Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprememba zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)

7827 OGLEDOV 34 KOMENTARJEV

Spoštovani,

zaradi vedno večjega navala beguncev, predlagam oz. kot državljan RS naprošam vlado, da omogoči hitro urejanje orožne listine, nabavo varnostnega orožja, nošenje le tega ter nabavo streliva, brez dokazovanja, pri navedbi razloga: "Varovanje osebne lastnine in življenja pred kriminalnimi dejanji, ki se utegnejo zgoditi v bližnji prihodnosti" (dopolnitev 17. člena zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)).

Takšnemu načinu nabave orožja naj se dodajo naslednje zahteve:

  • Pregled pri psihologu/psihiatru, ki ga vnaprej določi ministrstvo, za ugotavljanje sposobnosti nošnje orožja, psihične stabilnosti in sposobnosti reakcij v stresnih situacijah
  • Pregled pri zdravniku, ki ga določi ministrstvo
  • Uspešno opravljen tečaj o ravnanju z orožjem

Trenutni zakon razumem, da se mi, kot nezaposlenemu v policiji, vojski ali varnostni službi, najprej mora nekaj zgoditi, da smem nabaviti varnostno orožje - to pa žal ne pride v poštev. Rad bi za svojo varnost in varnost domačih poskrbel preden bo val beguncev tukaj.

Kot vemo, se val beguncev hitro širi čez Srbijo proti Madžarski, Hrvaški in Sloveniji - Avstrija in Italija imata vso pravico zapreti državno mejo in jo najverjetneje tudi bosta, dočim Madžarska jo je že. Dvomim pa v zaprtje in varovanje slovenske meje - torej bo veliko beguncev, brez denarja, ostalo pri nas, kar bo znatno zvišalo kriminaliteto, uboje, posilstva, rope... Verjamem, da bi se mnogi državljani radi pri tem zaščitili tudi z orožjem, zato vas prosim, da nam pri tem stopite nasproti. Policija je sicer v Sloveniji dokaj odzivna - že na prometno nesrečo se odzovejo v okoli 10-15 minutah, vendar so včasih odločilne že sekunde. Še posebej pri nepričakovanih vdorih, ropih in podobnih kriminalnih dejanjih pri katerih gre za faktor presenečenja.

Prosim vas, za ugodno rešitev te prošnje

Lep pozdrav

25 glasov

19 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matthias 12 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 10. 2015

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Ministrstvo za notranje zadeve je 24. 9. 2015 prejelo predlog 6953-253, v katerem predlagatelj predlaga dopolnitev 17. člena Zakona o orožju, ki v prvi alineji prvega odstavka določa, da ima posameznik upravičen razlog (4. točka drugega odstavka 14. člena tega zakona) za izdajo orožne listine, če dokaže, da je njegova osebna varnost ogrožena v tolikšni meri, da bi za zagotovitev le-te potreboval varnostno orožje. V zvezi s to določbo predlagatelj predlaga spremembo na način, da se posameznikom omogoči hitro urejanje izdaje orožnih listin za orožje iz razloga varnosti (varnostno orožje) brez dokazovanja upravičenega razloga. Po drugi strani, pa je potrebno to določbo dopolniti z izpolnjevanjem pogojev, da posameznik opravi pregled pri psihologu/psihiatru, ki ga določi ministrstvo, za ugotavljanje sposobnosti nošenja orožja, psihične stabilnosti in sposobnosti reakcij v stresnih situacijah, oziroma opravi pregled pri zdravniku, ki ga določi ministrstvo, itd.

Predlagatelj svojo pobudo utemeljuje z okoliščino vse večjega števila beguncev, ki prihajajo čez Srbijo proti Madžarski, Hrvaški in Sloveniji. Veliko beguncev bo ostalo pri nas brez denarja kar bo znatno zvišalo kriminaliteto, uboje, posilstva, rope itd. Predlagatelj verjame, da bi se mnogi državljani radi proti tem pretečim nevarnostim zaščitili tudi z orožjem, zato prosi, za ugodno rešitev predloga.

