Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Pogoji upokojitve
 
igor863
Ogledov: 918
Predlog poslan 06.02.2017
Z odzivom organa 28.03.2017
Zadnja sprememba 04.02.2017 20:22:27

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (14)  

Vladi predlagam da sprejme predlog po katerem bi se lahko upokojevali s 40 leti delovne dobe brez da se to pogojuje s starostjo kot je sedaj primer glede moških ki moramo imeti 40 let ob upoštevanju da moramo biti stari vsaj 60 let. V poštev bi lahko prišla tudi krajša delovna doba predvsem za tiste ki so zaradi študijskih obveznosti začeli delati nekoliko kasneje in sicer moški 65 let  ženske 62 let. .


Ključne besede
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

kristina zabukovec | 30.03.2017 | 11:23
 Se ne strinjam s podanim predlogom,  da bi se lahko upokojevali s 40 leti delovne dobe, saj nekateri ljudje tega pogoja ne bodo dosegali. 

Tisti ki so začeli delati zgodaj npr. pri 18 letih je možno da dosežejo 40 let delovne dobe, vendar je tudi odvsino od dela ki ga oseba opravlja. Če je delo fizično naporno in težko potem marsikatera oseba lahko da ne bo dosegala pogoja 40 let delovne dobe, saj bi znalo biti da se zaradi težkega in fizičnega dela tudi kaj poškoduje, ji zdravje ne služi tako dobro kot bi ji morali in bi morala že zaradi tega prenehati delati. 
Nekatere osebe lahko težko delo začenejo opravljati pri 30 letih in če se šteje da mora imeti 40 let delovne dobe bo zelo težko, saj ne vem koliko bo oseba dejansko sposobna še opravlajti fizično težko delo po cca 55 ali 60 letu.

Ravno tako je tudi na ZPIZ (Starostna pokojnina v letu 2017) navedeno:" dela na za zdravje škodljivih delovnih mestih, na katerih se je zavarovancem štela zavarovalna doba s povečanjem ali so bili do takega štetja upravičeni, ker so delali v poklicih, ki jih zaradi narave in teže dela po dopolnitvi določene starosti ni bilo mogoče  več uspešno opravljati oziroma". S tem se strinjam, pa vendar, niso vsi primeri enaki in se ne bi smelo obravnati vse primere enako; pogoj 40 let delovne dobe.
špela fortun | 30.03.2017 | 11:10
Menim da je dovolj 40 let dobe upokojitve. Saj menim da je vsem dovolj delati toliko časa, tisti ki pa hočejo delati še dlje časa pa naj delajo še nekaj časa.
sasaf | 30.03.2017 | 11:01
S tem predlogom se strinjam, če se oseba želi prej upokojiti. Moje mnenje je, da je 40 let delovne dobe več kot dovolj, saj ne živimo samo za opravljanje službe, po tolikem času pa je pravično, da ima človek tudi malce počitka. 
Bojč33 | 10.02.2017 | 21:08
Dovolj je 40 let, sploh po fabrkah delat na visokih normah, so pa delovna mesta, ki nekateri sploh nočejo v penzijo, ker bi bilo potem manj denarja.
znalček | 09.02.2017 | 15:50
Jaz pa mislim, da je določanje minimalne starosti in minimalne delovne dobe brez veze, samo naj se pokojnina izračuna glede na pričakovano doživetje in vplačane prispevke. Če kdo hoče, naj se pač upokoji pri dvajsetih ali pa pri 30 letih starosti, samo bo pokojnina zanemarljiva. Edino varovalko bi jaz postavil, da se ne moreš upokojiti pod sedanjimi minimalnimi pogoji, če bi tvoja pokojnina bila nižja od minimalne pokojnine oziroma socialnega minimuma, da se ne bi kdo upokojil mlad, potem pa terjal socialne transferje.
Ivan Peter Benko | 08.02.2017 | 14:31
Druga stran predloga je lahko usmerjena v samoiniciativno ponovno zaposlovanje upokojencev, torej dvotirnost, po eni strani zgodaj v penzijo, po drugi strani pa še naprej dodatno služiti denar. Tudi to je možno.
DavidS | 06.02.2017 | 21:03
Kaj pa če rečemo, da se lahko upokojim kadar koli, pokojninsko osnovo pa se določi na osnovi skupaj vplačanih prispevkov in pričakovane življenjske dobe?

