Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Uvedba koristnega šolskega predmeta
 
Bine94
Ogledov: 598
Predlog poslan 11.02.2014
Z odzivom organa 11.04.2014
Zadnja sprememba 10.02.2014 21:04:39

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (11)  

Predlagam vladi, da uvede predmet, ki bi prihajajoče generacije naučil koristno uporabo informacijskih tehnologij, saj se večina obrazcev, razpisov, prijavnic nahaja na internetu izpolnitev vseh teh vlog pa je ponavadi zapletena, saj večina niti ne ve kaj je to npr. digitalno potrdilo.

V primeru, da bodo šole še vnaprej izvajale predmete kot so gospodinjstvo, bodo mladi, ki prihajajo iz osnovnih in srednjih šol izobraženi v napačni smeri in se bodo v današnji družbi težko znašli. Prav tako pa bi morali v osnovni oz. srednji šoli učiti neke osnovne veščine, ki so poleg bioloških potreb enako potrebne za življenje. Pri tem mislim: plačevanje davkov, odmerjanje dohodnine, prijave nepremičnin, sklenitve zavarovanj in podobno.

Za današnjo družbo je človek, ki pride iz srednje šole praktično ni sposoben samostojnega življenja, saj iz praktičnega vidika ni podučen funkcioniranja ekonomskega in političnega sistema.


Ključne besede predmet učni načrt reoragnizacija informacijske tehnologije davek dohodnina
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

Barbara Gyoerfi | 20.02.2014 | 11:59
Ne predlagatelj ne komentatorji niso omenili nekaj bistvenega, na kar se nanaša predlog - na bralno pismenost., ki je širša zadeva od tega, da se naučiš pisati, brati ter uporabljati računalnik. 
Povprečen Slovenec je sila zadovoljen z lastno bralno pismenostjo, statistika pa nam kaže drugačno luč. 
http://www.dnevnik.si/svet/1042525757
http://www.dnevnik.si/objektiv/v-obj..ralni-pismenosti

Rezultat tega je množica polizdelkov, ki ne zna komunicirati z drugimi, ne razume, kar jim je nekdo napisal ali skušal dopovedati, ničesar. Vse, kar preberemo, je treba tudi razumeti. Razmišljati. Videti širšo sliko. To pa marsikomu ne gre. 
Ne vem, če bi bil predmet dovolj, bi pa bil že korak k napredku. ;-)
Nezadovoljen | 13.02.2014 | 11:24
"plačevanje davkov, odmerjanje dohodnine, prijave nepremičnin," - ali ni to del čuta obveznosti do države?
To bi že samo po sebi morali biti sestavni del predmeta državljanska vzgoja ali etika, tako da novega predmeta ne potrebujemo. Če pa tega v teh predmetih ni, potem tudi teh predmetov ne potrebujemo. Kaj sicer sploh še ostane? Prepevanje domoljubnih pesmi?
Bine94 | 13.02.2014 | 17:28
Čut obveznosti do države - se strinjam, vendar tega zagotovo v nobeni šoli kaj preveč ne učijo. Pa četudi že pri državljanski vzgoji kaj o tem povejo, to naredijo na takšen način, da ko je treba kaj v praksi narediti nobeden nima pojma.
realist4 | 12.02.2014 | 20:35
[quote] plačevanje davkov, odmerjanje dohodnine, prijave nepremičnin, sklenitve zavarovanj in podobno. 

Za današnjo družbo je človek, ki pride iz srednje šole praktično ni sposoben samostojnega življenja, saj iz praktičnega vidika ni podučen funkcioniranja ekonomskega in političnega sistema. [/quote]