1. Splošno o orožju: Orožje je skozi zgodovino ohranilo svoj namen, in sicer kot predmet oz. stvar, ki je izdelan z namenom napada in obrambe (vojaško orožje), športa in lova. Z njim se izkazuje moč in nadvlado, je tržno blago, prisotno je pri storitvi kaznivih dejanj, nesrečah, družinskih tragedijah itd. Iz navedenega sledi, da lahko orožje pomeni neposredno nevarnost za življenje, zdravje in varnosti ljudi ter javni red, pa naj gre za legalno ali nelegalno orožje. Navedeno ima podlago tudi v Protokolu o nedovoljeni proizvodnji strelnega orožja, njegovih sestavnih delov in streliva ter trgovini z njimi, ki dopolnjuje Konvencijo Združenih narodov proti mednarodnemu organiziranemu kriminalu, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije ratificiral 21. 4. 2004, Direktivi 91/477/EGS o nadzoru nabave in posedovanja orožja z dne 18. junija 1991, zadnjič spremenjeno z Direktivo 2008/51/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. maja 2008 in 1. členu Zakona o orožju (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo in 85/09). K temu je potrebno prišteti še okoliščino, da orožje še zlasti civilno samo po sebi ni nevarno, temveč nevarnost preti od posestnika orožja zaradi njegovih protipravnih ravnanj, psihofizičnih (npr. alkohol, mamila) in bolezenskih stanj itd. Zaradi takšne narave orožja je promet z orožjem za posameznika v večini evropskih držav omejen, v nekaterih azijskih državah pa celo prepovedan. Omejenost prometa z orožjem se v slovenskem pravnem redu (Zakonu o orožju) izkazuje s tem, da mora imeti posameznik, ki želi nabaviti in posedovati orožje, veljavno orožno listino (8., 10. in 11. člen Zakona o orožju). Upravna enota, ki je pristojna za izdajo orožnih listin, takšno listino izda le posamezniku, ki izpolnjuje pogoje, določene v drugem odstavku 14. člena zakona, in sicer, da je posameznik dopolnil 18 let; da ni zadržkov javnega reda; da je zanesljiv; da ima upravičen razlog za izdajo orožne listine; da ima opravljen zdravniški pregled in da je opravil preizkus znanja o ravnanju z orožjem. Ta določba je konkretizirana od 15. do vključno 19. člena zakona. Na podlagi teh določb pa je podrobno opredeljen obseg zdravniškega pregleda v Pravilniku o zdravniških pregledih posameznikov za ugotavljanje zdravstvene zmožnosti za posest ali nošenje orožja (Uradni list RS, št. 66/01), ki ga je izdal minister za zdravje, preizkus znanja o ravnanju z orožjem pa je opredeljen v Pravilniku o programu in načinu izvedbe preizkusa znanja o ravnanju z orožjem (Uradni list RS, št. 21/01 in 99/01), ki ga je izdal minister za notranje zadeve.

2. Dokazovanje upravičenega razloga za izdajo orožne listine za orožje iz razloga varnosti: Iz 2. člena in ostalih določb Zakona o orožju (druga in tretja alineja prvega odstavka 17. člena ter 28. člena) je razvidno, da je civilno orožje prvenstveno namenjeno za šport, lov, zbiranje in le izjemoma za osebno varnost. Takšno rešitev je potrebno iskati v dejstvu, da je v slovenskem pravnem redu, kot v pravnih redih večine evropskih držav pravica do samopomoči posamezniku sicer dovoljena, vendar je zelo omejena, kar navsezadnje izhaja iz določb Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo). Po drugi strani so temeljne dolžnosti policije (1. člen Zakona o nalogah in pooblastilih policije, Uradni list RS, št. 15/13 in 23/15 – popr.): zagotavljanje varnosti posameznikom in skupnosti, spoštovanje človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter krepitev pravne države. Zato menimo, da ukrep oboroževanja posameznikov zaradi begunske krize ne bi prispeval k varnosti državljanov Slovenije, ravno nasprotno, in bi pomenil neracionalni ukrep Vlade RS, ki bi sprožil val ogorčenja dela domače in tuje javnosti. Glede na vse navedeno smo mnenja, da je sprememba in dopolnitev prve alineje prvega odstavka 17. člena Zakona o orožju, tako kot to predlaga predlagatelj, nepotrebna in povsem neutemeljena.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 23. 8. 2015 | 16:52:36

Sprememba zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)

Spoštovani,

zaradi vedno večjega navala beguncev, predlagam oz. kot državljan RS naprošam vlado, da omogoči hitro urejanje orožne listine, nabavo varnostnega orožja, nošenje le tega ter nabavo streliva, brez dokazovanja, pri navedbi razloga: "Varovanje osebne lastnine in življenja pred morebitnimi kriminalnimi dejanji, ki se utegnejo zgoditi v bližnji prihodnosti" (dopolnitev 17. člena zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)).

