Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Financiranje strankarskega medija

3438 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Zanima me kako lahko državno podjetje finacira strankarski medij.Kako je lahko Pošta Slovenije,ki je v državni lasti finacira strankarsko TV v tem primeru "Nova TV" s tem,daj je plačala objavljen oglas.Kakšni so kriterji v katerem mediju bo državno podjetje reklamiralo svoje storitve.Prav tako Pošta Slovenije reklamira v časopisu Reporter,ki v medijskem prostoru ne pomeni skoraj nič.

14 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Tikoviko 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 8. 2016

Odziv Ministrstva za finance

Najprej je treba poudariti, da je Pošta Slovenije d.o.o. pravna oseba, ki skladno s 3. členom Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 - uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13 in 55/15) na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost kot svojo izključno dejavnost. Pridobitna dejavnost po tem zakonu je vsaka dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička. Slednjega je mogoče pridobivati na različne načine, med drugim preko pridobivanja kupcev oz. uporabnikov svojih storitev, kar se običajno doseže s pomočjo oglaševanja.

Kot drugo pa je treba ločiti med pojmom financiranja, ki pomeni denarno omogočati kako delo oz. dejavnost in pojmom oglaševanja, ki je opredeljeno z Zakonom o medijih (Uradni list RS, št. 110/06 uradno prečiščeno besedilo, 36/08 - ZPOmK-1, 77/10 - ZSFCJA, 90/10 - odl. US, 87/11 - ZAvMS, 47/12, 47/15 - ZZSDT, 22/16 in 39/16). Oglaševalske vsebine po tem zakonu so oglasi in druge vrste plačanih obvestil (v nadaljevanjem besedilu: oglasi), katerih objavo naroči pravna ali fizična oseba z namenom, da bi s tem pospeševala pravni promet proizvodov, storitev, nepremičnin, pravic ali obveznosti, pridobivala poslovne partnerje, ali si v javnosti ustvarjala ugled in dobro ime. Oglasi se objavljajo za plačilo ali drugo podobno nadomestilo ali z namenom samooglaševanja. Dejstvo, da se oglasi praviloma objavljajo za plačilo, še ne pomeni, da je objavo posameznega oglasa v določenem mediju mogoče enačiti s financiranjem tega medija. Posamezna objava oglasa namreč še ne omogoča delovanja nekega medija.

Odločitev, v katerih medijih bo posamezen oglas objavljen, je ne glede na državno ali zasebno lastništvo družbe v pristojnosti poslovodstva oz. ustrezno pooblaščene osebe te družbe. V zvezi z domnevno povezavo med družbo in navedenimi mediji na podlagi domnevne strankarske pripadnosti pa je treba poudariti, da je še mnogo drugih spletnih medijev oz. portalov objavilo oglasno sporočilo Pošte Slovenije d.o.o.. Navajamo nekaj primerov, ki smo jih zasledili:

http://www.delo.si/oglasnosporocilo/posta-slovenije-sodobna-tudi-z-informacijsko-podporo-internim-izobrazevanjem.html

http://www.finance.si/8846105

http://akademija.finance.si/8845516

http://www.politikis.si/?p=168195

http://siol.net/novice/sloveniia/dobrodelna-akcija-goste-sloveniie-in-zveze-prijateljev-mladine-slovenije-422871

http://www.racunovodja.com/clanki.asp?clanek=9187

http://www.vecer.com/clanek/201304155906089

http://www.vecer.com/dostava-posiljk-prilagojena-vasim-zeljam-in-potrebam-6237304

http://data.si/blog/2016/04/04/digitalni-postar-posljite-posto-hitreje-ceneje-zanesljivo/

http://www.maribor24.si/na-sceni/s-posto-na-nepozabne-pocitnice/17538

Priloge:

Komentarji