Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Organizacijski priročnik

2837 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam da Vlada RS prouči potrebo po izdelavi organizacijskega priročnika, ki bi v poslovanje javnega sektorja, ter ožje državne uprave in lokalne samouprave uvedel principe racionalnosti , ekonomičnosti, inovativnosti, uspešnosti,…. . Kot primer organizacijskega priročnika lahko Vladi služi priročnik- „Handbuch für Organisationsuntersuchungen und Personalbedarfsermittlung“ www.orghandbuch.de www.verwaltung-innovativ.de Priročnik zajema vprašanja postavitve in odvijanja org. procesov, kritiko nalog, ugotavljanje kadrovskih potreb, optimizacijo poslovnih procesov…… z navedbo metod in tehnik, ter instrumentov managementa. Mnenja sem, da bi podoben priročnik bil dobrodošel, ki bi lahko pripomogel k racionalizaciji in večji uspešnosti v javnem sektorju in javni upravi.

16 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Ivan Lah 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 2. 2015

Odziv Ministrstva za javno upravo

Državljani kot tudi poslovni subjekti potrebujemo fleksibilno in odzivno javno upravo, ki bo delovala transparentno, strokovno, odgovorno ter skladno z načeli dobrega upravljanja. Za dosego omenjenega potrebujemo krovno strategijo z jasnimi smernicami, cilji, ukrepi, nosilci in rokom izvedbe, ki bodo usmerjali delovanje javne uprave. V pripravi je Strategija razvoja javne uprave 2015-2020 (JU 2020), ki predstavlja enovit krovni strateški dokument in hkrati pomeni tudi podporo in zavezo za uresničevanje strategije razvoja celotne države. Sprejem dokumenta na Vladi RS je predviden v marcu letošnjega leta. Osnutek je objavljen na naši spletni strani.

Eno od pomembnih področij, ki jih strategija obravnava, je tudi sistem vodenja kakovosti (v nadaljevanju: SVK) v javni upravi, znotraj katerega bodo vpeljana orodja za vodenje in nadzor kakovosti delovanja, za stalno usposabljanje in izpopolnjevanje, spodbujanja stalnih izboljšav, spremljanje poslovanja preko procesnih kazalnikov, vpeljan bo sistem merljivih ciljev ter sistem zunanje presoje uspešnosti delovanja upravnih organov.

Ob trenutno zastavljenih ciljih za dvig kakovosti delovanja javne uprave, se nam postavlja vprašanje o smotrnosti izdelave organizacijskega priročnika, glede na to, da bo sistematična uporaba orodij za nadzor kakovosti razširjena na vse organe javne uprave, poleg upravnih enot tudi na ministrstva, vladne službe, organe v sestavi idr. s ciljem izboljšati preglednost in učinkovitost delovanja javne uprave.

V podporo izvedbi vodenja kakovosti bo vzpostavljena enotna informacijska platforma za sistemsko podporo, poenotenje temeljnih ciljev, principov in načinov dela, vzpostavil se bo forum za izmenjavo strokovnih stališč, dobrih praks ter primerjalnega učenja. Vzpostavljen bo centralni register s podatki upravnih organov o pridobljenih standardih kakovosti, vpeljanih internih presojah oziroma samoocenah SVK, zunanjih presojah SVK, predstavnikih vodstev za kakovost in napredek, notranjih presojevalcev ter zunanjih presojevalcev. Prav tako bo vzpostavljen enotni sistem (aplikacija) za spremljanje ključnih strateških ciljev, ki bodo preko procesnih kazalnikov kaskadno spremljani na vseh organizacijskih ravneh s ciljem večje preglednosti in odgovornosti pri rabi kadrovskih in finančnih virov. Cilj uvedbe celovitega SVK v javni upravi je torej ustvariti zmogljivosti za nadaljnje izboljšanje nadzora kakovosti in učinkovitosti javnih storitev za doseganje zastavljenih ciljev.

Priloge:

Komentarji