Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni uporabi

2707 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni rabi

Predlagam, da se Zakon o davku na nepremičnine v 8. čl dopolni. In sicer:

(1)Davka na nepremičnine se ne plačuje od nepremičnin, ki so:

-v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja za javni namen

oz. z zmanjšanjem davčne osnove za delež površine zemljišč, ki so v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja kot javno dobro.

Povedano drugače, gre za primere, da občina/država uporablja zasebno nepremičnino v javno korist. To pomeni, da se zasebno nepremičnino, ki se uporablja kot npr. javno pot, oprosti plačila davka na nepremičnine.

Takšen primer so gozdne poti, poti preko katerih poteka javni promet itd., ki jih uporablja občina kot infrastrukturo, pa jih občine ne želijo odkupiti. Lastnik, pa tudi ne more zapreti poti, ker druge možnosti za javni promet ni.

Država je tako obdavčila zasebno lastnino, ki se uporablja v javno dobro. Takšen primer so gozdne poti, ki se uporabljajo kot del javne infrastrukture. Občine pa so toliko škrte, da ne želijo odkupiti teh poti, ki se uporabljajo kot javno dobro.

Skratka lastnik take poti je 2 x "obdavčeni", prvič od tega ne dobi nič, povrh pa mora plačati še davek za nekaj kar večinoma uporabljajo drugi.

2. Občine morajo v roku 2 let s soglasjem lastnikov nepremičnin odkupiti zasebne nepremičnine, ki so v javni rabi. V primeru ne odkupa roka s strani občin morajo občine plačevati najemnino za uporabo zasebne lastnine. Višina najemnine za uporabo se določi z 50% tržne vrednosti nepremičnine na m2.

Namen predloga je, da tudi občine pristopijo k reševanju neurejene nepremičninske situacije, ker sedaj nimajo posluha za lastnino občanov, ki se uporablja za javni promet. Pogost argument občin je, da nimajo denarja za odkup nepremičnin. Posredno pa želijo občine pridobiti nepremičnine, razne poti, tako rekočbrezplačno, medtem ko nam občanom nalagajo nove in nove obveznosti. Posredno tudi preko države.

18 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Preš''rn 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 4. 2014

Odziv Ministrstva za finance

Glede na to, da je dne 28.3.2014 Ustavno sodišče RS Zakon o davku na nepremičnine v celoti razveljavilo, štejemo predlog v tem trenutku za brezpredmeten, saj je Ustavno sodišče hkrati odločilo, da se za zagotovitev sredstev občinam v letu 2014 odmerijo nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest in davek od premoženja.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 5. 3. 2014 | 09:36:11

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni uporabi

Verzija predloga z dne, 5. 3. 2014 | 09:38:16

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni uporabi

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni rabi

Predlagam, da se Zakon o davku na nepremičnine v 8. čl dopolni. In sicer:

(1)Davka na nepremičnine se ne plačuje od nepremičnin, ki so:

-v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja za javni namen

oz. z zmanjšanjem davčne osnove za delež površine zemljišč, ki so v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja kot javno dobro.

Povedano drugače, v primeru, da občina/država uporablja zasebno nepremičnino v javno korist. To pomeni, da se zasebno nepremičnino, ki se uporablja kot npr. javno pot, oprosti plačila davka na nepremičnine. Takšen primer so gozdne poti, poti preko katerih poteka javni promet itd., ki jih uporablja občina kot infrastrukturo, pa jih občine neželijo odkupiti. Lastnik, pa tudi ne more zapreti poti, ker druge možnosti za javni promet ni.

Država je tako obdavčila zasebno lastnino, ki se uporablja v javno dobro. Takšen primer so gozdne poti, ki se uporabljajo kot del javne infrastrukture. Občine pa so toliko škrte, da ne želijo odkupiti teh poti, ki se uporabljajo kot javno dobro.

Skratka lastnik take poti je 2 x "obdavčeni", prvič od tega ne dobi nič, povrh pa mora plačati še davek za nekaj kar večinoma uporabljajo drugi.

2. Občine morajo v roku 2 let s soglasjem lastnikov nepremičnin odkupiti zasebne nepremičnine, ki so v javni rabi. V primeru ne odkupa roka s strani občin morajo občine plačevati najemnino za uporabo zasebne lastnine. Višina najemnine za uporabo se določi z 50% tržne vrednosti nepremičnine na m2.

Namen predloga je, da tudi občine pristopijo k reševanju neurejene nepremičninske situacije, ker sedaj nimajo posluha za lastnino občanov, ki se uporablja za javni promet. Pogost argument občin je, da nimajo denarja za odkup nepremičnin. Posredno pa želijo občine pridobiti nepremičnine, razne poti, tako rekočbrezplačno, medtem ko nam občanom nalagajo nove in nove obveznosti. Posredno tudi preko države.

