Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Skrajšan test CPP ob podaljšanju vozniškega dovoljenja

6908 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

V zadnjem času opažam, da so vsa na novo izdana vozniška dovoljenja narejena podobno kot osebna izkaznica v obliki kartice z manjšo sliko človeka, zaradi česar se mora na vsakih 10 let zaprositi za podaljšanje vozniškega dovoljenja, pred tem pa je vozniško dovoljenje po koncu obdobja voznika začetnika (ki še danes traja do dopolnjenega 21. leta starosti ali pa dveh let po opravljenem vozniškem izpitu) trajalo do dopolnjenega 80. leta starosti, potem pa se je moralo vozniško dovoljenje podaljševati leto za letom, dokler ni postal človek vozniško nesposoben. Problem tega sistema je bil in še je predvsem v tem, da so lahko vozniki opravili vozniški izpit in dejansko svojega znanja cestno prometnih predpisov (CPP) do 80. leta starosti niso in še vedno ne rabijo ponovno dokazovati in ga dopolnjevati v smislu poznavanja različnih novitet v prometu samem, zaradi česar so lahko v bistvu precej nevarni za sam promet. To bi po drugi strani sedaj lahko bilo bolj možno, saj bi lahko človek na vsakih 20 let, torej za vsako drugo podaljšanje vozniškega dovoljenja (to noviteto bi se uvedlo tudi pri ljudeh, ki imajo še zagotovljeno zaenkrat vozniško dovoljenje do 80. leta), pisal skrajšan teoretični test CPP in bi se mu na podlagi uspešnosti na tem testu nato podaljšalo vozniško dovoljenje ali pa bi moral ta test ponovno opravljati, dokler ne bi obnovil svojega znanja CPP, vključno z vsemi novostmi, ki so se medtem zgodila v prometu in so jih morda prezrli; te novosti bi morale biti jedro tega skrajšanega testa. Dobro bi jim morala biti dostopna tudi vsa literatura z vsemi novimi trendi v prometu, da ne bi izgubili stika s časom. Največji problem nekaterih starejših ljudi se mi namreč zdi, da so v veliki meri že pozabili cestno prometne predpise in da se niso poglobili, kako je treba voziti na nekaterih novih, pri čemer so v današnjem času vse bolj na udaru predvsem dvopasovna krožišča, po katerih precej ljudi ne zna pravilno voziti in na njih zaradi tega precej ogrožajo promet. Prav tako opažam veliko ilegalnega prehitevanja po desni strani in vožnje v napačno smer na slovenskih avtocestah, ker marsikateri ljudje sploh ne poznajo več dobro vseh prometnih znakov ali pa so v vinjenem stanju, ker so pozabili, kolikšna je še tista dovoljena koncentracija alkohola v krvi med vožnjo. Mislim, da bi se moral ta skrajšan teoretični test CPP, ki bi se pisal ob podaljšanju vozniškega dovoljenja, nanašati ravno na najbolj kočljive probleme današnjega prometa, da bi te luknje karseda najbolj zakrpal. Morda bi lahko vseboval tudi kaj dodatnega znanja o avtomobilih samih v smislu poznavanja delovanja motorja, zavor, akumulatorja, motornega olja, pnevmatik in podobnih zadev, da bi znali ljudje čimbolje odreagirati v primeru, če se jim kaj od tega pokvari. Ob tem bi morala biti literatura za te teste vsem ljudem dobro dostopna. Test ne bi smel biti predolg in bi moral obravnavati le tiste bistvene stvari, kjer se v prometu dogaja največ napak. Dobro se mi je zdelo tudi dodatno usposabljanje voznikov začetnikov na poligonu AMZS na Vranskem, saj smo se tam reševali iz različnih izjemno kritičnih položajev, kot so hitro izogibanje oviri, popolno zaviranje, izguba nadzora nad zadkom, vožnja po spolzki površini z akvaplaningom in prehitra vožnja v ovinku. Z drugimi besedami, vadili smo tam, kako se rešiti nesreče v ekstremnih razmerah, glede katerih vsak človek upa, da do njih ne bo prišlo. To bi verjetno potreboval še marsikateri drugi voznik, ne samo vozniki začetniki, vseeno pa se mi je zdela cena 125 € vseeno malce pretirana, čeprav sem mnenja, da sem se tam ogromno naučil in mi bo marsikje lahko prišlo prav. Sicer pa sem mnenja, da sam promet bolj ogrožajo ljudje, ki ne poznajo ali so pozabili cestno prometne predpise, kot pa ljudje, ki vozijo recimo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti na dolgi ravnini, na kateri ni nobenega dodatnega prometa ali ljudi/živali (recimo na avtocestah, če človek vozi 110 km/h pri omejitvi 100 km/h, kjer je bila še pred kratkim omejitev normalna 130 km/h). Tako da bi se mi zdel ta krajši preizkus poznavanja CPP pravil dejansko uspešnejši pri urejanju prometa kot pa določeni radarji, ki so namerno postavljeni na območjih, kjer si lahko policisti kot urejevalci prometa obetajo čimveč zaslužka.

