Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

E-zbiranje glasov za kandidate VOLITEV

3190 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam, da vlada cimprej spremeni zakonovadjo in omogoa ljudem bolj transparentno in ucinkovito demokracijo, tako, da omogoca ljudem zbiranje podpisov preko E-PORTALOV, kjer vsak posameznik lahko glasuje za stranko ali kandidate in se takoj vpise v evidenco zbranih podpisov, katera se dopolnjuje realnocasovno in vsakdo, ki odda svoj podpis dobi potrdilo, da je glasoval z sifro, krajem, datumom in uro z katero lahko kasneje iz doma spremlja zbiranje podpise in pregleda ali je bil njegov podpis dejansko upostevan ali ne. Osebni podatki so enkriptirani in zamaskirani z sifro, katero edino volilec prepozna, saj ima dokaz-potrdilo kdaj in kje je glasoval in lahko kadarkoli kronolosko pregleda ali je bil njegov glas dejansko upostevan ali ne.

To ne predstavlja veliko dela za obicno, saj zaposleni morajo tako ali tako preveriti identiteto posameznika, kadar odda podpis, tako, da bi jim zapravilo samo se nekaj dodatnih sekund, da vnesejo podatke v bazo podatkov in izdajo potrdilo. Volilci pa prisparamo tudi cas in denar, saj bi morali iti se na posto poslati podpis predlagatelju in nebi nikoli vedeli ali je dejansko prisla posta do njih ali ne.

T mojim predlogom, bi dosegli 100% transparentnost, ter verjetno tudi 100% ucinkovitost, saj bi ljudi bolj motivirali, da se vkljucijo v zbiranje podpisov, saj tak nacin bi bil enostavnejsi, saj vsakdo lahko kadarkoli gre na obcino oddati svoj podpis, ne pa, da morajo predlagatelji cakati pred obcino ali, da mora posameznik posiljati podpise predlagatelju.

Ce vam je zares kaj mar za drzavo bost storili vse kar je mozno, za sprejetje mojega predloga in po moznosti seznanili z Alenko Bratusek glede omenjenega predloga, saj osebno, sem ji ze omenil NEUCINKOVITOST VASEGA PORATALA in upam, da jo boste opomnili in ji njej osebno predali predlog, dokler je se predsednica vlade, da se bo morda spomnila mojega pogovora in zacela kaj spremljati ta portal namesto, da izzumlja toplo vodo in poskusa ona s svojo stranko narediti svoj portal, kjer ljudje oddajajo predloge. To je prava demokracija in svoboda govora in upam, da je zmozna sprejeti kaksno kritiko brez zamere.

Hvala za razumevanje in lep pozdrav.

24 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Anti NWO 142 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 7. 2014

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

V mnenje smo prejeli predlog za spremembo postopka zbiranja podpisov podpore za kandidate preko e-portalov, »ki bi ljudem omogočala bolj transparentno in učinkovito demokracijo in kjer vsak posameznik lahko glasuje za stranko ali kandidate in se takoj vpiše v evidenco zbranih podpisov«. Ta evidenca naj bi se po predlagateljevem mnenju dopolnjevala »realnočasovno« in vsakdo, ki bi oddal svoj podpis bi prejel potrdilo, ki bi vsebovalo šifro, kraj, datum in uro. Kasneje bi podpornik lahko od doma spremljal zbiranje podpisov in preveril ali je bil njegov podpis dejansko upoštevan ali ne. Pri tem bi bili osebni podatki »enkriptirani in zamaskirani s šifro«. Na zgoraj opisan način bi po predlagateljevem mnenju dosegli »100% transparentnost ter verjetno tudi 100% učinkovitost zbiranja podpisov podpore za kandidate«.

Zakon o volitvah v državni zbor (Uradni list RS, št. 109/06-UPB1 in 54/07 Odl.US: U-I-7/07-22; v nadaljevanju ZVDZ) v prvem odstavku 47. člena določa, da volivec da svojo podporo s podpisom na predpisanem obrazcu. Obrazec volivec podpiše osebno pred pristojnim organom, ki vodi evidenco volilne pravice (na upravni enoti), ne glede na kraj stalnega prebivališča. Podporo s podpisom lahko da volivec samo eni listi kandidatov. Uradna oseba ob predložitvi obrazca podpore najprej ugotovi identiteto volivca in ga nato po podpisu in overovitvi vnese v računalniško evidenco oziroma register stalnega prebivalstva, evidenco volilne pravice. Potrjen obrazec uradna oseba vrne volivcu, ki ga nato sam izroči kandidatu oziroma njegovemu predstavniku. V nadaljevanju ZVZD določa možnost posebne oddaje podpore za osebe, ki med potekom roka, določenega za predložitev list kandidatov:

  • bivajo v bolnišnicah, domovih za starejše občane, zavodih za invalidne osebe in podobnih zavodih, in osebe na prestajanju zaporne kazni,
  • stalno ali začasno prebivajo v tujini in
  • zaradi bolezni ali invalidnosti ne morejo pred pristojni organ osebno in se ne nahajajo zgoraj navedenih institucijah in zavodih.

ZVDZ ne določa možnosti oddaje podpore kandidatom za poslance z varnim elektronskim podpisom, overjenim s kvalificirani potrdilom. Za vzpostavitev takšne elektronske storitve javne uprave je najprej potrebna zakonska podlaga, kjer je potrebno določiti pristojni organ za sprejem elektronsko podpisanih obrazcev in potrditev takih obrazcev. Hkrati se pri tem vzpostavlja nova elektronska evidenca osebnih podatkov (evidenca potrjenih obrazcev) za katero pa mora biti zagotovljeno spoštovanje določb Zakona o varstvu osebnih podatkov. Informacijski sistem bi moral tudi preprečiti zlorabe, da bi volivec svojo podporo dal več kot enkrat (drugi odstavek 46. člena ZVDZ).

Ministrstvo se zavzema za vzpostavitev čim več elektronskih storitev javne uprave in tudi za e-volitve. Projekt e-volitev je ministrstvo javnosti že predstavilo junija 2013. Področju e-volitev se precej posvečajo tudi v okviru Sveta Evrope. Razvoj elektronskega poslovanja zahteva znatna vlaganja človeških in finančnih virov, ki pa jih je treba obravnavati kot investicijo v odličnost delovanja celotne javne uprave in zadovoljstvo njenih uporabnikov. Zaradi povečevanja kompleksnosti in obsega infrastrukture, sistemov in storitev investicije v elektronsko poslovanje iz leta v leto naraščajo. V času gospodarske krize in zelo omejenih proračunskih sredstev bodo za zagotovitev možnosti uresničevanja strategije potrebne pogumne odločitve in dolgoročni pogled na učinke elektronskega poslovanja.

Hkrati pa tudi opozarjamo, da je za sprejem sprememb temeljne volilne zakonodaje potrebno visoko politično soglasje, za sprejem Zakona o volitvah v državni zbor je namreč potrebna dvotretjinska večina glasov vseh poslancev.

Glede na navedeno menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji