Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dovoljenje za vožnjo motornega kolesa do 125 ali 150ccm skupaj z opravljenim izpitom za avto.

4813 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam, da se ob opravljenem vozniškem izpitu za avtomobil vključi tudi dovoljenje za vožnjo motornih koles oz skuterjev do 125 ali 150ccm.

Razlogi za :

-zmanjšanje prometa z avtomobili v mestih

-posledično man zastojev in večja pretočnost prometa in s tem posledično manjše zamude za vse udeležence v prometu

-v več evropskih državah lahko z vozniškim dovoljenjem za avto voziš tudi motorna kolesa do 150ccm

-zmanjšanje onesnaževanja v prometnih delih mest

-znižanje stroškov prevoza v primerjavi z avtomobilom

19 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P parker123 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 3. 2014

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) je določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.

Taka ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih, čeprav le ta omogoča izjemo, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalente tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih koles kategorije A1. Izjema je bila v direktivo vneseno zaradi ureditve v nekaterih državah članicah Evropske unije, ki so to izjemo že imele pred uveljavitvijo direktive o vozniških dovoljenjih. Zaradi varnostnih razlogov so bili z direktivo zvišani starostni pogoji za pridobitev pravice do vožnje motornih koles in postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije brez omejitve.

Z namenom primerjave smo preverili ureditev obravnavane problematike v drugih državah članicah Evropske unije:

  • motorna kolesa kategorije A1 lahko s kategorijo B brez dodatnih pogojev po določenem obdobju vozijo v naslednjih državah: Italija, Češka, Slovaška, Latvija,
  • motorna kolesa kategorije A1 lahko s kategorijo B z določenimi dodatnimi pogoji vozijo v naslednjih državah (v vozniško dovoljenje se v tem primeru vpiše ustrezna nacionalna koda): Avstrija (pet let vozniško dovoljenje kategorije B in šest ur usposabljanja), Belgija (dve leti vozniško dovoljenje kategorije B in štiri ure usposabljanja), Luksemburg in Francija (dve leti vozniško dovoljenje kategorije B in sedem ur usposabljanja),
  • s kategorijo B ni dovoljeno voziti motornih koles kategorije A1 brez opravljanja vozniškega izpita za to kategorijo v naslednjih državah: Nemčija, Grčija, Madžarska, Litva, Malta, Nizozemska, Poljska Romunija, Švedska, Slovenija.

Večina držav ne dovoljuje avtomatičnega priznavanje pravice do vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B iz varnostnega vidika, kajti tehnika vožnje in obvladovanje motornega kolesa se bistveno razlikuje od tehnike vožnje osebnega avtomobila oziroma motornega vozila B kategorije. Zato je z ZVoz določeno postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije (brez omejitev), in sicer preko kategorije A1 in A2 (pri tem je potrebno zadostiti pogojem kot so ustrezna starost, ustrezne izkušnje z vožnjo motornih koles in dodatno opravljanje praktičnega dela vozniškega izpita ustrezne kategorije).

Poleg tega obstaja tudi razlika med kolesi z motorjem (AM kategorije, ki jo lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja B kategorije), katerega hitrost je konstrukcijsko omejena na 45 km/h in motornimi kolesi kategorije A1, katerih hitrost lahko presega 100 km/h. Iz teh razlogov se tudi usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil.

Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da zaradi razmeroma slabih prometno varnostnih razmer, predpisi v Republiki Sloveniji s področja varnosti cestnega prometa nikoli niso določali možnosti vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Priloge:

Komentarji