17 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K KO17 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 5. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Direktiva o vozniških dovoljenjih (EU) 2006/126 v 7. členu daje možnost, da države članice pri podaljšanju vozniških dovoljenj lahko zahtevajo pregled, pri katerem se uporabljajo minimalni standardi fizične in duševne sposobnosti za vožnjo, nikakor pa tudi ne, da se za podaljšanje vozniškega dovoljenja zahteva dokazilo o ponovnem opravljanju teoretičnega dela vozniškega izpita.

Implementacija navedenega predloga bi pomenila posebnost v razmerju do ostalih držav članic Evropske unije, saj ponovnega opravljanja teoretičnega dela vozniškega izpita, kot pogoja za podaljšanje vozniškega dovoljenja, ne pozna nobena država članica Evropske unije.

Prav tako pa bi implementacija omenjenega predloga pomenila znatno povečanje stroškov tako slehernemu državljanu (strošek opravljanja ponovnega teoretičnega dela vozniškega izpita) kot ne nazadnje tudi državi (strošek vzpostavitve celotnega sistema, stroški izterjave, nove zaposlitve,…).

Na podlagi navedenega Ministrstvo za infrastrukturo ne podpira predloga ponovnega opravljanja teoretičnega dela vozniškega izpita ob vsakem drugem podaljšanju vozniškega dovoljenja.

OBRAVNAVA NA ODBORU VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE ZA DRŽAVNO UREDITEV IN JAVNE ZADEVE

Odbor Vlade Republike Slovenije za državno ureditev in javne zadeve je na 27. seji, dne 7. aprila 2015, obravnaval Predlog sklepa o obravnavi predlogov s spletnega orodja predlagam.vladi.si, ki ga je predložil Urad Vlade Republike Slovenije za komuniciranje in pri tem sprejel naslednji delovni sklep:

»Ministrstvo za infrastrukturo bo v sodelovanju z Ministrstvom za javno upravo v zvezi s predlogom »6235: Skrajšan test CPP ob podaljšanju vozniškega dovoljenja« pristopilo k izvedbi informiranja voznikov o cestno prometnih predpisih ob podaljšanju vozniškega dovoljenja. Ministrstvo za infrastrukturo bo na prvi seji Odbora za državno ureditev in javne zadeve v mesecu maju predstavilo načrt aktivnosti.«

Odziv Ministrstrva za infrastrukturo

Ministrstvo za javno upravo je v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo in Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa že pripravilo zloženko, ki je namenjena promociji elektronske priprave na teoretični del vozniškega izpita in osvežitvi ter nadgradnji znanja na področju pravil cestnega prometa. Temeljni cilj promocije je, da informacija o možnosti uporabe spletne aplikacije, doseže čim večje število potencialnih uporabnikov, tako kandidatov za voznike kot tudi tiste, ki že imajo vozniške izkušnje. Slednji lahko skozi reševanje testov svoje znanje osvežijo in nadgradijo ter s tem prispevajo k nemotenemu, varnemu in umirjenemu poteku cestnega prometa.

