Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Železnice
 
Mr.G.
Ogledov: 1023
Predlog poslan 26.11.2014
Z odzivom organa 20.04.2017
Zadnja sprememba 26.11.2014 15:04:49

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (2)  
KO17 | 26.11.2014 | 17:10
Po čem sklepate, da bodo ceste potrebovale več denarja za popravila, kot je zmožen dati Bruselj? Ste vi tam na Ministrstvu za promet in natančno veste, koliko sredstev se mora nujno porabiti za ceste?

Ministrstvo za promet ima v lasti tako ceste kot železnice, ves mogoč transport. Očitno so ugotovili, da so za ceste dali že dovolj denarja in da se je sedaj pametno skoncentrirati na železnice, ker za ceste očitno ne potrebujejo več tako veliko denarja, pa so raje del prihodkov preusmerili na železnice. In če so prišli do tega sklepa, imajo še kako prav!

Zakaj? Ker železnice so v tem trenutku od transportnih sredstev trenutno v daleč najslabšem stanju in tudi še vedno dosegajo samo takšne hitrosti, kot so jih dosegale še v 70. letih prejšnjega stoletja (včasih imam občutek, da niti ob najboljših pogojih ne morejo doseči 100 km/h). Katastrofa je, da se z železnico pride iz Maribora do Ljubljane v več kot treh urah ali v najboljšem primeru z boljšim vlakom v dveh urah in pol. Da sploh ne omenjam tiste železnice iz Primorske do Ljubljane, ki ima samo en tir, pa vsi vemo, kako bi bila lahko tako transportno kot tudi gospodarsko pomembna, glede na to, koliko stvari pride v Slovenijo preko Luke Koper. Če se pogleda recimo Francijo z vlaki TGV (550 km/h dosežejo), kjer lahko pride človek v približno uri in pol ali dveh urah iz Pariza do Marseilla (razdalja te povezave po železnici je 862 km) ali pa z različnimi nemškimi vlaki, ki z lahkoto dosegajo po 250 in 300 km/h, so ti vlaki v Sloveniji prava mala katastrofa, saj bi se lahko z istimi vlaki kot v Franciji ali Nemčiji iz Maribora do Ljubljane po železnici prišlo v slabe pol ure, kar bi bilo precej manj kot z avtomobilom po avtocesti, ko se iz MB v LJ pride v nekje slabi uri in pol, če ni kakšnih zapletov. Da sploh ne omenjam, kako bi lahko bile železnice gospodarsko donosne, če bi se po njih pretakalo industrijsko blago, ne pa s tovornjaki po avtocestah, saj se da na eno industrijsko lokomotivo naložiti precej več stvari kot pa v en tovornjak za vožnjo po avtocesti.

Tako da jaz pravim, da je gradnja nove želežniške infrastrukture (kakšni dodatni tiri na primorski železnici recimo) in pa predvsem izboljšanje samih vlakov precej pomembnejša za Slovenijo in celotno njeno gospodarstvo kot pa tretja os na avtocestah, ki bi stala kar precej, saj bi se moralo na tisti cesti narediti precej najrazličnejših predorov, tudi kakšen novi Karavanški predor med drugim, če bi se želelo tisto avtocesto povezati z Avstrijo. Zelo pametno se mi zdi, da se del od cestnin sedaj porablja za železnice, ker je to vsekakor področje prometa, ki ima največjo luknjo v teh razmerah in bi lahko bilo mnogo bolje uporabljeno, kot je to sedaj. Pa še osebnih avtomobilov ne bi rabilo imeti toliko ljudi, ker bi jih lahko javni prevoz z železnico stal ceneje kot vožnja po avtocesti, prav tako pa bi lahko bilo vse skupaj tudi hitreje, če bi se vlagalo v prave stvari v železnicah. Očitno so pa danes res samo mokre sanje, da bi se iz Maribora v Ljubljano z železnico dalo priti v pol ure ali eni uri, torej prej kot z avtomobilom ...
Feniks | 27.11.2014 | 15:21
Spoštovani g. Ojsteršek
Vaš komentar je popolnoma razumljiv vendar ne odgovori predlagatelju. Ta navaja, da s svojim denarjem plačuje cestnino in ne uporabo železnice. Z vso pravico ima zahtevati, da se njegov denar porabi za tisto za kar je bil pobran. Kot vozniku avtomobila so mu zaračunali cestnino, ker se vozi po cesti. Tu gre za dogovor, mi vam zaračunamo cestnino, ker vozite po cestah, katere vzdržujemo s pobrano cestnino.
Železnice že leta prinašajo izgube. Kljub temu so vodilni položaji v njih, mokre sanje marsikaterega posameznika, ker so plače dobre kljub izgubam.
In zdaj bi vi nekomu, ki plačuje cestnino, pustili na cesti luknjo, z denarjem pa krpali železnice?
To je tako kot, če bi vam v trgovini namesto željenega zrezka zaračunali solato ampak še tiste ne bi videli, ker bi jo pojedel sosedov zajec. Bi še hodili v takšno trgovino? Bi, če ne bi bilo druge, toda temu bi se reklo zloraba položaja.
Izbrisan Uporabnik 12672 | 28.11.2014 | 17:14
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: Izbrisan profil na željo uporabnika