Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Študentsko delo - Zakon o malem delu
Tipsy
Ogledov: 4644
Predlog poslan 05.05.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 05.05.2010 11:06:56

  Predlog   Število glasov   Komentarji (9)   Popravki predloga  

Podajam predlog za popolno ukinitev t.i. študentskega dela.

Sem tudi proti Zakonu o malem delu,

- ki spet dodatno komplicira in ustvarja še en nepotreben zakon, ker bi se lahko obstoječega popravilo in dopolnilo, 

- dodatne zahteve za državno birokracijo (komplicira delitev prispevkov/davkov na malo delo).

- spet se bo ustanavljalo neke posebne posredovalnice tega dela in napotnice

- s postavljanjem urnih postavk popolnoma razvrednoti ceno dela in delavca.

Veliko nepotrebnega dela za nekaj kar se bo spet pokazalo kot anomalija na trgu.

 

Predlagam, da se ne uvaja novih oblik dela, ampak da lahko študentje in upokojenci delajo kar preko obstoječih oblik npr. Pogodbe za določen čas (tako kot v drugih državah). Njihovi prispevki in davki pa naj bodo v taki višini kot od vseh ostalih delavcev (da bodo/mo vsi za delodajalce enako konkurenčni), imajo naj tudi iste pravice (pokojninska doba, zdr. zavarovanje, ipd). Študentje in upokojenci pa naj dobijo preveč plačane davke nazaj z uveljavljanjem olajšav pri dohodnini.

Študentsko delo je že sedaj huda konkurenca rednim delavcem, tudi z omejevanjem del. ur, kot to predlaga novi zakon, se bo to delo še vedno lahko zlorabljalo in bo konkuriralo izkušeni delovni sili.

 

Študentsko delo je slabo, ker:

- študentje, ko doštudirajo ne morejo dobiti rednih služb

- izkušeni delavci  ne dobijo rednega dela za nedoločen čas

- še vedno bodo delali tudi drugi na te napotnice

- nizke urne postavke študentskega dela zbijajo plačila drugim delavcem (absolutno je neprimerno, da bi država regulirala te urne postavke, cene dela naj postavi trg ).

Po zakonu o malem delu naj bi bila max bruto urna postavka 8 eur, kar popolnoma razvrednoti tako delo, kot študente, kot vse ostale delavce. Iz izkušenj  lahko povem, da študentje že sedaj težko sprejmejo delo pod 5 eur/h, saj jim to že skoraj  potnih stroškov ne pokrije.

 

Država naj  vsem delavcem/zaposlenim (brez izjem) omogoči normalno stopnjo prispevkov in davkov, da bomo lahko od slovenskih plač živeli ne samo životarili!

To je edini način za zmanjšanje dela na črno.


Ključne besede študentsko delo, davki in prispevki, zakon o malem delu, delo na črno
Kategorija: Socialne zadeve

Priloge:

Zadnji komentarji:

slovenec1991 | 01.06.2014 | 16:50
zakon o malem delu je NUJEN in je SKRAJNI CAS da se da sprejme.

zakon o malem delu ureja področje dela, kjer je trenutno več ali manj "razpaseno".

končo bo tudi student nekaj veljal, končno se bo  tvoje-studentsko delo nekje poznalo, koncno bo tekla delovna doba itn in se veliko plusov... 
vedet pa morate da ima vsaka stvar tudi slabo stran, tudi tukaj so dolečene slabosti, ampak je zadeva BISTVENO BOLJŠA OD študentskega dela.

poleg tega da je zakonsko določena tudi minimalna urna postavka, do tega da delodajalca "sili k zaposlitvi" in se marsi kaj.

pomislite.

lp
amarita | 22.06.2011 | 12:29
Res je, ne rabimo nove zakonodaje, najmanj pa nekega zakona o malem delu. Država lahko naredi red, če hoče. Vse kar ni občasno ali začasno delo, ki ima v zakonu točne definicije je delovno razmerje in če je delovno razmerje je podvrženo vsem prispevkom iz dela po veljavni zakonodaji.

