Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izpit za motorno kolo do 200 kubikov za vse izkušene z B kategorijo

5054 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se usmeri kot večina Evropskih držav kjer lahko izkušeni vozniki(npr po petih letih) s kategorijo B vozijo motorna kolesa do 125 ali 200ccm. Pri tem imajo vsi manj nesreč kot pri nas.

Kaj bi naredili s tem:

- Povečali prodajo motornih koles (NUJNO POTREBUJEMO POTROŠNJO!!!!)-VISOKI ZNESKI DDV-ja

- povečali varnost tistim, ki se prevažajo s 50 kubičnimi po vpadnicah z max 45km/h in jih prehitevajo avtobusi in tovornjaki, kar je SMRTNO nevarno

- zmanjšali CO2, saj bi se jih več odločilo za dnevni prevoz raje z motorjem kot avtomobilom kateri občutno več potroši goriva

-dobili več prostih parkirnih mest za osebne avtomobile v mestih

Največji nesmisel pa je da npr v Italiji, Nemčiji, Avstriji,...rentaš motorno kolo do 200ccm in se tam lahko voziš v Sloveniji pa ne. Spet služijo neke vmesne organizacije po nepotrebnem. In še nelegalnega odpiranja 50 kubičnih motorjev več ne bi bilo.

28 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V VEČKEŠA 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) je določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.

Taka ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih, čeprav le ta omogoča izjemo, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalente tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih koles kategorije A1. Izjema je bila v direktivo vneseno zgolj zaradi ureditve v nekaterih državah članicah Evropske unije, ki so to izjemo že imele, pri čemer pa Evropska komisija takšni ureditvi ni naklonjena. Zaradi varnostnih razlogov so bili z direktivo zvišani starostni pogoji za pridobitev pravice do vožnje motornih koles in postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije brez omejitve.

Potrebno je izpostaviti, da pravica do vožnje motornih vozil kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B velja izključno na nacionalnem ozemlju, te kategorije države ne vpisujejo v vozniška dovoljenja, ampak pridobljena kategorija B daje imetnikom samo pravico do vožnje lahkih motornih koles (A1).

To pomeni, da ZVoz ne more določati, da vozniško dovoljenje za kategorijo B vključuje tudi dovoljenja za vožnjo vozil kategorije G, AM in A1, saj se kategorija A1 v skladu z direktivo ne vpisuje v vozniško dovoljenje.

Avtomatično priznavanje pravice do vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B je tudi predvsem iz varnostnega vidika nesprejemljivo, kajti tehnika vožnje in obvladovanje motornega kolesa se bistveno razlikuje od tehnike vožnje osebnega avtomobila oziroma motornega vozila B kategorije. Glede na podatke statistike je največji delež prometnih nesreč (s smrtnim izidom in težjimi telesnimi poškodbami) povzročenih z motornimi kolesi pri starosti voznikov od 18-34 let. To pa je ravno starost primerna oz. ustrezna za vožnjo vozil A1 kategorije. Zato je z ZVoz določeno postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije (brez omejitev), in sicer preko kategorije A1 in A2 (pri tem je potrebno zadostiti pogojem kot so ustrezna starost, ustrezne izkušnje z vožnjo motornih koles in dodatno opravljanje praktičnega dela vozniškega izpita ustrezne kategorije).

Poleg tega obstaja tudi razlika med kolesi z motorjem (AM kategorije, ki jo lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja B kategorije), katerega hitrost je konstrukcijsko omejena na 45 km/h in motornimi kolesi kategorije A1, katerih hitrost lahko presega 100 km/h. Iz teh razlogov se tudi usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil.

Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da zaradi varnostnega vidika, predpisi v Republiki Sloveniji s področja varnosti cestnega prometa niso nikoli določali možnosti vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Priloge:

Komentarji