Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Talne cestne označbe za obveščanje o dovoljeni hitrosti v naselij (omejitev 50km/h)

3825 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Prelagam, da se povsod tam, kjer je omejitev hitrosti na cestah omejena z 50 km/h talne cestne označbe (črte po sredini in/ali ob robu cestišča) obarvajo z drugačno barvo - sedaj z belo.

Tako bi lahko voznik ves čas vedel ali je na cesti kjer vozi omejitev 50. Enostavno se dogaja, da se včasih voziš po kakšni cesti in se sprašuješ kakšna je omejitev na tem območju, saj prometni znak hitro spregledaš oz. sploh pozabiš, da si ga videl.

20 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N no name no name 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 4. 2014

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Osnovni namen horizontalne cestne signalizacije (talnih označb) je urejanje in usmerjanje prometa. Izvedba signalizacije mora odražati enostavne in nedvoumne informacije, da jih udeleženci cestnega prometa, na širšem globalnem območju lahko razumejo, kaj jim sporoča. Na zaznavnost prometne signalizacije vpliva veliko dejavnikov, nikakor pa ni zanemarljiva barva od katere je tudi odvisna svetlobna odbojnost in s tem zaznavnost signalizacije.

Slovenija je notificirala Dunajsko konvencijo o prometnih znakih iz leta 1968 in s tem pristopila k poenotenju oblik in barv prometne signalizacije. Določbe omenjene konvecije opredeljujejo, da so talne označbe rumene ali bele barve, uporabi se lahko tudi modra barva za območja na katerih je parkiranje dovoljeno ali omejeno. Ob tem je tudi določeno, da v primeru, kadar se na ozemlju podpisnice konvencije uporabljata rumena in bela barva, morajo biti označbe enakega razreda enake barve.

Barva označb na vozišču in materiali iz katerih so te označbe lahko izvedene so pri nas usklajene z določbami dunajske konvencije in določene s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Uradni list RS št. 46/2000, s spremembami) ter evropskim standardom SIST EN 1436. Tako imamo vse označbe na vozišču in drugih prometnih površinah bele barve, z rumeno barvo pa so označene površine kjer je prepovedano parkiranje, rezervirani prometni pasovi za javni prevoz potnikov, avtobusna postajališča, fizične ovire za umirjanje prometa, z modro barvo pa označene površine za kratkotrajno parkiranje.

Prepoznavnost kategorije ceste, s tem pa tudi določene prometne ureditve (največja dovoljena hitrost) ki ga na podlagi talnih označb uporabljajo v nekaterih evropskih državah (npr. Nizozemska) temelji na različni strukturi vzdolžnih talnih označb in ne na različnih barvah teh označb. S temi označbami udeleženec cestnega prometa zlahka spozna potek določene ceste v naselju ali pa izven naselja.

Predpogoj za takšne ureditve, kjer je s talnimi označbami podana prepoznavnost kategorije ceste in udeleženci cestnega prometa zaznajo zahtevana pravila vožnje na podlagi majhnega števila oblikovnih elementov, zahteva posodobitev cestne infrastrukture z izvedbo vseh varnostnih ukrepov izven naselij in zagotovitev prečnih profilov cest, ki takšna označevanja sploh omogočajo.

Komentarji