Če ima država interes to urediti bo uredila, če ga nima, bo šlo naprej po starem in je vsake besede škoda.
daregre | 02.06.2010 | 19:52
Nek način organiziranega začasnega dela je potreben za vse, ki niso redno zaposleni.
V komentarjih za ukinitev vidim predvsem tiste, ki nimajo izkušnje z brezposelnostjo.
Ljudje, ki zgubijo službo so totalno marginalizirani in obsojeni na socialno pomoč, da ne govorimo o razvrednotenju človeka, psiholoških problemih itd.

"Malo delo" je treba izenačiti za vse. S plačevanjem davkov in prispevkov! Z neprofitnimi (!!!) institucijami, ki bodo za to skrbele.

Kar se tiče kakršne koli restrikcije na tem področju za študente, pa je nujno najprej vzpostaviti UČINKOVITO in dosledno (ne zgolj socialno) štipendijsko politiko, ki smo jo nekoč vsaj delno že imeli. To pomeni davčne spodbude za kadrovske štipendije, dokler kadrovska politika v podjetjih ponovno ne zaživi v polni meri, in tudi štipendiranje na občinskem, regionalnem in državnem nivoju, tako po kriterijih deficitarnih kadrov,kakor tudi sociale.
Nujna je tudi UKINITEV plačljivega študija v javnih šolah, saj jih vsi financiramo (!!!) in bodo tudi študenti lahko manj delali.

Brez tega sem PROTI vsakim spremembam na področju dela za študente, še posebej proti restriktivnim, PROTI reševanju socialnega problema upokojencev na ta način, vendar ZA ureditev možnosti malega dela za vse brezposelne, da bodo lahko preživeli in financirali študij svojih otrok.

Tipsy | 02.06.2010 | 14:28
 
Če bo zakon o malem delu sprejet, bo mogoče kakšen pozitiven premik, pravim mogoče, čeprav ga ne res vidim razen to, da se študentom plačuje pokojninska doba.

Mislim, da bo znalo prej biti veliko negativnih, npr. 

- brezposelni in upokojenci bodo konkurirali ne samo študentom ampak tudi redno zaposlenim, saj bodo cenejši + zmeraj več jih je. 

- s.p.ji ki sedaj komaj preživijo bodo raje zaprli s.p. in šli na zavod in delali preko teh napotnic, kar pomeni še manj pobranih prispevkov za državo. 

- če bo sprejet zakon o obvezni delitvi dobičkov delavcem lahko vidimo, da bodo delodajalci zaposlovali mogoče samo še preko s.p.ja in napotnic, se pravi bodo imeli delavci preko rednih pogodb še manj služb.

Itak država si je zadala eno pot, drugi pa moramo slediti. Da so zgrešili pot se bodo zavedli šele čez nekaj let. Sicer pozdravljam pozitivne spremembe zakonodaja vendar me skrbi da to ni ena izmed njih.
BV | 20.05.2010 | 19:16
 
jaz podpiram zakon, dejansko ne vidim negativnih stvari. Zelo pomembno se mi zdi da se študentski servisi ne bodo mogli več okoriščati z delom študentov. Slednji so izrabili študente, jih obrnili sebi v prid, v resnici pa oni izkoriščajo študente. res prava svinjarija s strani študentskih servisov. Ter lahkomiselnosti študentov. Boste videli, če bo zakon sprejet, čez eno leto kako boste potem razmišljali. Še ena poglavitna prednost malega dela je, da tisti študentje ki so imeli status le za to da so delali in ne zaradi dela ob študiju, bodo rešeni iluzije da je študentsko delo bolje plačano kot redno delo. 
Tipsy | 21.05.2010 | 09:02
 
Dvomim, da je zakon o malem delu tisto kar bo rešilo situacijo. Bojim se, da bo ta zakon samo povečal sivo ekonomijo. Del se bo plačal na napotnico, del pa na roke v  gotovini. 

Napotnico se bo dalo kontrolirat, gotovino nikakor. Že sedaj podjetja izplačujejo del plač v gotovini,  ker je obdavčitev previsoka. Tako, da tudi situacija izven študentskega dela v rednem delu nič prav rožnata pri nas.