Točno tako! In vse bi se lahko združilo v skupni predmet, ki niti ne rabi veliko ur na teden. Torej osnove osnov prava, birokracije in morda prometa ter politike. Ker je gimnazijski sistem po mojem mnenju težje spremeniti, se lahko to enostavno vključi v 7. 8. ali 9. letnik, tudi kot samo izbirni predmet. Ne pa pouk glasbe, ki je dandanes učenje zgodovine na pamet, likovna vzgoja in pa kakšna državljanska vzgoja in etika ki je malce izgubila svoj pomen... Pa se lahko samo 1 uro na teden od zgornjih predmetov vzame, ni jih treba ukiniti.
Gašper Zupančič | 12.02.2014 | 13:31
Učenje vsebin, ki se tičejo digitalnega potrdila in izpolnjevanja takih in drugačnih obrazcev v osnovnošolsko izobraževanje sigurno ne sodi. Kvečjemu to sodi v pozne letnike srednjega izobraževanja. Kaj bodo 12 letnikom informacije o digitalnih potrdilih, ko niti njihov lastnoročni podpis ne velja nič (saj so mladoletni).
Bine94 | 13.02.2014 | 17:32
Devetošolci imajo sicer 14 let. Niti ni važno na kateri ravni izobraževanja to učijo, ker je itak tudi srednja šola vsaj neformalno obvezna. Pa vseeno, tam nekje v devetem razredu se začne s štipendijami, prošnjami za dijaški dom, vpis v srednje šole in potem število takšnih in drugačnih vlog samo še narašča, večinsko pa bo slej kot prej vse treba izpolnjevati prek dig. potrdil. Ljudje pa ponavadi polovico okenc sploh ne znajo izpolniti, saj nimajo pojma kaj obrazec od njih zahteva. Žal je tako. Sicer pa tudi, če se vam zdi, da je za to malo prehitro, menim da je bolje, da začnejo informacijsko opismenjevati zdaj, kot pa potem ko boš res popolnoma ničvreden brez teh znanj.
Drzavljanka | 12.02.2014 | 08:38
saj imajo neke računalniške predmete
In mislim, da prihajajoče generacije ne bodo imele težav. Težave imajo sedanje generacije, ker je šlo in gre prehitro naprej
Bine94 | 13.02.2014 | 17:42
Omenjene stvari v predlogu, se bodo mladi naučili brez težav in zelo hitro. Vendar jim je vseeno treba dati vsaj malo pogona za to in jih usmeriti.
jozzek | 11.02.2014 | 23:22
A jih ne opismenijo? Po novem je tisti, ki zna brati knjige in ne uporablja računalnika, polpismen. :)))
andrejček | 11.02.2014 | 09:35
Sem se pa kar malo nasmehnil... sicer ne vem kakšno izvajanje pouka gospodinjstva ste imeli vi, sam sem v osnovno šolo hodil pred več kot 20 leti, pa moram priznat, da se še sedaj spomnim kakšnega praktičnega zelo uporabnega nasveta s tega področja...in to sploh ni neumen predmet v šoli... toliko o tem, ko ste že tako zaničevalno pisali o tem šolskem predmetu

in ja, otroci potrebujejo tudi znanje iz računalništva in praktične koristne uporabe računalnika v vsakdanjem življenju

osebno sem računalniški samouk, vendar z državo in javnimi ustanovami v 90% komuniciram preko računalnika (spletni obrazci, e-pošta) ali "pametnega" telefona, tako da se da, če človek hoče, teh veščin tudi sam naučiti... če pa volje ni, pa tudi v šoli tak predmet ne bo uspešen v svojem cilju.
Bine94 | 13.02.2014 | 17:39
Z vsem spoštovanjem do gospodinjstva. Kar se mene tiče sta lahko tudi oba predmeta, želel sem samo povedati, da je mogoče v tem času bolj pomembno usmeriti znanja kam drugam kot ravno v klasična domača opravila - vsaj tako je potekalo gospodinjstvo pri nam. Strinjam se, da ne smemo kar tako na to pozabiti, zato se lahko predmet samo preuredi, vendar me je strah, da bodo potem spet težave zaradi preobremenjenosti osnovnošolcev.

Moje mišljenje glede izobraževanja ljudi je nasploh tako, da mora država težiti k temu, da se ljudi čimbolj izobrazi, zato se mi ne zdi prav, da bi kar pustili ljudi, da so samouki, ker bomo na koncu imeli le majhen odstotek izobraženih ljudi - samoukov, in ogromno neizobraženih.