Verzija predloga z dne, 5. 3. 2014 | 09:39:43

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni uporabi

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni rabi

Predlagam, da se Zakon o davku na nepremičnine v 8. čl dopolni. In sicer:

(1)Davka na nepremičnine se ne plačuje od nepremičnin, ki so:

-v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja za javni namen

oz. z zmanjšanjem davčne osnove za delež površine zemljišč, ki so v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja kot javno dobro.

Povedano drugače, gre za primere, da občina/država uporablja zasebno nepremičnino v javno korist. To pomeni, da se zasebno nepremičnino, ki se uporablja kot npr. javno pot, oprosti plačila davka na nepremičnine.

Takšen primer so gozdne poti, poti preko katerih poteka javni promet itd., ki jih uporablja občina kot infrastrukturo, pa jih občine neželijo odkupiti. Lastnik, pa tudi ne more zapreti poti, ker druge možnosti za javni promet ni.

Država je tako obdavčila zasebno lastnino, ki se uporablja v javno dobro. Takšen primer so gozdne poti, ki se uporabljajo kot del javne infrastrukture. Občine pa so toliko škrte, da ne želijo odkupiti teh poti, ki se uporabljajo kot javno dobro.

Skratka lastnik take poti je 2 x "obdavčeni", prvič od tega ne dobi nič, povrh pa mora plačati še davek za nekaj kar večinoma uporabljajo drugi.

2. Občine morajo v roku 2 let s soglasjem lastnikov nepremičnin odkupiti zasebne nepremičnine, ki so v javni rabi. V primeru ne odkupa roka s strani občin morajo občine plačevati najemnino za uporabo zasebne lastnine. Višina najemnine za uporabo se določi z 50% tržne vrednosti nepremičnine na m2.

Namen predloga je, da tudi občine pristopijo k reševanju neurejene nepremičninske situacije, ker sedaj nimajo posluha za lastnino občanov, ki se uporablja za javni promet. Pogost argument občin je, da nimajo denarja za odkup nepremičnin. Posredno pa želijo občine pridobiti nepremičnine, razne poti, tako rekočbrezplačno, medtem ko nam občanom nalagajo nove in nove obveznosti. Posredno tudi preko države.

Verzija predloga z dne, 5. 3. 2014 | 09:42:01

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni uporabi

Oprostitev davka na nepremičnine na zasebni lastnini v javni rabi

Predlagam, da se Zakon o davku na nepremičnine v 8. čl dopolni. In sicer:

(1)Davka na nepremičnine se ne plačuje od nepremičnin, ki so:

-v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja za javni namen

oz. z zmanjšanjem davčne osnove za delež površine zemljišč, ki so v zasebni lasti, vendar se pretežno uporablja kot javno dobro.

Povedano drugače, gre za primere, da občina/država uporablja zasebno nepremičnino v javno korist. To pomeni, da se zasebno nepremičnino, ki se uporablja kot npr. javno pot, oprosti plačila davka na nepremičnine.

Takšen primer so gozdne poti, poti preko katerih poteka javni promet itd., ki jih uporablja občina kot infrastrukturo, pa jih občine ne želijo odkupiti. Lastnik, pa tudi ne more zapreti poti, ker druge možnosti za javni promet ni.

Država je tako obdavčila zasebno lastnino, ki se uporablja v javno dobro. Takšen primer so gozdne poti, ki se uporabljajo kot del javne infrastrukture. Občine pa so toliko škrte, da ne želijo odkupiti teh poti, ki se uporabljajo kot javno dobro.

Skratka lastnik take poti je 2 x "obdavčeni", prvič od tega ne dobi nič, povrh pa mora plačati še davek za nekaj kar večinoma uporabljajo drugi.

2. Občine morajo v roku 2 let s soglasjem lastnikov nepremičnin odkupiti zasebne nepremičnine, ki so v javni rabi. V primeru ne odkupa roka s strani občin morajo občine plačevati najemnino za uporabo zasebne lastnine. Višina najemnine za uporabo se določi z 50% tržne vrednosti nepremičnine na m2.

Namen predloga je, da tudi občine pristopijo k reševanju neurejene nepremičninske situacije, ker sedaj nimajo posluha za lastnino občanov, ki se uporablja za javni promet. Pogost argument občin je, da nimajo denarja za odkup nepremičnin. Posredno pa želijo občine pridobiti nepremičnine, razne poti, tako rekočbrezplačno, medtem ko nam občanom nalagajo nove in nove obveznosti. Posredno tudi preko države.

Komentarji