Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ugašanje semaforjev med šolskimi počitnicami
Alissa White-Gluz
Ogledov: 1483
Predlog poslan 23.01.2017
Z odzivom organa 12.01.2018
Zadnja sprememba 21.01.2017 23:18:42

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (12)  

Vsi se zavedamo, da je v večjih mestih v Sloveniji vedno več prometa, zlasti v času, ko se ljudje vozijo v šolo in v službo. Semaforji, ki so namenjeni zgolj prečkanju pešcev posredno vplivajo na upočasnitev prometa in posledično gnečo, ki ne koristi nikomur. Glede na to, da poleti med 25. 6. in 1. 9. ni rednega pouka za osnovnošolce, srednješolce in študente, predlagam, da se v času poletnih počitnic ugasne vse semaforje, ki so namenjeni zgolj prečkanju pešcev (tj. da ne gre za križišče) tam, kjer so pešci večinoma šolarji. Po potrebi se lahko, če se splača, ugaša semaforje tudi ob drugih počitnicah. Seveda če je do naslednjega prehoda (ki ni samo) za pešce predaleč, se semaforja ne ugasne. Na ta način bi prihranili denar za elektriko, zmanjšali emisije stoječih (vendar prižganih) avtov ter pospešili promet, zlasti bi avtobusi bili točnejši, namesto da 1 minuto čakajo na semaforju, ker je en pešec moral čez cesto.


Ključne besede semafor semaforji gneča ugasnitev šolske počitnice
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

krepki | 04.02.2017 | 21:53 Prikaži
to je predlog napisan samo zato ker nekoga moti gneča. takim ki jih na smrt moti gneča in čakanje na semaforjih svetujem da se preselijo na podeželje. v mestih pa so semaforji nujno potrebni za zagotavljanje prometne varnosti in pretočnosti prometa na vseh cestah. s predlogom da bi med šolskimi počitnicami kar ugasnili semaforje ker tedaj so vsi otroci, dijaki, študenti in še kdo kar cel čas na morju pa je malo tako sfaljeno mimo in avtor tega predloga gleda samo na en segment prebivasltva. torej kje pa so tu zaposleni ki morjao vseeno hoditi v službe, kje so tu upokojenci itd. njim bi kar odvzeli pravico do prometne varnnosti in varnega prečkanja prometnih površin? ta predlog ni družbeno koristen ampak je škodljiv.
glede porabe elektrike za delovanje semaforjev je pa škoda besed. 

TA PREDLOG JE ŠKODLJIV ZA DRUŽBO IN ŠKODOŽELJEN!!
DavidS | 04.02.2017 | 23:15 Prikaži
Pa ste prebrali predlog in razumeli, da govori o prehodih, ki so namenjeni pretežno šolarjem?
krepki | 05.02.2017 | 13:15 Prikaži
popolnoma sem razumel predlog, in ga smatram tudi kot generacijsko nestrpnost. prehod za pešce je prehod za pešce in je namenjen pešcem, ne glede koliko so stari in v kakšnem stanju so. namen prehoda za pešce je varno prečkanje s tem da imajo popolno prednost pred vozili. če je kje še semafor toliko bolje. še to, niti pomislili niste da morjao tudi pešci na semaforjih čakati ob rdeči luči preden se jim prižge zelena luč za varno prečkanje. nekateri enostavno ne želijo bivati v sožitju z drugimi
DavidS | 05.02.2017 | 16:26 Prikaži
Semaforji so namenjeni temu, da urejajo promet tam, kjer se križata dve poti z veliko prometa. Lahko gre za dve cesti ali pa cesto in pešpot. 

Če v določenem obdobju na eni teh poti (ali obeh) ni prometa, je za večjo pretočnost smiselno, da semafori v tistem obdobju ne delujejo.
To je povsem običajna praksa pri semaforjih v križiščih dveh cest....je tam tudi posredi neka nestrpnost ali nepripravljenost sobivati z drugimi?

Da postavimo zadevo v drugo luč....predstavljajte si, da imate semafor na prehodu za pešce nekje, kjer je gost avtomobilski promet le dopoldne. Je smiselno, da je ta semafor vključen tudi popoldne, in morajo pešci čakati pri rdeči luči tudi ko ni avtomobilov?
Peter Battelino | 25.01.2017 | 17:00
naj to velja tudi za nočni čas med 22 zvečer in 6 zjutraj
Alissa White-Gluz | 25.01.2017 | 18:07
 
To bi bilo zelo smiselno, vendar se ne spoznam na elektrotehniko in ali bi bilo možno tako sprogramirati semaforje, da bi bilo hkrati tudi stroškovno učinkovito, zato tega nisem posebej zapisala v predlogu. Bom pa verjetno dodala še kake ideje, ki jih skupaj razvijemo.
DavidS | 23.01.2017 | 14:09
Morda bi bilo še bolj smiselno na vseh semaforjih, ki so namenjeni le pešcem, uvesti stikalo za pešce. Dokler se ne pritisne stikalo, imajo avtomobili zeleno luč....stikalo sproži zeleno luč za pešce, potem pa spet avtomobili dokler naslednjič nekdo ne želi prečkati.

Stikalo mora seveda imeti časovno omejitev glede na pričakovano frekvenco in prometnost ceste.....tako lahko na nekaterih prehodih sproži zeleno luč za pešce vsako minuto, na drugih pa morda le vsake 4 minute.
Alissa White-Gluz | 24.01.2017 | 21:21
 
A ne delujejo že vsi semaforji, namenjeni samo pešcem, na ta način? Vsaj v Ljubljani še nisem zasledila, da bi bil kak semafor za pešce avtomatski in ne samo na klik.
DavidS | 24.01.2017 | 22:30
Žal ne. Poznam primer v Mariboru, ko se avtomobilom v vsakem primeru intervalno prižge rdeča luč (pa če so pešci ali ne), gumb pa služi le temu, da v času rdeče luči pri avtomobilih da zeleno pešcu.

Pod črto - če nihče ne pritisne gumba so vse luči rdeče, če nekdo pritisne pa imajo avtomobili rdečo, pešci pa zeleno.
Alissa White-Gluz | 25.01.2017 | 09:58
 
No, potem pa je vsekakor treba tudi to popraviti. Nadhodi in podhodi bi bili še ena rešitev, ampak mislim, da bi to marsikateremu mestu skazilo podobo, hkrati pa bi bilo tudi več stroškov.
česn | 08.02.2017 | 13:09
DavidS, za katero krožičše se to gre? Bom posredoval na 
https://izboljsajmo.maribor.si/
Do sedaj so bili tam odzivni, lahko enostavno podaš predlog za izboljšavo.
DavidS | 08.02.2017 | 15:44
Niti ni križišče ampak prehod za pešče, "pri Žoharju". Avtomobili bodo v vsakem primeru vsakih X sekund dobili rdečo. Pešci pa takrat zeleno le, če je kdo pravočasno pritisnil gumb.

Drug primer je prehod na Kardeljevi pri OŠ Tabor I. Privzeta je rdeča luč za vse. Pešci dobijo zeleno z gumbom, avtomobili na senzor.

Seveda to umirja promet, po drugi strani pa seveda povzroča večjo porabo goriva in posledično večje onesnaževanje okolja. Zato je smiselno vprašanje, koliko je potrebno promet umirjati ponoči ali med vikendi (in v primeru šol med počitnicami).
Ne trdim, da to nikoli ni smiselno - le da dvomim, da se to dejansko kdo vpraša ko določa prometni režim na območjih, ki imajo v odvisnosti od datuma in/ali ure izrazito različne prometne karakteristike.