Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dodatek za lojalnost DUTB

3553 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Velikokrat mi kaj dvigne pritisk, tokrat je pa DUTB šel čez mejo. Razumem, da ne morejo ustvarit dobička, vendar PREDLAGAM VLADI, da vloži predlog in izglasuje pravila:

Da DUTB ne sme zaposlenim izplačevati dodatka na lojalnost, ker je po domače povedano, to norčevanje iz davkoplačevalcev. DUTB je kot skrbnik JAVNEGA premoženja odgovoren javnosti in JAVNI interes je, da DUTB naredi profit. Dokler ne delajo profita, ni možno ne vodstvu niti zaposlenim DUTB izplačati nobenih dodatkov, sploh pa ne NAGRAD in podobnega.

Če DUTB kljub temu izplača zaposlenim dodatke na lojalnost iz MOJEGA, DAVKOPLAČEVALSKEGA denarja, se kot davkoplačevalec smem izjasniti ob plačilu dohodnine, da državi ne bom izplačal premosorazmernega deleža, ki je bil izplačan kot omenjeni dodatek zaposlenim DUTB.

Dodatek na lojalnost v ustanovi, ki obstaja par let, je poleg tega tudi logični lapsus. V tem času se še niti ni izkazalo, kdo je dober in kdo ne, sama DUTB pa v tem času ni mogla doživeti vzponov in PADCEV, da bi na podlagi slednjih lahko zaposlene nagrajeval, češ, ostali ste kljub slabim letom.

Se pravi, predlog:

1.) DUTB ne sme izplačevati dodatkov, nagrad, božičnic, dokler ne ustvari dobička vsaj drugo zaporedno leto.

2.) Za letošnje leto in leto 2017 se DUTB prepove zaposlenim izplačevati dodatek na lojalnost.

25 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Andrej Pirman 13 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 11. 2016

Odziv Ministrstva za finance

Ministrstvo za finance kot resorno ministrstvo za področje finančnega sistema pojasnjuje, da je bila DUTB ustanovljena z Zakonom o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (Uradni list RS, št. 105/12, 63/13 - ZS-K in 23/14 - ZDIJZ-C in 104/15; v nadaljevanju: ZUKSB), ki je bil sprejet konec leta 2012 z namenom sanacije bančnega sektorja.

Poslanstvo DUTB je dodatno, poleg opredelitve v ZUKSB, opredelila Vlada Republike Slovenije v Smernicah za delovanje DUTB. V tem dokumentu so podane splošne usmeritve delovanja DUTB.

Temeljni cilj delovanja DUTB je maksimiziranje vrednosti prevzetih terjatev in deležev ter v čim večji možni meri povrniti sredstva davkoplačevalcem. Slednje se davkoplačevalcem povrne na naslednje načine:

  • preko poplačila izdanih obveznic, za katere jamči Republika Slovenija,
  • preko povrnitve vloženega lastniškega kapitala s strani Republike Slovenije ter
  • preko zagotovitve zahtevanega donosa na vloženi kapital v DUTB.

Z vidika določitve prejemkov je pomembna določba sedmega odstavka 8. člena ZUKSB. Ta določa, da ne glede na določbe zakona, ki ureja prejemke poslovodnih oseb v gospodarskih družbah v večinski lasti Republike Slovenije in samoupravnih lokalnih skupnosti, politiko prejemkov članov upravnega odbora DUTB določi skupščina. Skladno s 7. členom ZUKSB naloge in pristojnosti skupščine DUTB izvršuje vlada kot edini delničar.

Navedena politika prejemkov pa velja zgolj za člane upravnega odbora DUTB. ZUKSB ne predpisuje politike nagrajevanja zaposlenih v DUTB in tudi sicer velja poudariti, da so odločitve vodstva te družbe avtonomne in neodvisne, je pa ta družba v skladu z zakonom dolžna pri upravljanju svojih dejavnosti ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika v skladu z načeli preglednosti, učinkovitosti, gospodarnosti in uspešnosti.

Ministrstvo za finance je v okviru nadzora, ki ga izvaja skladno z ZUKSB, v zvezi z dodatki za lojalnost od DUTB zahtevalo pojasnila in interne akte, ki urejajo področje plač in nagrajevanja v družbi. Iz pojasnil DUTB izhaja, da je dodatek za lojalnost del sistema prejemkov in nagrajevanja, ki je namenjen ohranitvi ključnih, izkušenih kadrov, ki predstavljajo konkurenčno prednost uspešnosti DUTB. Dodatek za lojalnost bo tem ključnim kadrom izplačan ob izpolnitvi določenih pogojev in sicer šele v letu 2017 v dveh obrokih, pod pogojem, da je delavec takrat še zaposlen v DUTB. DUTB pojasnjuje, da se je odgovornost ter obremenitev ključnih kadrov po izvedeni reorganizaciji zaradi povečanja produktivnosti DUTB na višjo stopnjo, še povečala.

DUTB je v svojem pojasnilu opozorila tudi na širši kontekst tega dodatka. Navedla je, da je do danes DUTB zapustilo preko 15 visoko kakovostnih sodelavcev, ki jih ni želela izgubiti. Odhodi so imeli močan negativen vpliv na poslovanje družbe in uporaba dodatka za lojalnost je eno od orodji, s katerim DUTB v skladu s svojimi pristojnostmi in zakoni skuša zmanjšati potencialna operativna tveganja, povezana z odhodi sodelavcev. DUTB ocenjuje, da lahko s stroškom, ki v letni masi plač predstavlja 2%, znatno zniža operativno tveganje bodočih odhodov kakovostnih sodelavcev.

Glede na vse navedeno Ministrstvo za finance pričakuje, da je bila odločitev glede takšnega sistema nagrajevanja sprejeta v smeri maksimizacije prevzetega premoženja in ne načrtuje nadaljnjih postopkov v zvezi s predlogom. Pripominjamo še, da se Vlada Republike Slovenije ne more in ne sme vmešavati v poslovne odločitve DUTB, v okviru svojih pristojnosti pa zagotavlja ustrezno pravno okolje delovanja DUTB. Vsi ukrepi, ki jih je Vlada že sprejela ali pa so v pripravi, zasledujejo preglednost in skladnost poslovanja DUTB z vsemi predpisi in dobrimi praksami.

Priloge:

Komentarji