Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ureditev prometnih površin

1812 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Predlagam vladi, da dopolni predpise, ki urejajo aktivnosti za ustrezno oblikovanje prometnih površin, z določilom, da pločniki in kolesarske steze ob voznih površinah morajo biti izvedeni v enakomernem višinskem nivoju, brez posebnih naklonov zaradi stranskih priključkov.

V obstoječem stanju najdemo pločnike in kolesarske steze znižane zaradi stranskih priključkov, kar je večinoma izvedeno podobno kot hitrostne ovire za motorna vozila na voziščih, s to razliko, da so hitrostne ovire za motorna vozila označene z ustreznimi prometnimi znaki, na pločnikih in kolesarskih stezah pa teh opozoril ni. Zaradi znižanja pločnikov in kolesarskih stez so nastale nevarne nagnjene površine, ki so še posebej nevarne v zimskem času. Pločniki in kolesarske steze so na ta način degradirane na nivo stranskih priključkov, čeprav imajo udeleženci v prometu na pločnikih in kolesarskih stezah prednost pred udeleženci, ki se vključujjeo s stranskih priključkov na prednostno prometno površino.

25 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Ivan Peter Benko 44 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 3. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Kolesarske steze in pločniki so prometne površine za katere je s predpisi o projektiranju cest pogojeno da niso v nivoju vozišča ceste in posledično prihaja do »valovanja« njihove vzdolžne nivelete pri prehodu preko cestnih priključkov, kar vpliva predvsem na udobnost vožnje kolesarjev. Uporabnost kolesarske površine je predvsem odvisna od ravnosti njihove površine. Navodila za projektiranje kolesarskih površin (DRSC, junij 2012) določajo, da je v primeru, ko kolesarska steza poteka ob cesti kjer je veliko individualnih cestnih priključkov potrebno posebej skrbno načrtovati poglobitve kolesarske steze na teh mestih. Pri prehodu kolesarske steze preko cestni priključek mora biti usklajen nivo vozišča, kolesarske steze in dvorišč tako, da je kolesarju preko teh uvozov omogočena udobna vožnja po čim bolj ravni kolesarski stezi v celoti. Zahtevana poglobitev kolesarske steze znaša do 1/3 širine kolesarske steze, tako da kolesarju poglobitve ne povzročajo neugodnih občutkov kot da bi se vozil po »valovih«. V primeru izredne gostote cestnih priključkov preko kolesarske steze je priporočljivejše kolesarjem zagotoviti samostojno površino v obliki kolesarskega pasu. Ministrstvo za infrastrukturo, ki je pristojno za pripravo predpisov s področja cestne infrastrukture ima v pripravi novelacijo tehničnih smernic za kolesarske površine, s katerimi bodo posodobljeni posamezni standardi na tem področju. Med njimi se tudi predlaga, da se kolesarskemu prometu zagotovi vožnjo po istem višinskem nivoju brez poglobitev na uvozih. Predlagana je torej rešitev, da se klančina cestnega priključka izvede v območju varnostne širine kolesarske steze motorna vozila pa na priključku uvažajo in izvažajo preko grbine.

Priloge:

Komentarji