Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Otroški dodatek po vzoru Avstrije

5066 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Sedanja ureditev otroškega dodatka se mi zdi z vidika odnosa država – otrok oz. bodoči davkoplačevalec nepravična.

Višina otroškega dodatka je v Sloveniji odvisna od tega v kateri dohodkovni razred se uvrstijo starši.

Torej razpon se giblje od 114,31 EUR (razred v katerem je povprečni mesečni dohodek na osebo do 18 % povprečne plače) pa vse tja do skromnih 30,44 EUR (razred v katerem je povprečni mesečni dohodek na osebo do 64 % povprečne plače). Po zdajšnji ureditvi so državi bodoči davkoplačevalci različno vredni.

Predlagam, da se v Sloveniji tako kot v Avstriji uvede drugačen in zame bolj pravičen sistem otroškega dodatka. Torej predlagam, da je otroški dodatek enak za vse otroke, ne glede na višino dohodkov njihovih staršev, saj bi morali vsi otroci oz. bodoči davkoplačevalci državi pomeniti enako. Višina se vsako leto določi glede na zmožnosti in gospodarsko stanje v državi.

Prilagam povezavo do avstrijske ureditve potroškega dodatka.

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1101&langId=en&intPageId=3707

Lep pozdrav,

16 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jack99 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 12. 2016

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (Uradni list RS, št. 26/14 in 90/15) v 70. členu določa, da se z otroškim dodatkom staršem zagotovi dopolnilni prejemek za preživljanje, vzgojo in izobraževanje otroka. V 71. členu pa določa, da se glede vprašanj postopka uveljavljanja otroškega dodatka, načina ugotavljanja materialnega položaja, meje dohodkov, ki so pogoj za pridobitev in višino otroškega dodatka, postopka, obdobja prejemanja in izplačila otroškega dodatka, sprememb okoliščin in pravil o neupravičeno priznani pravici do otroškega dodatka, nadzora nad delom centrov pri dodeljevanju otroškega dodatka ter zbirk podatkov se uporabljajo določbe zakona, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev. Dohodkovni razred je določen v odstotku od povprečne mesečne plače vseh zaposlenih v Republiki Sloveniji za koledarsko leto pred vložitvijo vloge.

Pojasnjujemo, da je ob pravici do otroškega dodatka nujno upoštevati tudi sistem davčnih olajšav za vzdrževane otroke, ki jih določa Zakon o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 9/12 – odl. US, 24/12, 30/12, 40/12 – ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 – odl. US, 96/13, 29/14 – odl. US, 50/14, 23/15, 55/15 in 63/16). Učinek otroškega dodatka je večji pri nižjih dohodkih, učinek olajšave pa pri višjih, kar v praksi pomeni, da osebe z nižjimi dohodki prejmejo višji otroški dodatek in manjšo davčno olajšavo, osebe z višjimi dohodki pa nizek otroški dodatek (če so do njega sploh upravičeni), prejmejo pa višjo davčno olajšavo. Tako imamo kar dokaj univerzalen sistem, saj je pri enakem številu otrok ne glede na dohodke, skupen učinek otroškega dodatka in davčne olajšave za vse družine približno enak.

Priloge:

Komentarji