Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Nagrajevanje aktivnih iskalcev zaposlitve
 
Matej Novak
Ogledov: 4701
Predlog poslan 27.05.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 27.05.2010 09:28:19

  Predlog   Število glasov   Komentarji (17)   Popravki predloga  

Moj predlog je sledeč:

že 4 mesece sem prijavljen na zavodu za zaposlovanje in zelo aktivno iščem novo zaposlitev. Moji svetovalki praktično ni potrebno narediti absolutno nič, ker sem že sam prišel k njej s podrobno razdelanim programom prekvalifikacije. Imel sem tako časovni plan izpitov za pridobivanje novih licenc in NPK kot tudi stroškovnik.

A lej ga zlomka: svetovalka me je opozorila, da mi zavod ne krije nobenega stroška v zvezi s prekvalifikacijo. Bil sem zgrožen, a se ne gremo v tej državi aktivne politike zaposlovanja? Kako naj si brezposeln privošči prekvalifikacijo v vrednosti 3000eur?!?!? to je vendar nemogoče.

Predlagam torej, da vsem tistim, ki smo zares aktivni na področju reševanja svojega položaja brezposelnega, država vsaj 50% subvencionira stroške prekvalifikacije kot nagrado za aktiven angažma. Ker kot brezposeln si postavljen pred dejstvo: ali prihranke porabiti za hrano in streho nad glavo, ampak tako ostati brez željene prekvalifikacije, s čimer se ti bistveno poslabšajo možnosti za dobiti novo in boljšo službo, ali pa prihranke porabiti za rpekvalifikacijo, a pri tem umreti od lakote pod Savskim mostom.

Moj predlog je povsem realno izvedljiv. Država naj krizo izkoristi za celovit pristop h klesetnju stroškov javnega sektorja in bo potem dovolj za subvencije res aktivnim iskalcem zaposlitve.

1. Moja prekvalifikacija bi stala nekej 3000eur, kar je približno 70% povprečne bruto2 plače v javnem sektorju. Torej, če oklestimo državne plače za cca. 20% in privačujemo še pri drugih, bolj sistemskih zadevah, bo denarja za res kvalitetno aktivno politiko zaposlovanja "ko u priči".

2.Dejstvo je, da od zdajšnjih 100000registriranih brezposelnih, jih samo nekaj % dejansko aktivno dela na svojem socialno-ekonomskem položaju. Meni osebno je sveotvalka rekla, da sem daleč najbolj angažiran iskalec zaposlitve na mojem uradu za delo. In dejansko je to res: večina brezposelnih samo sesa državo najprej za tisto nadomestilo, potem pa še za socialno pomoč - da bi skušali rešiti svoj problem, to jim na kraj pameti ne pade. Zato pač veliko denarja za te subvencije ne bi bilo potrebno.

Sam osebno skušam zapluti v stroko, ki je diametralno nasprotna moji osnovni formalni izobrazbi, samo zato, ker vem, da bom tako imel boljše možnosti za zaposlitev. Ni enostavno, ampak sem pripravljen se učiti in tudi vložiti nekaj lastnih sredstev. Popvrečnemu brezposelnemu pa se zdi že presežek, če mora namesto z lopato kopati s krampom.

 

Meni se ne zdi pošteno, da se moj primer meri z enakimi vatli kot primeri drugih brezposelnih, ki dejansko nič ne vložijo v reševanje svojega problema. Zavod bi moral spodbujati samoiniciativnost in samoangažiranost in taki primeri, kot sem sam, da me svetovalka sploh ne uspe dohajati zaradi vseh mojih načrtov, bi morali biti posebno nagrajevani, da bi se nam olajšalo pridobiti ustrezno kvalifikacijo in s tem tudi boljšo službo.

Saj pravim, veliko bi mi pomenilo že, če bi mi Zavod plačal 50% potrebnih sredstev.