Zloženke so bile 23. marca 2015 poslane vsem upravnim enotam, vsem registriranim šolam vožnje in pooblaščenim registracijskim organizacijam ter vsem izvajalcem dodatnega usposabljanja za varno vožnjo s prošnjo, da prejete zloženke ponudijo strankam in drugim zainteresiranim posameznikom na vidnih mestih, s čimer bo dosežen temeljni cilj promocije. Odziv strank/uporabnikov storitev upravnih enot do zloženke oz. njene vsebine je pozitiven. Posamezne UE so zloženke posredovale tudi predstavnikom »šol vožnje«, z namenom, da se informacije, ki jih le-te vsebujejo, razširijo na čim večje število voznikov (sedanjih in bodočih).

Načrt nadaljnjih aktivnosti za promocijo spletne aplikacije:

  • informiranje o spletni aplikaciji »Priprava na teoretičen del vozniškega izpita« na srednjih šolah, kjer bodo dijakom na voljo tudi zloženke – AVP v sodelovanju s šolami vožnje – stalna aktivnost
  • v promocijo pomena varnosti v cestnem prometu se aktivneje vključijo »sveti za preventivo v cestnem prometu«, ki delujejo pri občinah (vanje so vključeni tudi uslužbenci UE) – AVP in sveti za preventivo – stalna aktivnost
  • vsebina zloženke se objavi na portalu E-uprava – MJU – maj 2015
  • vsebina zloženke se objavi na spletnih straneh Agencije republike Slovenije za varnost prometa – AVP – maj 2015
  • vsakemu vozniku, ki podaljša veljavnost vozniškega dovoljenja, upravna enota izroči zloženko, ko le-te poidejo pa pisno informacijo o spletni aplikaciji – upravne enote – stalna aktivnost
  • ministrstvo za infrastrukturo pripravi načrt s finančno oceno nadgradnje registra voznikov z možnostjo izpisa informacije o spletni aplikaciji in njeni uporabi pri vsakem podaljšanju vozniškega dovoljenja – MZI – do septembra 2015

 

