Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ukinitev hitrostne omejitev koles z motorjem-skuterjev (45km/h)
 
Uroš Milavec
Ogledov: 630
Predlog poslan 23.01.2017
Z odzivom organa 20.03.2017
Zadnja sprememba 23.01.2017 10:09:05

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (3)  

Kolesa z motorjem, to so skuterji in mopedi, imajo omejeno hitrost na 45km/h. Vozi se jih s kategorijo AM (starostna omejitev 15 let). Omejena hitost naj bi prispevala k večji varnosti (mladih) v prometu. Žal je teorija eno, praksa pa vse bolj gostem prometu nekaj povsem drugega.

Sam imam izobrazbo iz področja prometa in si lastim skuter, ki blokiran zmore 45km/h. V praksi se kaže, da je vožnja s tako hitrostjo v prometnem toku nevarna. Zakaj? Občutek, ko te vsi prehitevajo, sploh tovorna vozila in to na majhni bočni varnostni razdalji ni prijeten, sploh če je promet gostejši, nadalje nizka hitrost povzroča oviranje prometa tudi v naselju... Že na mestnih vpadnicah je nemogoče držati korak s prometom, ker so omejitve hitrosti 60 do 70km/h. Kaj šele na cestah izven naselja, kjer so hitrosti do 90km/h? Za kolesarske steze smo prehitri, za cesto prepočasni.

Vsi skuterji ki imajo 50cm3 delovne prostornine in do 4kw moči so konstrurirani za doseganje hitrosti tudi 80km/h. Brez elektronske oz. mehanske blokade ta vozila dejansko dosežejo končno hitrost od 65-80km/h (odvisno od modela), kar bi zadostovalo za varno vožnjo s prometnim tokom na mestnih vpadnicah in tudi izven naselja. Za nameček blokade skrajšujejo življensko dobo pogonskega agregata mopeda oz. skuterja.

Zato predlagam vladi, da v ustraznem zakonu oz. pravilniku odpravi to anomalijo omejitve hitrosti 45km/h, da bodo lahko vozniki koles z motorjem varno udeleženi v prometu z ostalimi vozili. S tem bi lahko odpravili tudi nelegalno predelovanje oz. ˝tunanje˝ mopedov.

Z ustrezno kaznovalno politiko se pa sankcionira vse prekrškarje, poostri nadzor policije in tehničnih pregledov nad tehnično brezhibnostjo pogonskega agregata, izpuha, da ni nelegalno predelan oz. nehomologiran, nadalje svetlobna telesa, ogledala, zavore in najbolj pomembno nošenje čelade. Lahko se uvede ledvični pas, kako lažjo zaščitno obleko kot del obvezne opreme in seveda prvo pomoč kot za prave motoriste. Nekoliko pa bi bilo verjetno treba spremeniti tudi postopek opravljanja izpita AM kategorije.

Lep pozdrav

 

Uroš M.


Ključne besede kolo z motorjem, am, skuter, moped, 45km/h, 4kw, 50cm3, blokada
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

5r | 27.03.2017 | 16:53
Bo potrebno naredit izpit A kategorije in ne bo problemov 80 vozit. Je pa nekaj več stroškov ;)
Mopede smo predelovali (APN) tudi čez 100km/h, čeprav se je vedelo da je to kršitev. Zakon tukaj ne bi rešil ničesar. Takrat mislim da je bila omejitev 49km/h in to se mi zdi dovolj za nekoga, ki ima izpit AM oziroma bivši H.
česn | 08.02.2017 | 13:21
Omejitev je tam, da premladi vozniki si ne bi razbili glave z polaganjem ovinkov pri velikih hitrostih.
Če ne bo te omejitve, potem pustimo 15letnikom, da lahko vozijo kot divjaki --> ki pa nimajo kazenske odgovornosti, če se kaj zgodi.

To se ne zdi pametna odločitev.
Uroš Milavec | 16.02.2017 | 09:55
Kot divjaki se 15 letniki vozijo že sedaj. Oni se ne ozirajo toliko na to, da imamo uzakonjeno hitrostno omejitev za mopede in skuterje, samo kaj se da predelat, pa da leti. Ravno pri tem bi se povečal nadzor. Recimo Celovška cesta v Lj poleti, ko gredo te 50cm3 zadeve nenavadno hitro (seveda brez reg. tablice) Pri 18ih so ravno tako divjaki, ko lahko naredijo izpit za 125cm3 in 11kw. Ti motorji pa že zmorejo do 130km/h.

Drug vidik je pa to, da pač voziš 45km/h, pa ti šlepar blenda za tako, nekdo gre v škarje prehitevat, potem se moraš vsakih 50m umikat dol iz ceste, da ostali promet poteka normalno. Govorim iz lastnih izkušenj. Če se ne moreš umaknit, te gre prehitevat 20cm stran od tebe, da te bočni veter skoraj potegne pod kamion, da o hupah in ˝veselju˝ ostalih udeležencev v prometu niti ne govoriim. Da ne rečem ko ti pri vožnji navzdol prehiti kolesar! Taka vožnja lahko postane za mladostnika in tudi nas starejše zelo stresna in prav nič prijetna!
Glede kazenske odgovornosti: Vsaka vzgoja se začne in konča doma pri starših oz. skrbnikih. Tudi tu je treba imeti neko odgovornost. Če pa že, bi vsak mladostnik, ki že ima izpit AM kategorije opravil trening varne vožnje oziroma recimo 6 ur v avtošoli za priučitev na večje hitrosti. Takrat bi dobil potrdilo, da lahko upravlja odblokiran moped/skuter.