Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

sprememba zakona o upravnikih

3142 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

sedanji zakon o upravnikih se je pokazal, da je zelo slab. upravniki namreč v večini ne opravljajo pošteno in transparentno svojega poslanstva. delujejo precej neodgovorno in ne upoštevajo mnenja etažnih lastnikov ,ter delujejo samovoljno in na škodo stanovalcev ter v škodo etažne lastnine. večino odločitev sprejemajo samovoljno in brez soglasja etažnih lastnikov. večino tudi ne izbirajo najugodnejše izvajalce storitev, ter nikakor ne upoštevajo mnenja etažnih lastnikov.

zato predlagam ,da se ta zakon spremeni ,da bodo imeli etažni lastnikij več pravice odločanja in soudeležbe pri vseh naročilih. predlagam tudi, da se na enostavnejši način da odpoved upravnikom ,kateri ne izpolnijo pričakovanja etažnih lastnikovj(ne delujejo transparentno,delujejo v škodo etažni lastnini,se vedejo arogantno,ignorirajo etažne lastnike,...).

16 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR sly 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 11. 2015

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

V RS ne poznamo zakona o upravnikih. Materijo urejata Stvarnopravni zakonik in Stanovanjski zakon ter tudi druga relevantna zakonodaja. Vsebina veljavnega Stanovanjskega zakona ne daje podlag za kakršno koli samovoljo upravnikov, saj so upravniki pooblaščenci etažnih lastnikov in morajo izvajati sklepe etažnih lastnikov ter pri svojem delu upoštevati interese etažnih lastnikov. Etažni lastniki prosto izberejo upravnika na trgu in z njim sklenejo pogodbo, v kateri med drugim določijo pooblastila upravnika in njegove dolžnosti, ceno upravljanja in čas, za katerega je pogodba sklenjena.

V javni razpravi je predlog sprememb in dopolnitev stanovanjskega zakona, ki sledi cilju nadgradnje področja upravljanja v smislu večje transparentnosti in večjega nadzora s strani inšpekcijskih služb.

Predvideva se ločene račune rezervnih skladov in sicer za vsako stavbo posebej, prav tako bo upravnik dolžan za vsako stavbo posebej odpreti transakcijski račun za sredstva obratovanja in vzdrževanja, hkrati pa bo moral upravnik za vsakega etažnega lastnika voditi ločeno knjigovodsko evidenco. Nadzornim odborom etažnih lastnikov bo dana pravna podlaga, na osnovi katere bodo lahko vpogledali v vse pogodbe, sklenjene s tretjimi osebami glede poslov obratovanja in vzdrževanja.

Poenostavlja se tudi vpis v register upravnikov, s čimer se bo preprečilo dvojne položnice.

Kar se tiče odpovedi pogodbe o opravljanju upravniških storitev pa že veljavni zakon določa, da lahko etažni lastniki kadarkoli, brez navedbe razlogov, pogodbo odpovedo z devetdeset dnevnim odpovednim rokom. Če pa upravnik krši pogodbo ali določila zakona, mu etažni lastniki lahko odpovedo pogodbo brez odpovednega roka. Za odpoved pogodbe zadošča, enako kot za sklenitev, soglasje več kot 50% etažnih lastnikov glede na njihove solastniške deleže.

Predlog zakona tudi širi pooblastila stanovanjske inšpekcije, ki bo tako učinkoviteje nadzirala izvajanje zakona.

Priloge:

Komentarji