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 25. 10. 2014 | 19:00:59

Test CPP ob podaljšanju vozniškega dovoljenja

V zadnjem času opažam, da so vsa na novo izdana vozniška dovoljenja narejena podobno kot osebna izkaznica v obliki kartice z manjšo sliko človeka, zaradi česar se mora na vsakih 10 let zaprositi za podaljšanje vozniškega dovoljenja, pred tem pa je vozniško dovoljenje po koncu obdobja voznika začetnika (ki še danes traja do dopolnjenega 21. leta starosti ali pa dveh let po opravljenem vozniškem izpitu) trajalo do dopolnjenega 80. leta starosti, potem pa se je moralo vozniško dovoljenje podaljševati leto za letom, dokler ni postal človek vozniško nesposoben. Problem tega sistema je bil in še je predvsem v tem, da so lahko vozniki opravili vozniški izpit in dejansko svojega znanja cestno prometnih predpisov (CPP) do 80. leta starosti niso in še vedno ne rabijo ponovno dokazovati in ga dopolnjevati v smislu poznavanja različnih novitet v prometu samem, zaradi česar so lahko v bistvu precej nevarni za sam promet. To bi po drugi strani sedaj lahko bilo bolj možno, saj bi lahko človek na vsakih 10 let, ko si mora podaljšati vozniško dovoljenje (to noviteto bi se uvedlo tudi pri ljudeh, ki imajo še zagotovljeno zaenkrat vozniško dovoljenje do 80. leta), pisal teoretični test CPP in bi se mu na podlagi uspešnosti na tem testu nato podaljšalo vozniško dovoljenje ali pa bi moral ta test ponovno opravljati, dokler ne bi obnovil vsega znanja CPP, vključno z vsemi novostmi, ki so se medtem zgodila v prometu in so jih morda prezrli. Dobro bi jim morala biti dostopna tudi vsa literatura z vsemi novimi trendi v prometu, da ne bi izgubili stika s časom. Največji problem nekaterih starejših ljudi se mi namreč zdi, da so v veliki meri že pozabili cestno prometne predpise in da se niso poglobili, kako je treba voziti na nekaterih novih, pri čemer so v današnjem času vse bolj na udaru predvsem dvopasovna krožišča, po katerih precej ljudi ne zna pravilno voziti in na njih zaradi tega precej ogrožajo promet. Prav tako opažam veliko ilegalnega prehitevanja po desni strani in vožnje v napačno smer na slovenskih avtocestah, ker marsikateri ljudje sploh ne poznajo več dobro vseh prometnih znakov ali pa so v vinjenem stanju, ker so pozabili, kolikšna je še tista dovoljena koncentracija alkohola v krvi med vožnjo. Mislim, da bi se moral ta teoretični test CPP, ki bi se pisal ob podaljšanju vozniškega dovoljenja, nanašati ravno na najbolj kočljive probleme današnjega prometa, da bi te luknje karseda najbolj zakrpal. Dobro se mi je zdelo tudi dodatno usposabljanje voznikov začetnikov na poligonu AMZS na Vranskem, saj smo se tam reševali iz različnih izjemno kritičnih položajev, kot so hitro izogibanje oviri, popolno zaviranje, izguba nadzora nad zadkom, vožnja po spolzki površini z akvaplaningom in prehitra vožnja v ovinku. Z drugimi besedami, vadili smo tam, kako se rešiti nesreči v ekstremnih razmerah, glede katerih vsak človek upa, da do njih ne bo prišlo. To bi verjetno potreboval še marsikateri drugi voznik, ne samo vozniki začetniki, vseeno pa se mi je zdela cena 125 € vseeno malce pretirana, čeprav sem mnenja, da sem se tam ogromno naučil in mi bo marsikje lahko prišlo prav. Sicer pa sem mnenja, da sam promet bolj ogrožajo ljudje, ki ne poznajo ali so pozabili cestno prometne predpise, kot pa ljudje, ki vozijo recimo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti na dolgi ravnini, na kateri ni nobenega dodatnega prometa ali ljudi/živali (recimo na avtocestah, če človek vozi 110 km/h pri omejitvi 100 km/h, kjer je bila še pred kratkim omejitev normalna 130 km/h). Tako da bi se mi zdel ta preizkus poznavanja CPP pravil dejansko uspešnejši pri urejanju prometa kot pa določeni radarji, ki so namerno postavljeni na območjih, kjer si lahko policisti kot urejevalci prometa obetajo čimveč zaslužka.

