49

Ukinitev dodatka k plači - povečan obseg dela

Vladi R Slovenije predlagam, da ukine javnim uslužbencem dodatek k plači - povečan obseg dela.

Navedeno se vse bolj uporablja za umetno zvišanje plač vodilnih delavcev. Dobro opravljeno delo zasluži dodatek - delovna uspešnost, povečan obseg dela - pa je nadurno delo.

Navedeno utemeljujem s tem, da so izdelani normativi (pregled pacienta pri zdravniku traja najmaj 5 minut). V kolikor se ti normativi kršijo oz. zvišujejo trpi kvaliteta dela. Nihče ne more opravljati dveh del naenkrat lahko pa najprej eno in nato še drugo (nadurno!).

Vsi bi imeli radi višje plače. Žal pa dodatek - povečan obseg dela dobivajo le vodilni delavci.

Že gen. direktor ZPIZ-a g. Papež pove, da je povprečna starostna pokojnina lani bila manjša kot l. 2012 čeprav so ob pokojninski reformi obljubljali, da do tega nikakor ne bo prišlo. Vzrok je v prenizkih plačah in posledično nizkih pokojninah.

Navedeno lahko pojasnim s konkretnim primerom. Direktor je lani dobil 4.200 € dodatka za povečan obseg dela, njegov pomočnik 3.000 € dodatka, drugi zadolžen za izobraževanje 2.000 € itd. Le tisti povsem "navadni" delavci niso dobili ničesar dasi so bili na razpolago 24 ur na dan, vse dni v letu. Na njih se je predvsem varčevalo.

Kje je to dejansko varčevanje v javnem sektorju, morala in etika pa je že drugo vprašanje.

Komentarji