Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Poenotenje učne snovi na OŠ in SŠ

2150 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam, da se ustanovi odbor, ki bi izdeloval merodajno učno gradivo za vse osnovnošolske predmete na predmetni stopnji (6.–9. razred) in srednješolske predmete v različnih programih srednjih šol, in sicer na osnovi najsodobnejše izdaje najboljšega/-ih in najbolj uporabljanega/-ih učbenika/-ov za določen predmet v Sloveniji. To gradivo – v obliki povzetkov učbenika, kakovostnih e-prosojnic (Powerpoint), predlog pisnih in ustnih testov ipd. – bi nato NOMUG (Nacionalni odbor za merodajno učiteljsko gradivo) distribuiral vsem osnovnim in srednjim šolam po Sloveniji. Učitelji bi imeli lažje poslanstvo, korektneje bi delovali in starejši učitelji, ki zasedajo svoje mesto, a so nesposobni tehnološkega napredka, bi se morali bodisi izobraževati (uporaba računalnika, spletnih prosojnic ipd.) bodisi bili primorani v prepustitev svojega delovnega mesta mlajšim, sposobnejšim učiteljem. Aktiv učiteljev določenega predmeta bi se nato lahko skupno odločil, ali bo katero učno snov, ki ni v splošnem slovenskem učnem načrtu, dodal ali ne, če jim bo v šolskem letu ostalo še kaj časa zanjo. Na ta način bi poenotili osnovne in srednje šole po Sloveniji, saj bi se vsi naši šolarji in dijaki učili istih snovi, in ne bi nekdo, ki je obiskoval katero izmed prestižnejših javnih osnovnih oz. srednjih šol (npr. Osnovno šolo Prežihovega Voranca v Ljubljani, Gimnazijo Poljane ...), bil učno bolj privilegiran. Zdi se mi nadvse potrebno, da poenotimo Slovenijo, kajti taka raznolikost na tako majhnem prostoru lahko privede samo do nesoglasij, odstopanj in splošnih težav – in to bomo v veliki meri dosegli že s pravičnejšim in bolj merodajnim šolanjem svojih otrok, ki predstavljajo temelj prihodnosti. Prosil bi vas, da me podprete pri predlogu, saj me res zanima odziv pristojnega organa, in rad bi, da predlog doseže tudi pristojni resor. Če se s predlogom ne strinjate, mi namesto glasu PROTI raje v komentarju predlagajte, kako naj dodelam(o) predlog, da bo popoln. Zanima pa me tudi, kaj si o tem mislite vi, moji sodržavljani.

22 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Alissa White-Gluz 20 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 4. 2014

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Nismo povsem prepričani, da smo pobudo, ki jo podajate, dobro razumeli, zato morda odgovor ne bo v celoti izpolnil vaša pričakovanja. Poenotenje učne snovi na ravni programov je v slovenskem šolskem prostoru zagotovljeno s kurikularnimi dokumenti kot so predmetniki in učni načrti s cilji in standardi znanja oz.pričakovanimi dosežki, ki se pri nacionalnih preizkusih znanja (NPZ), na maturi in zaključnih izpitih tudi preverjajo. Dodatno na srednjih šoiah obstajajo še Izpitni katalogi, ki opredeljujejo znanja, spretnosti in veščine, ki bi jih morali razviti v okviru posameznega predmeta. Vse to pa žal, kot ugotavljate tudi vi, še ne zagotavlja enake izobrazbene ravni vsem učencem in dijakom. Slednja je odvisna od številnih objektivnih in subjektivnih dejavnikov, ki so med seboj povezani in zadevajo učence in dijake (učne zmožnosti, interesi, motivacija), strokovne delavce šol, učno in širše okolje.

Učno okolje je toliko bolj spodbudno, kolikor bolj je učinkovito pri zadovoljevanju raznolikih izobraževalnih potreb, interesov in zmožnosti učencev. Realizacija tega je mogoča s premišljenim pedagoškim delom in stalno notranjo diferenciacijo pouka, ki zagotavlja primerne učne izzive, kompenzacijo primanjkljajev, pravočasno podporo in pomoč, v kolikor je ta potrebna.

Enotno učno gradivo, o katerem pišete, vsega tega samo po sebi ne zagotavlja. Nasprotno, poenotenje bi utegnilo visoko strokovno usposobijene, izkušene, kreativne in inovativne učitelje celo omejevati, saj bi z enotnimi učnimi gradivi posegli v njihovo strokovno avtonomijo in odgovornost, ki sta ključni za uspešno pedagoško delo. Prav tako tudi ne bi zadovoljili učnih potreb učencev s primanjkljaji na področju učenja in pa tistim, ki zmorejo več in zahtevnejše učne izzive. Vsak učenec in/ali dijak je namreč individum zase in kot tak terja svoj tempo in način učenja. Z enotnimi učnimi gradivi in enotnimi didaktičnimi potmi raznolikosti učnih potreb učencev nikakor ne bi mogli zadovoljiti. Enako dokazujejo uspešne šolske prakse po Evropi in širše.

Bolj kot enotna učna gradiva lahko k izenačevanju razlik v izobrazbenih standardih učencev ln dijakov prispevajo raznolika učna gradiva in pristopi, ki jih lahko ponudijo šole z dobro opremljenimi učilnicami (raznovrstnimi in računalniško podprtimi učnimi materiali) ter visoko motiviranimi in strokovno usposobljenimi učitelji.

Iz zgoraj navedenih razlogov vaše pobude za poenotenje učne snovi na OŠ in SŠ ne podpiramo.

Priloge:

Komentarji