Verzija predloga z dne, 25. 10. 2014 | 19:14:24

Test CPP ob podaljšanju vozniškega dovoljenja

V zadnjem času opažam, da so vsa na novo izdana vozniška dovoljenja narejena podobno kot osebna izkaznica v obliki kartice z manjšo sliko človeka, zaradi česar se mora na vsakih 10 let zaprositi za podaljšanje vozniškega dovoljenja, pred tem pa je vozniško dovoljenje po koncu obdobja voznika začetnika (ki še danes traja do dopolnjenega 21. leta starosti ali pa dveh let po opravljenem vozniškem izpitu) trajalo do dopolnjenega 80. leta starosti, potem pa se je moralo vozniško dovoljenje podaljševati leto za letom, dokler ni postal človek vozniško nesposoben. Problem tega sistema je bil in še je predvsem v tem, da so lahko vozniki opravili vozniški izpit in dejansko svojega znanja cestno prometnih predpisov (CPP) do 80. leta starosti niso in še vedno ne rabijo ponovno dokazovati in ga dopolnjevati v smislu poznavanja različnih novitet v prometu samem, zaradi česar so lahko v bistvu precej nevarni za sam promet. To bi po drugi strani sedaj lahko bilo bolj možno, saj bi lahko človek na vsakih 10 let, ko si mora podaljšati vozniško dovoljenje (to noviteto bi se uvedlo tudi pri ljudeh, ki imajo še zagotovljeno zaenkrat vozniško dovoljenje do 80. leta), pisal teoretični test CPP in bi se mu na podlagi uspešnosti na tem testu nato podaljšalo vozniško dovoljenje ali pa bi moral ta test ponovno opravljati, dokler ne bi obnovil vsega znanja CPP, vključno z vsemi novostmi, ki so se medtem zgodila v prometu in so jih morda prezrli. Dobro bi jim morala biti dostopna tudi vsa literatura z vsemi novimi trendi v prometu, da ne bi izgubili stika s časom. Največji problem nekaterih starejših ljudi se mi namreč zdi, da so v veliki meri že pozabili cestno prometne predpise in da se niso poglobili, kako je treba voziti na nekaterih novih, pri čemer so v današnjem času vse bolj na udaru predvsem dvopasovna krožišča, po katerih precej ljudi ne zna pravilno voziti in na njih zaradi tega precej ogrožajo promet. Prav tako opažam veliko ilegalnega prehitevanja po desni strani in vožnje v napačno smer na slovenskih avtocestah, ker marsikateri ljudje sploh ne poznajo več dobro vseh prometnih znakov ali pa so v vinjenem stanju, ker so pozabili, kolikšna je še tista dovoljena koncentracija alkohola v krvi med vožnjo. Mislim, da bi se moral ta teoretični test CPP, ki bi se pisal ob podaljšanju vozniškega dovoljenja, nanašati ravno na najbolj kočljive probleme današnjega prometa, da bi te luknje karseda najbolj zakrpal. Morda bi lahko vseboval tudi kaj dodatnega znanja o avtomobilih samih v smislu poznavanja delovanja motorja, zavor, akumulatorja, motornega olja, pnevmatik in podobnih zadev, da bi znali ljudje čimbolje odreagirati v primeru, če se jim kaj od tega pokvari. Ob tem bi morala biti literatura za te teste vsem ljudem dobro dostopna. Dobro se mi je zdelo tudi dodatno usposabljanje voznikov začetnikov na poligonu AMZS na Vranskem, saj smo se tam reševali iz različnih izjemno kritičnih položajev, kot so hitro izogibanje oviri, popolno zaviranje, izguba nadzora nad zadkom, vožnja po spolzki površini z akvaplaningom in prehitra vožnja v ovinku. Z drugimi besedami, vadili smo tam, kako se rešiti nesreči v ekstremnih razmerah, glede katerih vsak človek upa, da do njih ne bo prišlo. To bi verjetno potreboval še marsikateri drugi voznik, ne samo vozniki začetniki, vseeno pa se mi je zdela cena 125 € vseeno malce pretirana, čeprav sem mnenja, da sem se tam ogromno naučil in mi bo marsikje lahko prišlo prav. Sicer pa sem mnenja, da sam promet bolj ogrožajo ljudje, ki ne poznajo ali so pozabili cestno prometne predpise, kot pa ljudje, ki vozijo recimo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti na dolgi ravnini, na kateri ni nobenega dodatnega prometa ali ljudi/živali (recimo na avtocestah, če človek vozi 110 km/h pri omejitvi 100 km/h, kjer je bila še pred kratkim omejitev normalna 130 km/h). Tako da bi se mi zdel ta preizkus poznavanja CPP pravil dejansko uspešnejši pri urejanju prometa kot pa določeni radarji, ki so namerno postavljeni na območjih, kjer si lahko policisti kot urejevalci prometa obetajo čimveč zaslužka.

