Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Študenstko delo
 
amarita
Ogledov: 5167
Predlog ustvarjen 09.03.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 09.03.2010 18:46:35

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (12)  

Vsekakor je potrebno sedanji sistem študentskega dela temeljito urediti. Trenutna zakonodaja in način urejanja študentskega dela sta povsem neustrezna.

- Za zaposlene velja omejitev nadurnega dela največ 20 ur na teden. Študent, ki res hodi redno v šolo 6 ur dnevno, težko opravi še veliko ur  študentskega dela in potem še študira. Trenutno za študente ni nobenih omejitev glede števila ur opravljenega dela na študenta.

- v določenih trgovskih podjetjih dela 10 študentov in 2 prodajalca. Absolutno neustrezno. Če greste delat analizo v naprimer city center v kakšnem večjem kraju: boste videli 70 % je študentov in le okrog 30 % redno zaposlenih. Ne tistih pravih študentov, ampak navideznih študentov, ki so le vpisani, študirajo pa ne.

- veliko študentov sploh ni študentov, se samo prepisujejo iz šole na šolo zaradi pridobivanja statusa študenta in napotnic.

- nekateri študentje pa res hodijo v šolo in res delajo, da preživijo.

ŠTUDENTSKO DELO JE POTREBNO UMESTITI V  POKOJNINSKI OKVIR Z  POKOJNINSKIMI IN ZDRAVSTVENIMI PRISPEVKI.

 


Ključne besede študentsko delo
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

Dn | 27.03.2018 | 10:56
Ne strinjam se s predlogom za ukinitev študentskega dela dokler se študentom , ki res študirajo ne zagotovijo štipendije oziroma pomoč , saj veliko izmed njih težko plačuje vse stroške študija. Zato veliko študentov dela , da si lahko sploh omogočijo študij. Res , da je tudi veliko navideznih študentov ampak z ukinitvijo dela  bi naredili veliko škodo tem ta "pravim" študentom. 
Feedback | 30.03.2010 | 19:55
 
Kaj nebi bilo dobro, da bi ukinili študentske servise, posredovanje dela med študenti in delodajalci pa bi urejala nek centralni urad pri uradu za zaposlovanje. Tako bi ves denar, ki ga morajo že po sedanji zakonodaji plačevati delodajalci od študentskega dela šel na ta urad, kjer bi samo odšteli stroške delovanja, ostalo pa namenili za štipendije.
aleshorvat | 29.03.2010 | 09:00
Sej pa bo z malim delom!
katja | 18.03.2010 | 21:33
Ja narobe sistem...študentje so pocen delovna sila in potem pričakujejo štipendiranje? So pomislili na to, da tiste procente, ko jih plačajo servisu je samo servisov kapital? Hm, saj vem da je težko razumeti državni sistem, sam ko se poglobiš, ga pa slej kot prej moraš...ne pomislijo na to, da če bi bili enakopravni vsem ostalim delavcem, da bi bili na boljšem, ker bi z enakim zaslužkom več prispevali v skupno dobro in le tako bi lahko koristili več socialnih privilegijev.
Kristijan | 17.03.2010 | 01:08
Se strinjam glede "navideznih " študentov... Ampak zaradi takih bi morali trpet vsi ostali pravi študentje ? Neumno!  Brez štipendije in podpore...dodatni neumni zakoni...in kako potem do izobrazbe ?  To pravico o delu lahko govorijo tisti ki delo opravljajo in ne tisti iz nevoščljivosti da bi škodovali vsem ostalim !  Neumnost človeška. Ena napaka in vse ostalo ni nič vredjo...treba je le vzpostavit in ločit študente od "študentov". NE PA OMEJEVAT IN ZATEŽIT ŽIVLJENJE ŠTUDENTA !
Boyzl | 11.03.2010 | 06:56 Prikaži
zasužnjevanje? ja, mogoče: izrabljanje študentov s strani delodajalcev ;-)
ne vem, zakaj nekateri "reguliranje študentskega dela" slišijo kot "prepoved dela". še nobenega nasprotnika regulacije študentskega dela nisem slišal boriti se za pravice študentov glede dela: prehrana, prevoz, delovni pogoji, višina plačila, delovna doba, prispevki, zavarovanje...

vedno samo hura in urnebes, ko kdo hoče to področje urediti (ne prepovedati)

predlog niti ni slab, še posebej, ker tisto o razmerju rednih in študentov marsikje kar drži. mogoče bi bila primerna stvar tudi kakšna zakonodaja, ki bi omejevala odstotek opravljenega dela s strani študentov v primerjavi z rednimi delavci, razen seveda, ko gre za dokazano priložnostne in sezonske špice.
če kdo celo leto ali več let nepretrgano zaposluje ogromen odstotek študentov je menda tudi slepemu jasno, da samo izkorišča - tako državo/davkarijo kot tudi študente same.