Recimo, pri 18 smo začeli delati, do 55. leta smo vplačali 159.840 EUR prispevkov (37 let pri povprečni plači). Pričakovana življenjska doba je 75 let (na pamet), pomeni da lahko naslednjih 20 let dobimo 666 EUR pokojnine.

Starejšim od 65 let pripada varstveni dodatek v skladu z veljavnimi predpisi, če jim pride prenizka osnova. 
Sony Globokar | 07.02.2017 | 17:27
Povprečna starostna pokojnina v R Sloveniji je 616€. Torej ste vi s povprečno plačo v plusu!

Pri vašem izračunu ste pozabil na donose, ne samo revalorizacijo. Žal pa je tako, da so vstopni stroški, vodenje računa, izstopni stroški, stroški izplačil (ne boste verjel, med 6% - 8% glavnice) itd. Na koncu ne boste dobil kar ste vplačal. Govorim o pokojninskih skladih. 

Sama SPIZ-ova pokojnina pa je že druga zgodba.

Vaša finančna shema bi delovala, če bi imeli naložena finančna sredstva. Vendar pokojninska blagajna funkcionira na sistemu IZ ROK V USTA.

60 let starosti pa je varovalka, da pokojnine nebi predolgo prejemali.

Še nekaj, preverite, če ste dejansko upošteval le prispevke delodajalca in zaposlenega za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ali ste upošteval kar vse prispevke zaposlenega brez delodajalčevih. Na teh izračunih se krešejo mnenja že leta.
poly | 06.02.2017 | 20:07
Podpiram predlog, upoštevati bi se moralo, da imaš 40 let delovne dobe brez dokupa in nič drugega. To bi bilo najbolj pošteno. Mislim, da ko enkrat narediš 40 let je pa res zadosti.
Mr.G. | 08.02.2017 | 22:37
40 let je 40 let delovne dobe. Lahk sm šel z 0 leti delat + 40 let je 40 let DELOVNE DOBE  !!!!
Lahk greš pa delat z 40 leti + 40 let je 40 let DELOVNE DOBE !!!!
Andrejc | 08.02.2017 | 18:05
Jaz menim, da to ni pošteno, saj bipo vašem predlogu tisti, ki se je zaposlil pri 15 letih prejemal pokojnino 10 let več, kot tisti, ki se je zaposlil pri 25 letih, oba pa bi delala 40 let. Če je pričakovana življenska doba moških 78 let, pomeni, da bi eden prejemal pokojnino 23 let, drugi pa samo 13, zato vašega predloga ne podpiram. Če je dodaten pogoj starostne omejitve, bo tisti, ki se je zaposlil pri 15 letih prejemal pokojnino samo 5 let več, zato pa tudi v blagajno malo več vplačal z nekoliko daljšo delovno dobo. 
poly | 08.02.2017 | 20:03
Tisti, ki je začel pri 15-ih letih z delom, je tudi več davkov plačal Državi, kdor pa je začel pozneje, pa do 25-ega leta še ni plačal nič, mi smo za njega plačevali, da je študiral. Imel bo tudi večjo plačo, tako bo lahko več prihranil za  na stara leta.
ahac36 nuncij | 09.02.2017 | 08:52
Najprej trdite, da bo tisti, ki je začel delati pri 15-ih državi plačal več davkov, potem pa študiranemu očitate višjo plačo. Kot da davki niso odvisni od plače. Preprost račun pove, da bo tisti z višjo plačo plačal bistveno več davkov in bo poraženec piramidne igre, ki se ji reče pokojninski sistem. Če je tako enostavno, potem naj vsi grejo delat pri 15-ih, pri 55-ih pa bodo že uživali v penziji.  
kogo | 19.03.2017 | 12:27
Mislim, da nimaš prav , vsak je imel možnost zaposliti se pri 15 letih , nekdo ki je želel študirati je pač študiral , se pravi se je šolal po končani šoli imel večji OD kot tisti ki je šel v službo z 15- timi leti in je bil "navaden delavec" , ter imel zelo nizek OD , kdo bo na boljšem , tisti ki je imel nizek OD in odšel v pokoj prej ,ali tisti "Šolani" z visokim OD ki je odšel v pokoj pozneje . Ampak vseeno bo tisti z majhno penzijo , čeprav je začel delati kot mladoleten bolj zadovoljen kot tisti z malo večjo . Moja trditev je taka vsi isto penzijo , tisti ki je imel večjo plačo si je lahko več privarčeval za stara leta , tisti z manjšo plačo manj   torej naj vsaj na stara leta imamo vsi enako .