Ključne besede brezposelnost brezposelni aktivna politika zaposlovanja zavod za zaposlovanje subvencije
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

toxico | 06.04.2017 | 15:53
če bi za vsak razgovor dobil brezposelni recimo 50€ bi se veliko bolj potrudil da bi sploh prišel  do razgovora
Boyzl | 16.06.2010 | 06:28
se strinjam - in predlog kolega Ariela o najemu kredita je prav lepo za lase privlečen. zato, ker nekdo res hoče delati, naj najame kredit?
mnogo mnogo bolj (in dalj časa) visijo tisti, ki se jim ne da redno delat, pridno vlečejo podporo in zraven veselo fušajo in še tam škodujejo državi in seveda tudi tistim davkoplačevalcem, ki prispevke plačujejo.

dalo bi se zadevo dopolniti tudi s tem, da za sofinanciranje prekvalifikacije sopodpiše pogodbo (predzaposlitveno pogodbo) nek delodajalec, ki išče tak kader.
ali pa bi delavca že kar zaposlil (ob subvenciji države) in bi prekvalifikacija potekala vzporedno.
katja | 29.05.2010 | 23:26 Prikaži
Obstaja tudi druga rešitev, če si res želiš opravljati to delo, si najdi delodajalca, ki te bo izučil na delovnem mestu in potem se vpiši v šolo in šolnino za zaposlene baje krije nek evropski sklad za izobraževanje...res pa je, da bi bil lahko zavod tudi bolj fleksibilen, ampak tam čakajo na odobritev ministrstva za delo...na prave si naslovil predlog :)
Matej Novak | 31.05.2010 | 11:02 Prikaži
Sem že poizkusil, samo tega delodajalci ne delajo, ker imajo same stroške s temi programi izobraževanja na delovnem mestu. Dejanko tisto, kar jim Zavod kompenzira je bistveno premalo...oni jim plačajo 100eur na mesec za mentorja, pri tem, ko mentorska plača nekega malo boljšega manegerja košta tudi 1/3 mesečne bruto plače...kar sigurno ni samo 100eur...

poleg tega je tukaj tudi ogromno birokracije, ker delodajalci ne marajo preveč.

Tako da ja...sej v bistvu se mi ne gre samo zame...svoj primer sem pač izpostavil, ker je zaenkrat edini, ki ga poznam... bi bilo fajn nasploh bolj podpirat samoiniciativne iskalce zaposlitve, ker je pač to enostavno fer do njih....ker to, da eni samo letajo od delodajalca do delodajalca po tiste podpise v zaposlitveni dnevnik da jim na zavodu ne težijo, češ, da niso aktivni, v resnici pa nobene zaposlitve ne sprejemjo in samo izžemajo državno blagajno, to ni dobro...to tudi meni ne diši, jaz tega ne delam, ker mi je strošek z energijo in s časom - raje se doma učim in si skušam res ustvarit neke dobre veze za morebiten job, ko pa da letam naokoli samo zaradi formalnosti.

in tak pristop bi morala država podpirat...sej strošek ne bi bil bistveno višji, ker nas je takih iskalcev res malo...morda nekaj promilov, pa še to ne....
katja | 28.05.2010 | 02:15 Prikaži
Ko je bil Drni se je govorilo o vseživljenjskemu izobraževanju....
katja | 28.05.2010 | 00:04
Res je. ZA
Ariel | 27.05.2010 | 11:50 Prikaži
Zakaj se nisi šolal za kaj bolj iskanega? Vzemi kredit, se prekvalificiraj in nato z novo plačo povrni kredit, ne pa viseti na plečih davkoplačevalcev.
Matej Novak | 27.05.2010 | 14:32 Prikaži
1. ne visim na plečih davkoplačevalcev, ker ves denar, ki sem ga dobil v obliki nadomestila, sem sam tudi vplačal v državno blagajno tekom zaposlitve...dejansko mi država samo vrača oz. mi je vrnila denar, ki sem ji ga posodil v teh nekaj letih zaposlitve...malo si poglej, kako te zadeve laufajo.

2.ko sem se vpisoval na fax pri 18 nisem mogel dobro vedeti, kaj bi počel v življenju, tako kot 99% tistih, ki se vpišejo na fax

3. to, da sem brezposeln si nisem sam izbral...delodajalec enostavno ni imel več denarja za me plačevat in me je moral odpustit.

4. takim kot sem jaz, ki tako aktivno rešujemo svoj problem, se lahko ostali samo klanjate...večina brezposelnih dejansko nima ne idej, na samoiniciative, ne pripravljenosti, da bi karkoli naredili, spremenili na sebi, itd itd. večinoma hodijo na zavod gledat, če je kakšna dobra ponudba za službo in to je to...ostalo pa so bolj ko ne pasivni.
katja | 28.05.2010 | 02:28 Prikaži
vse se spremeni in morda te tudi ne veseli, da pa se ti ne smeš spreminjat in, da moraš delati kar te ne veseli, pa je to kršitev  omejevanja osebne svobode o delu. sicer pa taka delovna mesta, ki trenutno potrebujejo delavce in , če se vidi v tem zakaj pa ne? saj piše, da je socialna država, pa ta kaplja v morje, da se bo eden izobrazil, ki bo v letu dni prispevkov vrnil itd. vse priložnosti za vsakogar. razmišljala sm, zakaj delodajalec ne poklice na zavod, da rabi zamenjavo za delavca, ki je šel na bolniško in enega pošjjejo za ta čas na nadomeščanje- organizacija. npr zboli vzgojiteljica, pa še pomočnica, pa imajo rezervo le eno zaposleno in zakaj v tistem trenutku iz zavoda ne napotijo osebo, ki ima izkušnje ali pa kompetence, delat???