pri tem bi lahko ubili celo dve zelo tolsti muhi na en mah.
za delodajalca, ki zaposluje študente, bi se izračunala količina dovoljenega študentskega dela na podlagi opravljenega dela redno zaposlenih v minulem obdobju (npr. 1 leto) in to na podlagi plačil prispevkov in davkov za zaposlene.
in glej ga zlomka, naenkrat bi bilo vsaj tistim delodajalcem, ki res potrebujejo občasne zaposlene/študente, v interesu prikazati več dela s strani redno zaposlenih, zaposliti kakšnega novega, redno plačevati davke in prispevke...
Tipsy | 10.03.2010 | 14:49 Prikaži
 
Se strinjam. Ukinitev mislim, da se že pripravlja, ampak pri nas gre vse tako noro POČASI...
amarita | 13.03.2010 | 08:13 Prikaži
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
ognjenorezilo | 10.03.2010 | 09:06
 

ure ne smejo biti omejene... !!  to je je zasužnjevanje in omejevanje.

moj urnik na fakulteti mi je dajal 3 dni zasedenosti na teden, s tem, da v zimskem izpitnem obdobju 1 mesec ni predavanj, poleti pa od junija do oktobra;  in to so priložnosti za delo, ki jih je potrebno izkoristiti za normalno preživetje.. dela se lahko tudi po 10 ur dnevno, to so edine priložnost za zaslužek in najpomembnejše, za izkušnje !!

problem je v sistemu, ki omogoča izkoriščanje.  zakaj se status študenta ne obnovi-izbriše na polletju, po 1. semestru??  fakultete imajo sezname kdo hodi na predavanja in opravlja izpite, in ti bi lahko tudi delali, če zmorejo tudi 25ur na dan.  problem je v statusu !!  frekvenca obiskov bi morala biti pogoj za status. 
isto se izkorišča subvencionirano študentsko prehrano.

študentski referat na fakulteti bi lahko izdajal napotnice-pogodbe za delo, ne pa študentski servisi, ki so nepotrebni.

TO SO EDINE PRAVIČNE REŠITVE!!  PO NAPOTNICO-POGODBO NA FAKULTETO!! Z DOKAZILOM O OPRAVLJENIH ŠTUDIJSKIH OBVEZNOSTIH!!

ampak Gaspari in Križanič ne rešujeta bolanega dela sistema, raje uničujeta še kar je dajalo nekaterim zmošnost študentskega življenja in izobraževanja.  !!   

Izbrisan Uporabnik 03 | 12.03.2010 | 13:25
če so tako lahki faksi, ki študentom omogočajo delo čez teden, me ne čudi, da ni znanja in interesa mladih, da bi kaj naredili. 

Sem študentka in mati. imam dva faksa in delam čez poletje. Življenjski standard ni tak ,da si lahko privoščim hotele, pice, potovanja, draga oblačila in drage avtomobile, ampak preživim. Preživi cela družina. Me pa grozno moti, da na faksu dobim študente, ki se jim ne gre za znanje, ampak z denar in gredo na lahke faksem, uničujejo ugčled tem faksom s svojim neznanjem in neodgovornim vedenjem, ne spoštujejo ljudi, ki menijo drugače in se še pritožujejo, ker lepo živijo. 

Bit študent z enim faksom, ki ti daje možnost 3 prostih dni v tednu je fajn, a ne? lahko delaš kar želiš, ni se ti treba posebno truditi, delaš čez leto kok ti paše in živiš krasno. Po možnosti še kak WW, BMW, AUDI, pa seveda žurke zvečer, pa poeletje ... fino .. potovanja po "svetu". Ampk a ne študiramo zaradi znanja? In zdaj ... glej ga zlomka - pridno (ali nepridno, kakor se vzame, koliko imam čas in željo) študiram, se ulkvarjam z otrokom (in zgubljam živce), vem da bom prezposlena, ko končam študij in si želim nabrati kaj izkušenj čez poletje .. ampak ... ampak .. vsa "dobra" delovna mesta so zasedena od enih in istih študetov. hec a ne? .. pa glej glej, se vpišem na še en faks, da pridobim znanje drugačno od tega, ki ga že imam, in kaj najdem? redne študente, ki ne spoštujejo predavatelje, ki jih imajo za norca, ki se posmehujejo, ne omogočijo izrednim ptudentom normalen poteka predavanj ipd? 

in za to se ti inpodobno misleči tebi borite? za izkorišnaje, lenarjenje in luksuz? :) me veseli, da ste se končno opredlili. 

