Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nabava orožja za SV oz. licenčna izdelava.

3385 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

SV bo slej kot prej (morda ne v tem trenutku) spet nabavljala opremo za to da bi zagotovili delo in razvoj za domačo industrijo Ministerstvu za Obrambo predlagam da v prihodnje v sodelovanju z lokalnimi podjetji nabavlja licence za orožje in opremo ter oboje proizvaja v sloveniji (po tem ko so več konkurenčnih izdelkov testirali in ugotovili kateri je najboljši).

PRIMER: SV želi nabaviti nov oklepnik zato najprej za testiranje nabavi verzije različnih proizvajalcev, tisti oklepnik ki bi se najbolje obnesel bi v sloveniji izdelovali po licenci.

RAZLOGI ZA:

-Veliko bolje bi bilo če bi orožje in opremo sestavljali slovenski delavci saj bi to zagotavlajo delovna mesta v sloveniji ne pa v tujini.

-Z izdelavo licencnih produktov bi se tudi slovensko gospodarstvo razvijalo in bi v prihodnje postalo sposobno samo izdelovati orožje in opremo kar bi ustvarjalo dobiček in delovna mesta.

-Če bo prišlo do trenutka ko bomo morali uporabiti orožje za obrambo naše suverene države ga najverejtne ne bomo mogli legalno kupiti isto velja za rezervne dele zato je najbolje če ga lahko lokalno proizvajamo.

PROSIM DA SE NE IZGOVARJATE NA ŽE OBSTOJEČE ZAKONE.

16 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Domoljub Patriot 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 10. 2013

Odziv Ministrstva za obrambo

Področje proizvodnje in prometa z orožjem določa Uredba o soglasjih za proizvodnjo in dovoljenjih za promet z vojaškim orožjem in opremo ter predhodnih dovoljenjih za uvoz, izvoz, tranzit in prenos obrambnih proizvodov. Dejavnost proizvodnje in prometa z vojaško opremo v Sloveniji izvajajo podjetja, ki so v zasebni lasti. Država Slovenija v nobenem segmentu ne razpolaga z lastnimi proizvodnimi zmogljivostmi.

V preteklosti je sistem protidobav spodbujal licenčno proizvodnjo in prenos tehnologij na področju proizvodnje vojaške opreme. Trenutna ureditev v EU, pa razen v izjemnih primerih, ko gre za bistven varnostni interes države, ne dovoljuje več protidobav in določa prost pretok tudi vojaškega blaga med državami. V praksi to pomeni, da kakršnokoli favoriziranje domače obrambne industrije ni več dovoljeno.

Obvezna ravnanja naročnikov in ponudnikov pri javnem naročanju obrambnih proizvodov določa Zakon o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti (ZJNPOV). S tem zakonom so v pravni red Republike Slovenije prenesene določbe Direktive št. 2009/81/ES Evropskega parlamenta in Sveta. Torej, vse države Evropske unije izvajajo postopke javnih naročil po enotnih pravilih, ki so opredeljena v zgoraj navedeni zakonodaji. Javna naročila temeljijo na načelu prostega pretoka blaga, načelu svobode ustanavljanja, načelu prostega pretoka storitev, ki izhajajo iz Pogodbe o delovanju Evropske unije (PDEU) in na načelih gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, zagotavljanja konkurence med ponudniki, transparentnosti javnega naročanja, enakopravne obravnave ponudnikov in sorazmernosti.

Iz zgoraj navedenega izhaja, da zakonodaja dovoljuje nakup več različnih konkurenčnih obrambnih proizvodov, ne dopušča pa omejenega povpraševanja le z nakupom licence za določene obrambne proizvode. ZJNPOV v 38. členu sicer dopušča naročniku, da v obvestilu o naročilu ali razpisni dokumentaciji navede svoje zahteve glede zagotavljanja zanesljivosti oskrbe. Naročnik lahko v ta namen zahteva, da mora ponudba vsebovati tudi naslednje elemente:

  • navedbo vseh omejitev glede razkritja, prenosa ali uporabe obrambnega proizvoda in rezultatov uporabe tega proizvoda, ki jih mora upoštevati naročnik zaradi nadzora izvoza ali varnostne ureditve;
  • potrdilo ali dokumentacijo, iz katere izhaja, da organizacija in lokacija ponudnikove oskrbovalne verige omogočata izpolnitev naročnikovih zahtev glede zanesljivosti oskrbe, ki so določene v obvestilu o naročilu ali razpisni dokumentaciji;
  • ponudnikovo zagotovilo, da bo ob morebitnih naročnikovih dodatnih potrebah zaradi krize v skladu s pogoji, ki bodo dogovorjeni, vzpostavil oziroma vzdrževal ustrezne zmogljivosti;
  • kakršne koli dodatne dokumente organov države, v kateri ima ponudnik sedež, glede izpolnjevanja dodatnih naročnikovih potreb, ki bi nastale zaradi krize;
  • ponudnikovo zagotovilo, da bo naročniku v skladu s pogoji, ki bodo dogovorjeni, zagotovil vsa posebna sredstva za proizvodnjo nadomestnih delov, komponent, sestavov in posebne preizkusne opreme, vključno s tehničnimi risbami, licencami in navodili za uporabo, če ne bo več mogel zagotavljati obrambnih proizvodov, ki so predmet naročila.

V primeru odločitve ponudnika po oddaji ponudbe, ki vsebuje elemente licenčne proizvodnje nadomestnih delov, komponent, sestavov in posebne preizkusne opreme ali obrambnega proizvoda je izrednega pomena tehnološka razvitost slovenskih podjetij – partnerjev v poslu in obojestranska ekonomska korist, in sicer lastnika licence in slovenskih proizvajalcev. Hkrati pa je odločilen dejavnik obseg naročila in pripravljenost ponudnika (proizvajalca oziroma lastnika licence) po vključitvi slovenskih podjetij v svojo oskrbovalno verigo. Glede na obsege naročil pa so se v preteklosti ponudniki le izjemoma odločali za vzpostavitev licenčne proizvodnje vojaške opreme v Sloveniji, kar je za pričakovati tudi v bodoče.

Priloge:

Komentarji