Mislim, da gremo v napačno smer s prevelikimi koraki.
katja | 06.05.2010 | 12:50
Se 100% strinjam s tvojim predlogom!!! Škoda, ker je potrebno tako dolgo tuhtati preden se kakšen zakon spremeni, če se sploh....ko smo razglasili krizo, bi jo morali začeti reševati v tej smeri, ampak nikoli ni prepozno.

Vsem študentom in dijakom bi morali obrazložiti, kaj je socialna in pravna država in kako deluje in bi morda le doumeli, da brez davkov ni socialne države in brez pravičnosti ni pravne države.

Študentsko delo - Zakon o malem delu

Podajam predlog za popolno ukinitev t.i. študentskega dela.

Sem tudi proti Zakonu o malem delu,

- ki spet dodatno komplicira in ustvarja še en nepotreben zakon, ker bi se lahko obstoječega popravilo in dopolnilo, 

- dodatne zahteve za državno birokracijo (komplicira delitev prispevkov/davkov na malo delo).

- spet se bo ustanavljalo neke posebne posredovalnice tega dela in napotnice

- s postavljanjem urnih postavk popolnoma razvrednoti ceno dela in delavca.

Veliko nepotrebnega dela za nekaj kar se bo spet pokazalo kot anomalija na trgu.

 

Predlagam, da se ne uvaja novih oblik dela, ampak da lahko študentje in upokojenci delajo kar preko obstoječih oblik npr. Pogodbe za določen čas (tako kot v drugih državah). Njihovi prispevki in davki pa naj se delijo tako kot od ostalih delavcev (s tem, da se upokojencem ne obračunava prispevkov za SPIZ, kot tudi ne omejuje izplačil pokojnin), imajo naj tudi iste pravice (pokojninska doba, zdr. zavarovanje, ipd).

Študentsko delo je že sedaj huda konkurenca rednim delavcem, tudi z omejevanjem del. ur, kot to predlaga novi zakon, se bo to delo še vedno lahko zlorabljalo in bo konkuriralo izkušeni delovni sili.

 

Študentsko delo je slabo, ker:

- študentje, ko doštudirajo ne morejo dobiti rednih služb

- izkušeni delavci  ne dobijo rednega dela za nedoločen čas

- še vedno bodo delali tudi drugi na te napotnice

- nizke urne postavke študentskega dela zbijajo plačila drugim delavcem (absolutno je neprimerno, da bi država regulirala te urne postavke, cene dela naj postavi trg ).

Po zakonu o malem delu naj bi bila max bruto urna postavka 8 eur, kar popolnoma razvrednoti tako delo, kot študente, kot vse ostale delavce. Iz izkušenj  lahko povem, da študentje že sedaj težko sprejmejo delo pod 5 eur/h, saj jim to že skoraj  potnih stroškov ne pokrije.

 

Država naj  vsem delavcem/zaposlenim (brez izjem) omogoči normalno stopnjo prispevkov in davkov, da bomo lahko od slovenskih plač živeli ne samo životarili!

To je edini način za zmanjšanje dela na črno.

 

 

 

 

 


Ključne besede: študentsko delo, davki in prispevki, zakon o malem delu, delo na črno
mizerja | 05.05.2010 | 10:05
Načeloma se strinjam s predlogom. Vendar če želimo zajeziti delo na črno, potem mora biti vsak delavec za delodajalca z vidika davkov in prispevkov enako drag (ne glede na to ali je študent ali pa upokojenec). Študent pa s pravico do uveljavljanja splošne olajšave pri dohodnini (seveda če bo le občasno delal) praktično ne bi plačeval dohodnine.
Tipsy | 05.05.2010 | 10:21
 
Hvala. Se strinjam, treba je narediti konkurenčno okolje za vse delavce in za vse enako.  

Predlog popravljen. :-)

Zakon o malem delu bo po mojem zelo drag za izvajanje - že samo uvedba in vzdrževanje posebnega sistema za eNapotnice, posebna delitev prispevkov, kontrola izvajanja, itd. Premalo učinka za tolikšne stroške. Mogoče to res deluje v Nemčiji ampak naš trg je specifičen in to ne bi pozitivno vplivalo nanj, vsaj ne v taki meri, da bi se nam to splačalo. Upam, da ga ne bodo prehitro sprejeli.