Jaz se za to, da se študentko delo, v obstoječi obliki ukine in se začne govoriti o resnosti dela kot takega. Želim imeti nekaj od študentskega dela, ne vržen čs stran. Želim imeti delovno dobo, plačane prispevke - vse. nisem za zafrkancijo ŠOSa in za njihovo lepo "gretje" v lepem "gnezdecu". 
ognjenorezilo | 12.03.2010 | 17:01 Prikaži
 
@  tt_1

energijo porabi raje za izboljšanje svojega položaja, kot pa za negativna mnenja o neaterih, ki hočejo nekaj več in jim ni po godu životariti s socialno podporo staršev in mizerno štipendijo.

kar se tiče mojih 3 študijskih dni in lahke fakultete, seveda to ni v vseh 4 letnikih.  v 3 dneh je vsaj 10 ur predavanj, vaj, laboratorijskih vaj in računskega delaizdelava elaboratov, projektov..., ki ga je potrebno opraviti med vikendom, ki je pogoj za pristop k izpitu. glede na to da naša fakulteta producira kader, ki je še pred diplomo zaposljiv,  in lahko resno nastopa z izkušenimi inženirji je tvoje razmišljanje o kvaliteti študija čisti kretenizem !!!

očitno si izbrala napačen študij ali driužboslovni tečaj, ki jih pri nas ne manjka.
sam delam na strokovnem področju, za študenta dobro plačano skupaj z visoko izobraženo ekipo, ki doponjuje moje izobraževanje in v taki atmosferi so se razvili marsikateri projekti. zato sem tudi nagrajen.  

tako da ure, oziroma zaslužek ne smejo biti omene !!  to je omejevanje svobode, razvoja in napredka !  

to kar predlaga vlada ima čisto drug namen kot pa red na področju študentskega dela !!

tiste, ki štud. delo izkoriščajo bi se dalo drugače omejiti kot sem že napisal v prvi objavi !!


in še to;  zadnjega letnika ne bi imel možnosti zaključiti, če ne bi imel lastih prihrankov od dela !! taka je bila situacija v družini.
Pahor in Svetlik mi ne bi posodila denarja za življenje v ljubljani.
Izbrisan Uporabnik 03 | 15.03.2010 | 12:14
Me veseli, da je tako, kar se tiče vašega študija. 

Moja situcaija pa je taka: nisem imela denarja pri 19 letih, delala sem čez poletje, starši niso imeli prihodkov za plačati ptudij v Lj in sem se vpisala na faks v bližiuni kraja takratnega stalnega bivanja, v upanju, da bom lahko med temi leti kaj zaslužila in privarčevala za študij na faksu na katerega sem hotela iti. 

žal, varčevala sem dve leti (dve poletji dela), od tega je šla polovica dnarja za najemnino in ostalo nisem imela. Bi pa šla skozi, če bi prejeli štiepndijo, delala sampo čez vikende in seveda si ne bi mogla privoščiti ničesar drugga razen študija, dela čez vikend in branja knjig. 

it to sem želela. sedaj, pol 5 letih si to uresničujem in kaj dobim? faks, ki je, zaradi neresnih rednih študentov, ki, kakor ste že sami napisali, se vpisujejo in izpisujejo zaradi statusa ipd. znižujejo kakovost znanja nećčesa, kar je uporabno in zanimivo. Za to, kar bi si pa jaz želela in študirati in delati, v sloveniji ni, ker ni razvit,a ker ni ničesar v njej. 

kakor sem tudi jaz že pisala v preteklosti - je 30% študentov, ki delo potrebujemo. in delamo (tisti, ki lako), 70% pa to izkorišča. Žal, vedno je nekdo žrtveno jagnje. Če bi ŠOU namesto siljenja z ustaljeno prakso, poskušal najti ustrezno rešitev za finančno slabše situirane študente, bi vlada upoštevala napotke. Ker pa so pisali kup nesnage iz že ustaljene prakse, ni bilo nič in je šlo vse mimo - ker si ščitijo "ritko"! Za to se gre! 

In tega je škoda. faks je vsem dostopen, tudi tistim, ki jim negre za znanje in si ne želijo učenja, trdega dela ipd, ampak samo lenarjenje. In tu je bedarija. Po nosu pa dobimo tisti, ki nam gre za znanje. 
ognjenorezilo | 16.03.2010 | 08:43
 
no..

upam, da se strinjaš, da je potrebno vzpostavit red !! ne pa omejavat ljudi s tako nazadnjaškimi zakoni.