Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Splošni uspeh v srednji šoli kot aritmetična sredina končnih ocen posameznih predmetov

30867 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Trenutni odstavek (3) 19. člena Pravilnika o ocenjevanju znanja v srednjih šolah je malce preohlapen in nenatančen, saj ne razlaga vseh primerov nabora in kombinacij končnih ocen, ki tvorijo dijakov splošni uspeh. Zaradi njegove ohlapnosti je odstavku (3) dodan odstavek (4), ki je prav tako nekoliko sporen, saj v praksi dopušča zelo subjektivno obravnavo dijaka, katerega ocene odstopajo od meril iz odstavka (3).

Trenutni člen:

19. člen

(splošni uspeh)

(1) Oddelčni učiteljski zbor, v izobraževanju odraslih pa strokovni aktiv, potrdi na predlog razrednika splošni uspeh dijaku po tem, ko ta uspešno opravi vse obveznosti, določene z učnim načrtom oziroma katalogom znanj.

(2) Splošni uspeh se določi kot: odličen, prav dober, dober in zadosten.

(3) Dijak doseže:

– odličen splošni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno odlično (5), pri ostalih pa z oceno prav dobro (4),

– prav dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno prav dobro (4), pri ostalih pa z oceno dobro (3),

– dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno dobro (3), pri ostalih pa z oceno zadostno (2),

– zadosten učni uspeh, če je pri več kot polovici predmetov ocenjen z oceno zadostno (2), pri ostalih pa z oceno pozitivno.

(4) Pri določanju splošnega uspeha, če gre za odstopanje od meril iz prejšnjega odstavka, se upošteva dijakovo znanje in napredek, prizadevnost, delavnost in samostojnost v vzgojnem in izobraževalnem procesu ter odnos do izpolnjevanja obveznosti. Splošni uspeh na predlog razrednika, učitelja, ki dijaka poučuje ali ravnatelja, določi oddelčni učiteljski zbor, v izobraževanju odraslih pa strokovni aktiv.

Primer: Dijak ima skupno 12 predmetov, od tega ima 11 zaključenih z oceno odlično (5), enega pa z zadostno (2). Kakšen bi bil njegov splošni uspeh? Kaj pa če bi imel eno oceno dobro (3), vse ostale pa odlično (5)? Pa če bi imel šest ocen dobro (3) in šest odlično (5)? Trenutni pravilnik ne specificira, kaj se zgodi v takih primerih. Vse je prepuščeno subjektivni presoji razrednika/učitelja/ravnatelja. Poleg tega pa je zborovanje učiteljev za določanje splošnega uspeha posameznega dijaka, ki odstopa od meril trenutnega odstavka (3) 19. člena, zanje tudi zares čas jemajoče.

Končne ocene pri posameznih predmetih naj bi bile med seboj enakovredne, saj naj bi tudi predmeti bili med seboj enakovredni, četudi včasih prihaja do raznih favoriziranj določenih predmetov. Iz vsega navedenega je čutiti potrebo po objektivizaciji in avtomatizaciji pravilnika. Za določanje končnega uspeha dijaka se statistično gledano zdi metoda aritmetične sredine kot srednje vrednosti povsem ustrezna, saj kot že rečeno naj bi bile končne ocene predmetov med seboj enakovredne.

Ob predpostavki, da so končne ocene vseh predmetov enakovredne, torej predlagam, da se spremeni odstavek (3) in po potrebi črta odstavek (4) 19. člena Pravilnika o ocenjevanju znanja v srednjih šolah.

Predlagana sprememba:

19. člen

(splošni uspeh)

(1) Oddelčni učiteljski zbor, v izobraževanju odraslih pa strokovni aktiv, potrdi na predlog razrednika splošni uspeh dijaku po tem, ko ta uspešno opravi vse obveznosti, določene z učnim načrtom oziroma katalogom znanj.

(2) Splošni uspeh se določi kot: odličen, prav dober, dober in zadosten.

(3) Dijak doseže:

– odličen splošni uspeh, če je aritmetična sredina ocen predmetov na intervalu [4˙50, 5˙00]

– prav dober učni uspeh, če je aritmetična sredina ocen predmetov na intervalu [3˙50, 4˙50)

– dober učni uspeh, če je aritmetična sredina ocen predmetov na intervalu [2˙50, 3˙50)

– zadosten učni uspeh, če je aritmetična sredina ocen predmetov na intervalu [2˙00, 2˙50)

18 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR DavidLove 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 9. 2016

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Preverjanje in ocenjevanje znanja je pomemben segment znotraj sistema vzgoje in izobraževanja, zato je vedno deležno velike pozornosti in seveda tudi kritik. Pravilnik o ocenjevanju znanja v srednjih šolah (Ur. list RS, št. 60/10; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik) je postopkovni pravni akt, ki na državni ravni ureja ocenjevanje znanja ter napredovanje in ponavljanje letnika za dijake in udeležence izobraževanja odraslih po javno veljavnih izobraževalnih programih srednjega splošnega izobraževanja, srednjega strokovnega in tehniškega izobraževanja ter nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja.

Pretirana regulacija zato ni smiselna, saj je treba upoštevati specifike in zahtevnosti različnih vrst izobraževalnih programov kot tudi šolam, ki so pristojne za izvedbo izobraževalnih programov, dopustiti določeno stopnjo avtonomije. Šola skozi celo šolsko leto spremlja dijakovo delo in napredek, zato lahko tudi strokovno presoja o njegovih dosežkih.

Vsekakor je temeljni cilj šole dijake spodbujati k odličnosti in k doseganju učnih ciljev, vendar pa morajo za svoje dosežke prevzeti odgovornost tudi dijaki. V skladu z 11. členom Pravilnika ima šola možnost, da določene določbe konkretizira s sprejemom Šolskih pravil ocenjevanja znanja. Na podlagi navedenega menimo, da sprememba Pravilnika ni smiselna.

Priloge:

Komentarji