Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Poenostavitve pri oddaji zaključnih računov

2632 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Poenostavitve dela pri oddaji zaključnih računov Danes na različnih obrazcih pošiljamo podatke o bilanci stanja, izkazu uspeha, davčnem obračunu itd. različnim koristnikom (Ajpes, Durs..). Predlagam, da vsak pravni subjekt namesto dosedanjih različnih obrazcev elektronsko pošlje le bruto bilanco na dan 31.12. samo na DURS tako za davčne, statistične ali kakršne koli že »državne« potrebe. DURS predlagam zato, ker bi itak moral imeti centralni pregled nad izkazi tudi za morebitne kasnejše kontrolne preglede pravnih subjektov. Računalniški program bi iz teh podatkov naredil razne nove preglede oz. izračune glede na potrebe vsakega posameznega koristnika, kar bi jim selektivno avtomatsko elektronsko razposlal (nabori podatkov podobno kot ga ima sistem GVIN). Zaradi vzpostavljenega avtomatizma, bi se delo poenostavilo in pocenilo tudi pri vseh poslovnih subjektih (cca 190.000) in računovodskih servisih. Pri pripravi takega informacijskega sistema bi morali obvezno sodelovati tudi izkušeni računovodje, ki dobro poznajo današnjo tehnologijo dela in nepotrebno administracijo. Koristi za gospodarstvo in »javno upravo«: manjši stroški dela, papirja, poštnine, tiskanja posameznih bilanc oz. obrazcev, kartuš itd.…

12 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C czs 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2013

Odziv Ministrstva za finance

Menimo, da je predlagana rešitev za davčne namene že ustrezno urejena v Zakonu o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11, 32/12 in 94/12; v nadaljnjem besedilu: ZDavP-2). ZDavP-2 v prvem odstavku 31. člena določa, da osebe, ki so dolžne voditi poslovne knjige in evidence v skladu z ZDavP-2 ali na podlagi ZDavP-2 izdanega predpisa, drugim zakonom ali računovodskim standardom, so jih dolžne voditi tudi za namene izvajanja zakonov o obdavčenju (npr. ZDDV-1) in ZDavP-2. Zaradi specifičnosti davčnih postopkov, mora oseba, ki ne vodi poslovnih knjig in evidenc v skladu s prvim odstavkom 31. člena ZDavP-2, voditi poslovne knjige in evidence, ki jih predpiše minister, pristojen za finance. Večina pravnih oseb – zavezancev za davek od dohodkov pravnih oseb, ki oddajajo davčni obračun za koledarsko leto, ne oddaja (različnih) računovodskih izkazov dvakrat (AJPES in DURS). 358. člen ZDavP-2 določa, da če je davčni zavezanec podatke iz računovodskih izkazov (izkaz poslovnega izida, bilanco stanja, izkaz gibanja kapitala) predložil AJPES, teh podatkov ni potrebno ponovno predlagati DURS, če v davčnem obračunu poda o tem izjavo (v elektronski obliki le vpiše datum oddaje teh podatkov na AJPES). Podobno velja tudi za samostojne podjetnike posameznike. Tudi zanje je v prvem odstavku 297. člena ZDavP-2 določeno, da v primeru, če so del podatkov, ki so predpisani s tem zakonom (bilanco stanja in izkaz poslovnega izida), predložili AJPES, lahko DURS predložijo davčni obračun brez teh podatkov, morajo pa to v davčnem obračunu izrecno navesti. Navedene podatke nato AJPES posreduje DURS.

Priloge:

Komentarji