Verzija predloga z dne, 29. 10. 2014 | 18:51:18

Test CPP ob podaljšanju vozniškega dovoljenja

V zadnjem času opažam, da so vsa na novo izdana vozniška dovoljenja narejena podobno kot osebna izkaznica v obliki kartice z manjšo sliko človeka, zaradi česar se mora na vsakih 10 let zaprositi za podaljšanje vozniškega dovoljenja, pred tem pa je vozniško dovoljenje po koncu obdobja voznika začetnika (ki še danes traja do dopolnjenega 21. leta starosti ali pa dveh let po opravljenem vozniškem izpitu) trajalo do dopolnjenega 80. leta starosti, potem pa se je moralo vozniško dovoljenje podaljševati leto za letom, dokler ni postal človek vozniško nesposoben. Problem tega sistema je bil in še je predvsem v tem, da so lahko vozniki opravili vozniški izpit in dejansko svojega znanja cestno prometnih predpisov (CPP) do 80. leta starosti niso in še vedno ne rabijo ponovno dokazovati in ga dopolnjevati v smislu poznavanja različnih novitet v prometu samem, zaradi česar so lahko v bistvu precej nevarni za sam promet. To bi po drugi strani sedaj lahko bilo bolj možno, saj bi lahko človek na vsakih 10 let, ko si mora podaljšati vozniško dovoljenje (to noviteto bi se uvedlo tudi pri ljudeh, ki imajo še zagotovljeno zaenkrat vozniško dovoljenje do 80. leta), pisal teoretični test CPP in bi se mu na podlagi uspešnosti na tem testu nato podaljšalo vozniško dovoljenje ali pa bi moral ta test ponovno opravljati, dokler ne bi obnovil vsega znanja CPP, vključno z vsemi novostmi, ki so se medtem zgodila v prometu in so jih morda prezrli. Dobro bi jim morala biti dostopna tudi vsa literatura z vsemi novimi trendi v prometu, da ne bi izgubili stika s časom. Največji problem nekaterih starejših ljudi se mi namreč zdi, da so v veliki meri že pozabili cestno prometne predpise in da se niso poglobili, kako je treba voziti na nekaterih novih, pri čemer so v današnjem času vse bolj na udaru predvsem dvopasovna krožišča, po katerih precej ljudi ne zna pravilno voziti in na njih zaradi tega precej ogrožajo promet. Prav tako opažam veliko ilegalnega prehitevanja po desni strani in vožnje v napačno smer na slovenskih avtocestah, ker marsikateri ljudje sploh ne poznajo več dobro vseh prometnih znakov ali pa so v vinjenem stanju, ker so pozabili, kolikšna je še tista dovoljena koncentracija alkohola v krvi med vožnjo. Mislim, da bi se moral ta teoretični test CPP, ki bi se pisal ob podaljšanju vozniškega dovoljenja, nanašati ravno na najbolj kočljive probleme današnjega prometa, da bi te luknje karseda najbolj zakrpal. Morda bi lahko vseboval tudi kaj dodatnega znanja o avtomobilih samih v smislu poznavanja delovanja motorja, zavor, akumulatorja, motornega olja, pnevmatik in podobnih zadev, da bi znali ljudje čimbolje odreagirati v primeru, če se jim kaj od tega pokvari. Ob tem bi morala biti literatura za te teste vsem ljudem dobro dostopna. Dobro se mi je zdelo tudi dodatno usposabljanje voznikov začetnikov na poligonu AMZS na Vranskem, saj smo se tam reševali iz različnih izjemno kritičnih položajev, kot so hitro izogibanje oviri, popolno zaviranje, izguba nadzora nad zadkom, vožnja po spolzki površini z akvaplaningom in prehitra vožnja v ovinku. Z drugimi besedami, vadili smo tam, kako se rešiti nesreče v ekstremnih razmerah, glede katerih vsak človek upa, da do njih ne bo prišlo. To bi verjetno potreboval še marsikateri drugi voznik, ne samo vozniki začetniki, vseeno pa se mi je zdela cena 125 € vseeno malce pretirana, čeprav sem mnenja, da sem se tam ogromno naučil in mi bo marsikje lahko prišlo prav. Sicer pa sem mnenja, da sam promet bolj ogrožajo ljudje, ki ne poznajo ali so pozabili cestno prometne predpise, kot pa ljudje, ki vozijo recimo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti na dolgi ravnini, na kateri ni nobenega dodatnega prometa ali ljudi/živali (recimo na avtocestah, če človek vozi 110 km/h pri omejitvi 100 km/h, kjer je bila še pred kratkim omejitev normalna 130 km/h). Tako da bi se mi zdel ta preizkus poznavanja CPP pravil dejansko uspešnejši pri urejanju prometa kot pa določeni radarji, ki so namerno postavljeni na območjih, kjer si lahko policisti kot urejevalci prometa obetajo čimveč zaslužka.

Komentarji