Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

pametni semaforji

2746 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Takle predlog sem podal pred 5 leti in ga ponavljam, ker se ni zgodilo nič. Niti enega pametnega semaforja v Ljubljani. Niti enega semaforja s priporočljivo hitrostjo. "Predlagam, da se semaforizirana križišča začnejo opremljati z opremo, ki bi omogočila boljše izkoriščanje zelenega vala, s tem boljši pretok skozi križišča, manjšo izgubo časa, nižje emisije škodljivih plinov, manjše izdatke za gorivo, manj živčnosti ... Ena taka možnost je montaža tabel (semaforčkov) s priporočljivo hitrostjo, s katero naj voznik vozi, da bo v naslednjem križišču prišel na zeleno luč. Ker so semaforji (vsaj v Ljubljani) v glavnem med seboj povezani, to ne bi bil večji problem. Kot zanimivost naj povem, da je pred kakimi 40 leti en podoben semaforček stal za križiščem Slovenske in Zoisove in kazal, ali naj vozniki vozijo 40, 50 ali 60 km/h, da bodo na Šubičevo prišli na zeleno. Ker ni ustavljanja in vnovičnega speljevanja, je tudi pretočnost mnogo večja. Druga možnost (skupaj s prvo) je namestitev opreme, ki s pomočjo ustreznih senzorjev prepoznava obremenjenost določenih smeri in glede na to prilagaja dolžino semaforskih intervalov. Tako pa danes večkrat vidimo, kako gori zelena luč v smeri brez enega vozila, v prečni smeri pa so nepregledne kolone. Taka tipala v tleh so ponekod že bila montirana, lahko bi dodali tudi optična tipala in tako opremo namestili v najbolj prometne smeri. Primerno bi bilo potrebno tudi optimizirati SW." Takle pa je bil takrat odgovor: "Odziv Ministrstva za promet Ministrstvo za promet si prizadeva, da bi bila prometna ureditev na naših cestah takšna, ki bi v prvi vrsti zagotavljala čim večjo varnost vseh udeležencev cestnega prometa, hkrati pa bi zagotavljala tudi večjo pretočnost prometa, ki iz leta v leto narašča. Zato tudi spremljamo razvoj tehnoloških rešitev in jih poskušamo čim prej uporabiti tudi na našem cestnem omrežju. Upravljavci na državnih cestah že nameščajo sodobna tehnična sredstva (tudi v križiščih), ki povečujejo pretočnost prometa in posledično zmanjšujejo emisije toplogrednih plinov ter zmanjšujejo slabo voljo udeležencev cestnega prometa. Dejstvo je, da ni moč vsega narediti naenkrat, so pa naše aktivnosti usmerjene vsekakor v zlasti najbolj prometno obremenjena okolja. V mestih so ceste v pretežni meri v lasti občin in z njimi upravljajo občinski upravljavci. Slednje pomeni, da tudi prometno ureditev na teh cestah določajo občinski upravljavci. Se pa Ministrstvo za promet zaveda tudi problematike, ki ste jo izpostavili v vaši pobudi, zato smo že pred časom pričeli z aktivnostmi čim tesnejšega sodelovanja z lokalnimi skupnostmi, saj smo prepričani, da je potrebno udeležencem cestnega prometa ustvariti prijazno in varno prometno okolje neodvisno od tega, kdo upravlja s posamezno cesto, ki je v javni uporabi. Glede na navedeno bomo vašo pobudo v prvi vrsti predstavili občini Ljubljana, ki ste jo omenili v dopisu in apelirali na njihove pristojne organe s ciljem, da zadevo proučijo in jo uporabijo tudi v praksi, saj mora biti naš skupen cilj v prvi vrsti varen cestni promet, ki ob vseh varnostnih standardih še vedno zagotavlja ustrezno mobilnost uporabnikov."

22 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 62 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 2. 2020

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Prvenstvena naloga pristojnega ministrstva za infrastrukturo je priprava ustrezne regulative, ki omogoča ustrezno prevoznost in pretočnost cestnega omrežja, uporabo tehnično skladnih vozil v prometu ter racionalizacijo delovanja in usklajevanja standardov na področju vodenja prometa. Urejenost teh področij omogoča hitro, nemoteno in varno odvijanje prometa ter varnost udeležencev cestnega prometa. Organizacijska naloga vodenja prometa sodi na upravljavski nivo.

Mestna občina Ljubljana ima na svojem cestnem omrežju preko 300 semaforiziranih križišč in prehodov za pešce. Vsa križišča in prehodi so povezani v Center za upravljanje, kjer so razdeljena v prometne cone, na podlagi katerih delujejo različni krmilni programi z usklajevanjem semaforjev med seboj. Prometno odvisne naprave podaljšujejo fazo v posamezni smeri glede na količino prometa in so spremljane preko vgrajenih talnih zank, mikrovalovnih detektorjev ali video detekcije. Prav tako je večina križišč opremljenih v LED tehnologiji, glede na uredbo o zelenem javnem naročanju. Nekatera križišča imajo odštevalne prikazovalnike, ki prikazujejo posamezni čas faze, prav tako pa je tudi veliko prehodov za pešce opremljeno z odštevalnimi prikazovalniki časa. Vsa navedena oprema je vgrajene glede na prometne potrebe in finančne zmožnosti.

Ob tem je potrebno poudariti, da je v zadnjem času tako na državnih, kakor tudi na občinskih cestah zabeležen občutno povečan promet motornih vozil, kar pa se pozna pri pretočnosti prometa. Iz tega razloga se težko zagotavlja pretočnost v križiščih glede na to, da so prometni tokovi običajno povečani v vseh smereh. Promet je namreč dinamična zadeva, kjer morajo udeleženci spremljati prometne razmere, na pa da se med vožnjo ukvarjajo s telefoniranjem, pisanjem sporočil in drugimi kozmetičnimi opravili, ne spremljajo pa prometa.

Zadnji trendi na področju trajnostne mobilnosti prinašajo ukrepe, s katerimi se vzpostavlja primerne oblike javnega prometa, ki bodo razbremenile urbana središča, na področju cestne infrastrukture pa se izvajajo projekti, kjer se tranzitni in lokalni promet ne prepletata med seboj.

Komentarji