ja, če bi nas učili, da se izobražuj za tisto kar si si želel delati, ko si bil še trok, potem se ti pravočasno izpolnijo želje, drugače pa je potrebno še kar nekaj izobraževanja, ampak važno je, da boš uspešen, ker to si si že od nekdaj želel....omejitev vpisa itd. 
Yes | 28.05.2010 | 12:47 Prikaži
Joj joj, ko berem to samovšečnost. . . citiram" takim kot sem jaz ki aktivno rešujemo svoj problem se lahko ostali samo klanjate", "povprečnemu brezposelnemu pa se zdi že presežek če mora namesto z lopato kopati s krampom" itd. Jst vas bi najprej poslala na tečaj "kako biti toleranten in strpen še naprej ko mi preneha pravica do nadomestila za brezposelnost" Matej! Je to tako ne? Dokler ste nadomestilo prejemali pa ste bili bolj tiho. . . Niso dovolj le vaši načrti in sanje in le-ti ne pomenijo da ste aktivni in samoiniciativni in nevem še kakšni kot se opisujete, če ostaja le pri načrtih. Če se vam pa vstavlja pri denarju pa potuhtajte še načrt kako do denarja SAM. SAJ NISTE POVPREČEN BREZPOSELN KOPAJTE S KRAMPOM!!!
Matej Novak | 28.05.2010 | 14:40 Prikaži
samovšečen gor ali dol, a ste sploh prebrali moj predlog? na koncu koncev je le odvisno predvsem vaše mnenje o vsebini, ne pa osebnostna moralka.

Strinjam se, da Zavod v takih primerih ne bi mogel kar vnaprej dajati denarja...bi pa lahko vpeljali tak sistem, da povrnejo sredstva retrogradno - take mehanizme pozna cel svet.

In še nekaj naj vas vprašam: kako naj pridem do rezultatov, če mi država tega ne omogoči?! jaz sem ravno tisti, ki sem prišel z idejami, na strani države pa je, ali mi bo to omogočila ali ne. definitivno, če bi bilo treba kopati s krampom, to bom, ampak do takrat bom skušal uresničit zastavljene si cilje.

namesto, da bi spodbujali samoiniciativnost, skušate zatirati take, kot sem jaz...kako slovensko!! bolj pametno se vam zdi, da bi se špilal nerealiziranega kmeta, kot pa da bi skušal uresničiti svoje sanje...joj joj...koliko nezadovoljstva je v tem narodu!!!
Yes | 29.05.2010 | 13:28 Prikaži
Kdo vam brani vaše sanje in cilje in vašo samoiniciativnost itd? Obračate moje besede! Cilji, vizija in strategija Matej! Če maste tako dobro izdelane ideje, tako srčno željo nekaj postati, doseči potem ni vrag da boste 3000 eur v nekaj letih zaslužili sami s svojim delom. Ste pa vi tipični (nebom rekla Slovenec). . . kje bi vzel in nič naredil?? Marsikje bi morala država priskočiti na pomoč na ravni osnovnega, nadstandard (kar to žal je za našo Slovenijo) si financirajte sami! Lep pozdrav
Matej Novak | 29.05.2010 | 16:53 Prikaži
Jah, težko je zaslužiti, če si brezposeln...ravno zato bi rad opravil še nekaj kvalifikacij, da bom bolj konkurenčen na trgu dela. da pa je 3000 eur nadstandar za slo državo se ne bi strinjal...ogromno slovencev ima premoženja vsaj za nekaj 100000eur, pa hlinijo revščino.
ogromno je recimo delavcev in upokojencev, ki imajo nepremičnin v vrednosti 1 mio in več eur, se pa smilijo naokoli sebi in drugim, ker imajo kao samo 500eur mesečnih prihodkov...naj prodajo nepremičnine in živijo od obresti.


