Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prenosljiva VINJETA in OBVOZNICE brez VINJET

3397 OGLEDOV 21 KOMENTARJEV

Predlagam,da bi vinjete postale prenosljive. Ker je nepravično, do moramo vsi plačevati tako drage vinjete samo da gremo na obvoznico mest in se nikoli ne peljemo do Kopra ali Ljubljane.... To je ne pravično in oderuško!!! Če pa bi bila vinjeta prenosljiva bi si jo kupili v družini eno ali pa dve in bi si jih lahko posojali. Več kot enkrat ali dvakrat dnevno se tako ne moreš peljat. Ima še kdo kaj dodati?

24 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B bozo 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 2. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Vinjeta je v skladu z Zakonom o javnih cestah plačilo cestnine glede na določen čas uporabe cestninske ceste. Gre za pavšalni način plačila cestnine, pri čemer uporabnik z nakupom posamezne vrste vinjete zakupi možnost uporabe cestninske ceste v določenem časovnem obdobju, pri tem pa je povsem irelevantna dolžina prevoženih kilometrov po cestninskih cestah. Veljavna zakonodaja ne določa obveznega nakupa vinjeta, ampak se lahko potencialni uporabnik glede na svoje potrebe odloči za nakup ustrezne vrste vinjete, pri čemer se je potrebno zavedati, da je cena vinjet še vedno ugodna v primerjavi s cestninami, ki so veljale pred uvedbo vinjet, ko so tudi osebna vozila plačevala cestnino po prevoženi razdalji. Ker je vinjeta nalepka, ki se mora na vozilo namestiti na predpisan način, to pomeni, da postane z njeno namestitvijo na vozilo, njegova sestavina, zato deli pravno usodo glavne stvari, torej vozila. Iz tega vidika njeno premeščanje z vozila na vozilo ni dovoljeno, pri čemer moramo poudariti, da naša ureditev v tem pogledu ne odstopa od ureditev v drugih državah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja.

Potrebno poudariti, da je bila z uvedbo vinjetnega sistema odpravljena nepravičnost, ki je veljala pred tem, saj je vinjeta postala obvezna na vseh cestah, ki so v upravljanju in vzdrževanju družbe DARS d.d. Pred tem so lahko uporabniki na posameznih območjih brezplačno uporabljali določene odseke cestninskih cest (npr. mariborska obvoznica, ljubljanska obvoznica, obalna hitra cesta, cestni odsek Dramlje – Šentrupert), pri čemer so bili ti uporabniki privilegirani v primerjavi z uporabniki, ki so uporabljali cestninsko cesto v zaprtem cestninskem sistemu (npr. cestni odsek med Ljubljano in Videžem). V kolikor bi iz vinjetnega sistema cestninjenja ponovno izvzeli posamezne cestne odseke, bi ponovno prišli v položaj, ko bi bili uporabniki s posameznih območij privilegirani, kar pa je nedopustno v sodobno pravno urejenih državah.

Priloge:

Komentarji