Takšnemu načinu nabave orožja naj se dodajo naslednje zahteve:

  • Pregled pri psihologu/psihiatru, ki ga vnaprej določi ministrstvo, za ugotavljanje sposobnosti nošnje orožja, psihične stabilnosti in sposobnosti reakcij v stresnih situacijah
  • Pregled pri zdravniku, ki ga določi ministrstvo
  • Uspešno opravljen tečaj o ravnanju z orožjem

Trenutni zakon razumem, da se mi, kot nezaposlenemu v policiji, vojski ali varnostni službi, najprej mora nekaj zgoditi, da smem nabaviti varnostno orožje - to pa žal ne pride v poštev. Rad bi za svojo varnost in varnost domačih poskrbel preden bo val beguncev tukaj.

Kot vemo, se val beguncev hitro širi čez Srbijo proti Madžarski, Hrvaški in Sloveniji - Avstrija ima vso pravico zapreti državno mejo in jo najverjetneje tudi bo, pravtako Madžarska. Dvomim pa v zaprtje in varovanje slovenske meje - torej bo veliko beguncev, brez denarja, ostalo pri nas, kar bo znatno zvišalo kriminaliteto, uboje, posilstva, rope... Verjamem, da bi se mnogi državljani radi pri tem zaščitili tudi z orožjem, zato vas prosim, da nam pri tem stopite nasproti. Policija je sicer v Sloveniji dokaj odzivna - že na prometno nesrečo se odzovejo v okoli 10-15 minutah, vendar so včasih odločilne že sekunde. Še posebej pri nepričakovanih vdorih, ropih in podobnih kriminalnih dejanjih pri katerih gre za faktor presenečenja.

Prosim vas, za ugodno rešitev te prošnje

Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 23. 8. 2015 | 16:54:49

Sprememba zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)

Spoštovani,

zaradi vedno večjega navala beguncev, predlagam oz. kot državljan RS naprošam vlado, da omogoči hitro urejanje orožne listine, nabavo varnostnega orožja, nošenje le tega ter nabavo streliva, brez dokazovanja, pri navedbi razloga: "Varovanje osebne lastnine in življenja pred kriminalnimi dejanji, ki se utegnejo zgoditi v bližnji prihodnosti" (dopolnitev 17. člena zakona o orožju (ZOro-1-NPB3)).

Takšnemu načinu nabave orožja naj se dodajo naslednje zahteve:

  • Pregled pri psihologu/psihiatru, ki ga vnaprej določi ministrstvo, za ugotavljanje sposobnosti nošnje orožja, psihične stabilnosti in sposobnosti reakcij v stresnih situacijah
  • Pregled pri zdravniku, ki ga določi ministrstvo
  • Uspešno opravljen tečaj o ravnanju z orožjem

Trenutni zakon razumem, da se mi, kot nezaposlenemu v policiji, vojski ali varnostni službi, najprej mora nekaj zgoditi, da smem nabaviti varnostno orožje - to pa žal ne pride v poštev. Rad bi za svojo varnost in varnost domačih poskrbel preden bo val beguncev tukaj.

Kot vemo, se val beguncev hitro širi čez Srbijo proti Madžarski, Hrvaški in Sloveniji - Avstrija ima vso pravico zapreti državno mejo in jo najverjetneje tudi bo, pravtako Madžarska. Dvomim pa v zaprtje in varovanje slovenske meje - torej bo veliko beguncev, brez denarja, ostalo pri nas, kar bo znatno zvišalo kriminaliteto, uboje, posilstva, rope... Verjamem, da bi se mnogi državljani radi pri tem zaščitili tudi z orožjem, zato vas prosim, da nam pri tem stopite nasproti. Policija je sicer v Sloveniji dokaj odzivna - že na prometno nesrečo se odzovejo v okoli 10-15 minutah, vendar so včasih odločilne že sekunde. Še posebej pri nepričakovanih vdorih, ropih in podobnih kriminalnih dejanjih pri katerih gre za faktor presenečenja.

Prosim vas, za ugodno rešitev te prošnje

Lep pozdrav

Komentarji