Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

registracija koles - proti preprosti in lahki kraji do lepega zaslužka

3720 OGLEDOV 45 KOMENTARJEV

Vladi predlagam da sprejmejo dodaten zakon za "registracijo" koles, saj je kraja koles v polnem zamahu, ter tatovi preveč enostavno ukradejo in preprodajo kolo, ki za nekatere pomeni edino prevozno sredstvo ali pa so v tisti kategoriji posebno dragih koles, da se lahko že enačijo z vrednostjo enoslednih motornih vozil.

1. registracija bi se opravila na upravni enoti

2. lastnik dobi plastično kartico na kateri bi bila nalepka, nalepka se nalepi na kolo na vidno mesto, kartica se lahko pospravi k ostalim npr bančna kartica, osebna ...

3. na nalepki bi bila samo indentifikacijska koda ki bi se ujemala s tisto napisano na kartici

4.na kartici ni drugih osebnih podatkov, lahko bi se dodala fotografija kolesa(dodatno opcijsko)

5. nalepka na kartici mora biti kos vsem vremenskim vplivom (prevlečena mora biti z tankim slojem pvc, lepilo nalepke mora biti odporno na vročino-pogojno)

6. podatki s kartice in nalepke se morajo popolnoma ujemati

7. podatki s kartice in nalepke so javno dostopni takoj ko se vnesejo v sistem

8. ob registraciji se vpiše v sistem "registrirano"

9. v primeru kraje se dopiše v sistem "registrirano- ukradeno!"

10. ob kraji kolesa je lastnik dolžan obvestiti upravno enoto o spremembi statusa

11. cena izdaje kartice se obračuna po enakem ceniku kot ob izdaji osebne izkaznice

12. izdajatelj kartice je samo upravna enota

13. ob najdbi ukradenega kolesa se le to vrne lastniku, lastnik pa le-to prevzame na policijski postaji v kraju najdbe. ta je preko prijavnega postopka organu obveščen o najdbi

14. če lastnik po 12ih mesecih ne prevzame kolesa na policijski postaji ima ta pravico do prodaje na javni dražbi, podatki pa se izbrišejo

15. za taka kaznjiva dejana se upošteva KZ RS

primer preverjanja po javnem dostopnem spletnem mestu pristojnega ministrstva ali preko aplikacije za pametne telefone, vsakdo bi lahko preveril status kolesa, npr. ob vnosu identifikacijske številke oz oznake bi se pojavil napis registrirano, kar bi pomenilo da je vse v redu, ob prikazu registrirano- ukradeno! bi bil poziv uporabnika, ki bi vnesel tak podatek, da obvesti policijo nemudoma ali pa če bi policija ob redni kontroli našla tako kolo, se izvrši takojšen odvzem, in če bi na kolesu našli nalepko in bi ob preverjanju bil prikazan napis ni podatka, lahko uporabnik sklepa da je kolo ukradeno ter nalepka ponarejena.

predlog podajam zato ker tudi mehanične ovire kot so ključavnice ne ustavijo tatov pred krajami.

16 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K krepki 21 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo ne vidi potrebe po sprejemanju dodatnega Zakona za "registracijo" koles, ker bi bil tak zakon po našem mnenju premalo vsebinski in s tem popolnoma neučinkovit. Takšen poseg bi posegel tudi na druga področja cestnega prometa, predvsem na obstoječe uveljavljene zakonske rešitve na področju varnosti, zato taki možnosti nismo naklonjeni.

Prav tako v uveljavitvi nalepk in plastičnih kartic ter registraciji koles ne vidimo dodane vrednosti. Tak ukrep bi pomenil dodatno administrativno oviro in hkrati naložil dodatno delo Upravnim enotam. Tudi iskanje ukradenih in na ta način evidentiranih koles po našem mnenju ne bi bila nič lažja kot je sedaj, saj bi tatovi po vsej verjetnosti nemudoma nalepko odstranili, na ta način uničili kodo in onemogočili nadaljnjo obravnavo.

Prepričani smo tudi, da število koles, s katerim razpolagajo državljani Republike Slovenije, nikoli ne bi bilo v celoti evidentirano. Brez tega pa predlagana rešitev ne prinaša ustreznega učinka.

Bolj praktično rešitev vidimo v zagotavljanju kvalitetne javne infrastrukture za varno parkiranje koles na frekventnih točkah v mestu in na vozliščih javnega potniškega prometa. V stanovanjskih soseskah pa je to naloga upravnikov večstanovanjskih stavb. Za kratkotrajno varno parkiranje je tako potrebno zagotoviti primerna stojala/naslone za kolesa, na katere se da prikleniti tako okvir kolesa kot obroča, za daljši čas ali parkiranje kolesa preko noči pa se priporoča varno kolesarnico ali parkirišče z osvetlitvijo in zagotovljenim videonadzorom.  

Ker z vidika zagotavljanja sledljivosti ukradenih kvalitetnejših in dražjih koles po našem mnenju nalepke ne bi rešile problema, je bolj smiselna vgradnja čipa z oddajanjem GPS signala v okvir kolesa, vendar je to odločitev posameznika oziroma ponudbe proizvajalcev koles.

Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.

Komentarji