kaj pa porečete na to, da ima recimo romska populacija take privilegije, da če bi bil rom na mojem mestu, bi mu država avtomatsko odobrila ne samo 3000eur za izobraževnje, ampak tudi 5000 in več?!
Yes | 31.05.2010 | 10:52 Prikaži
Pa ste pomislili kaj bi ta predlog prinesel ŠIRŠE? Vam potrebni denar za prekvalifikacijo (ki ni v programu-se pravi ni to neka osnovna izobrazba, če se ne motim imate že končan faks), nekateri pa več mesecev ne dobijo niti prepotrebne zaposlitve. 
Jst pravim, da je potrebno zagotoviti najprej delovna mesta. Kr se dogaja ni nobeni stvari podobno. Toliko se govori o brezposelnemu o njegovem aktivnem iskanju zaposlitve, o njegovih kršitvah...Kje so pa kršitve delodajalcev? Njihove obveznosti so le na papirjih, njihova praksa je čisto drugačna. Dejmo raje vlagat denar v raziskavo in potek vsakega razpisanega delovnega mesta s strani delodajalca. Dejmo raje spremljat kršitve delodajalcev, vsakič ko razpišejo delovno mesto na zavodu za zaposlovanje. In ne boste verjeli, dragi brezposleni, niste sami krivi, da niste službe dobili, mogoče ne spadate v skupino za katero država deli subvencijo delodajalcu, mogoče ima delodajalec že izbranega kandidata, mogoče...
Mogoče menite Matej da napisano nima veze z vašim predlogom, širše gledano ima.
Matej okoli romov pa.. Ne poznam roma ki ima končan faks in mu je zavod za zaposlovanje plačal da nardi še magisterij... če pa mate v mislih kakšne druge socialne transferje pa mogoče res!
Matej Novak | 31.05.2010 | 11:22 Prikaži
jah, magisterij mu ni plačal, sej tudi jaz ne zahtevam, da mi plača magisterij...gre za manjše licence, ki bi mi dvignile vrednost na trgu dela.

se pa strinjam z vašo analizo trga dela...veliko je tudi na delodajalcih...samo je treba nekaj razumet: preživetje v tržnem gospodarstu je precej težje kot v planskem...v planskem ti da vse država, v tržnem pa si povsem odvisen od samega sebe...če se navidez zdi prva opcija boljša, se hitro v praksi izkaže, da je ravno obratno: države s planskim gospodarstvom ali propadejo po nekaj letih ali pa spremenijo svoje gospodarstvo v tržno...torej je na daljši rok bistveno boljše in bolj vzdržno tržno gospodarstvo...kar je tudi normalno...je pa res, da to ustvarja zelo težke in ostre okoliščine za preživetje na nekem trgu...in marsikatera navidez nemoralna poteza delodajalcev je posledica povsem objektivnih okoliščin na trgu...

da pa imajo delodajalci velikokrat že izbrane kandidate....ne velikokrat...vedno, to je edino normalno...dandanes brez vez in poznanstev ne prideš nikamor...tako je povsod in je tudi normalno - valda rajši vzamem delavca po priporočilu oz. poznanstvu kot pa nekega mačka v žaklju.

meni se zdi izziv s strani nekega delavca/brezposelnega, da se pač sam usmeri tako, da bo čimbolj konkurenčen na trgu dela glede na aktualne okoliščine...te so pač krute...in take bodo vedno, torej je na meni/nas, da se sami znajdemo. vloga držav pri tem je, da nas vsaj nekoliko podpre, da se uspemo formirati na tak način, da bomo lažje preživeli na trgu dela.
Yes | 31.05.2010 | 18:25 Prikaži
Matej tržno gospodarstvo že, podjetja pa niso odvisna sama od sebe še zdaleč ne. Vezana so med drugim na zakone, katere kršijo na vsakem koraku ali pa najdejo tako ali drugačno luknjo v zakonu. Sej tega nebomo nikol počistli to vem. Pravim le, da bi morali na zavodu za zaposlovanje aktivno spremljat tudi kršitve delodajalcev, ko bi ti razpisali delovno mesto na zavodu za zaposlovanje.  
Matej Novak | 31.05.2010 | 22:14 Prikaži
Tu se strinjam. In morali bi predvsem nadzirati delodajalce v branažh, kjer je dosti zlorab delavcev. Lahko se pohvalim, da sem tekom mojega iskanja dela "zatožil" že kar nekaj delodajalcev, ki so iskali delavce samo za 2 meseca, za jih na hitro izkoristit potem pa završt. In postopki že tečejo :))

Res je dosti takih delodajalcev, ki zavajajo delavce glede delovnih pogojev...to bi jaz posebno sankcioniral..to,da delodajalec korektno pove delavcu, kaj mu lahko nudi in kaj ne, pa četudi so zelo slabi pogoji, se mi ne zdi obsojanja vredno, ker je vsaj korektno in nezavajajoče...da pa delodajalec laže in zavaje, da pride do delavca, to pa je treba sankcionirat.

Pa tudi bolj mehke oblike nepotizma in klitentelizma se mi ne zdijo preveč nemoralne...pač, dobra plat tega je, da se da marsikaj dobit po vezah :))

Nagrajevanje aktivnih iskalcev zaposlitve

Moj predlog je sledeč:

že 4 mesece sem prijavljen na zavodu za zaposlovanje in zelo aktivno iščem novo zaposlitev. Moji svetovalki praktično ni potrebno narediti absolutno nič, ker sem že sam prišel k njej s podrobno razdelanim programom prekvalifikacije. Imel sem tako časovni plan izpitov za pridobivanje novih licenc in NPK kot tudi stroškovnik.

A lej ga zlomka: svetovalka me je opozorila, da mi zavod ne krije nobenega stroška v zvezi s prekvalifikacijo. Bil sem zgrožen, a se ne gremo v tej državi aktivne politike zaposlovanja? Kako naj si brezposeln privošči prekvalifikacijo v vrednosti 3000eur?!?!? to je vendar nemogoče.

Predlagam torej, da vsem tistim, ki so zares aktivni na področju reševanja svojega položaja brezposelnega, država vsaj 50% subvencionira kot nagrado za aktiven angažma. Ker kot brezposeln si postavljen pred dejstvo: ali prihranke porabiti za hrano in streho nad glavo, ampak tako ostati brez željene prekvalifikacije, s čimer se ti bistveno poslabšajo možnosti za dobiti novo in boljšo službo, ali pa prihranke porabiti za rpekvalifikacijo, a pri tem umreti od lakote pod Savskim mostom.

Moj predlog je povsem realno izvedljiv. Država naj krizo izkoristi za celovit pristop h klesetnju stroškov javnega sektorja in bo potem dovolj za subvencije res aktivnim iskalcem zaposlitve.

1. Moja prekvalifikacija bi stala nekej 3000eur, kar je približno 70% povprečne bruto plače v javnem sektorju. Torej, če oklestimo državne plače za cca. 20% in privačujemo še pri drugih, bolj sistemskih zadevah, bo denarja za res kvalitetno aktivno politiko zaposlovanja "ko u priči".

2.Dejstvo je, da od zdajšnjih 100000registriranih brezposelnih, jih samo nekaj % dejansko aktivno dela na svojem socialno-ekonomskem položaju. Meni osebno je sveotvalka rekla, da sem daleč najbolj angažiran iskalec zaposlitve na mojem uradu za delo. In dejansko je to res: večina brezposelnih samo sesa državo najprej za tisto nadomestilo, potem pa še za socialno pomoč - da bi skušali rešiti svoj problem, to jim na kraj pameti ne pade. Zato pač veliko denarja za te subvencije ne bi bilo potrebno.

Sam osebno skušam zapluti v stroko, ki je diametralno nasprotna moji osnovni formalni izobrazbi, samo zato, ker vem, da bom tako imel boljše možnosti za zaposlitev. Ni enostavno, ampak sem pripravljen se učiti in tudi vložiti nekaj lastnih sredstev. Popvrečnemu brezposelnemu pa se zdi že presežek, če mora namesto z lopato kopati s krampom.

 

Meni se ne zdi pošteno, da se moj primer meri z enakimi vatli kot primeri drugih brezposelnih, ki dejansko nič ne vložijo v reševanje svojega problema. Zavod bi moral spodbujati samoiniciativnost in samoangažiranost in taki primeri, kot sem sam, da me svetovalka sploh ne uspe dohajati zaradi vseh mojih načrtov, bi morali biti posebno nagrajevani, da bi se nam olajšalo pridobiti ustrezno kvalifikacijo in s tem tudi boljšo službo.

Saj pravim, veliko bi mi pomenilo že, če bi mi Zavod plačal 50% potrebnih sredstev.


Ključne besede: brezposelnost brezposelni aktivna politika zaposlovanja zavod za zaposlovanje subvencije